عمومی

وقف آغاز یک حرکت دینی و ماندگار است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام ستار علیزاده شامگاه شنبه در مراسم همایش یاوران وقف در بقعه آقا سید محمد نجفی انزلی اظهار کرد: وقف آغاز یک حرکت دینی و انقلابی و ماندگار است که سال‌های متمادی برای واقف ثواب و اجر دنیوی و اخروی و برای بهره مندان و موقوف علیهم آثار و برکات مادی و برای جامعه اسلامی و انسانی آرامش بخش و نشاط اجتماعی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه وقف یک سفره پهناور خدمات فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، افزود: وقف یک نهاد کارآمد و اثرگذار و دارای سابقه درخشان خدمت رسانی به مردم در ابعاد مختلف بوده و حامی کرامت انسانی، ارزش‌های دینی و انسانی، فرهنگ و علم و نوآوری است.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: وقف پشتیبان فقرا و مستمندان، حامی دانشجویان و دانش پژوهان و دانشمندان و فرهیختگان است و بر همین اساس در سال جاری ۱۶۰۰ بسته لوازم التحریر با هزینه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به این نیت توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه وقف همدل محرومان و مظلومان جامعه است، اضافه کرد: وقف مخالف فقر و فساد و تبعیض و بی عدالتی در جامعه بشری است تا جایی که طی یک سال گذشته مجموعه خدمات اجتماعی در قالب قرار دوازدهم مانند تهیه و توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی و آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به درمان نیازمندان و تأمین وسایل سرمایی و گرمایشی انجام شده است.

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر اینکه مردم همراه حقیقی ادارات اوقاف در نوسازی بنای آستان امام زادگان و بقاع متبرکه هستند، افزود: ۴ پروژه با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان طی هفته وقف در موقوفات گیلان کلنگ زده شد که سبب افزایش بهره وری موقوفات گیلان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار نهال صنوبر در اراضی موقوفه گیلان کاشته شده و امسال هم ۵۰ هزار نهال دیگر در اراضی موقوفات و بقاع متبرکه کاشته می‌شود، گفت: بقاع متبرکه کانون ترویج معارف اسلام و مکتب امامان است.

حجت الاسلام علیزاده از افتتاح ۱۷ پروژه با صرف اعتبار ۶۵ میلیارد تومان طی هفته وقف در بقاع متبرکه و اراضی موقوفه گیلان خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اجرای نیات واقف در گیلان انجام گرفته است.

گفتنی است، در این همایش از ۵۰ نفر اعضای هیأت امنا، خدام، اعضای مراکز افق، نیکوکاران و واقف قدردانی و پس از این مراسم بنای نوسازی شده مسجد بقعه آقا سید محمد نجفی با حضور مسئولان محلی افتتاح شد عملیات بازسازی این مسجد از یک سال پیش آغاز و با هزینه ۴ میلیارد تومان به پایان رسید.

دکمه بازگشت به بالا