استان ها

اولین جلسه کمیته استانی خوشه پلاستیک در خرم‌آباد تشکیل شد

به گزارش دانا نیوز لرستان ، اولین جلسه کمیته استانی خوشه پلاستیک در استانداری لرستان با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و نهادهای پشتیبان خوشه پلاستیک به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد.

فرزادمحمدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان در این جلسه در خرم‌آباد استانداری لرستان گفت: وجود 120 واحد صنعتی در زمینه محصولات پلاستیکی و پلیمری در استان ضرورت تشکیل خوشه پلاستیکی در استان را ایجاد می کرد.

وی با اشاره به شناسایی 18 خوشه در استان افزود: خوشه پلاستیک ششمین خوشه در حال توسعه در استان است ،در جهت توسعه ی هر خوشه برنامه‌هایی مدنظر داریم که در حال اجرایی شدن هستند که حدود 4 محور اصلی دارد، بحث اعتمادسازی و حساس‌سازی بین ذینفعان خوشه، ارتقاء فناوری ، توسعه بازار و برندینگ و شبکه سازی است.

محمدی تصریح کرد: امروز کمیته استانی خوشه پلاستیک استان با حضور معاونت محترم اقتصادی استانداری لرستان تشکیل شد ،تصمیمات خوبی اتخاذ شد البته از کارهای خوبی که در مدت گذشته در اینباره صورت گرفته است ایجاد تعاونی تامین نیازخوشه پلاستیک بود که به واسطه این تعاونی واحدهای صنعتی که در زمینه تولید پلاستیک هستند می‌توانند به خرید جمعی و گروهی بپردازند و از اعتبارات اسنادی استفاده نمایند .

وی بیان کرد: تعاونی خوشه پلاستیک در حال حاضر 20 عضو فعال دارد ،70 واحد کد بورسی دارند و در ادامه‌ی برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم با اجرای یک همایش استانی همه ذینفعان را تشویق و ترغیب کنیم تا در این تعاونی عضو گردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تاکید کرد: از تصمیمات جلسه امروز این بود که اولویت تامین اعتبارات تبصره 18 برای اعضای تعاونی خوشه پلاستیک باشد و مصوب گردید قوانینی که در زمینه تولید خوشه پلاستیک مشکلاتی ایجاد نموده است احصاء گردند و در مورد آن موارد بازنگری صورت گیرد

۴۶

دکمه بازگشت به بالا