فرهنگ و هنر

صلح در اندیشه حافظ – دانا نیوز

به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، نشست «صلح در اندیشه حافظ» برگزار می‌شود.

به گزارش دانا نیوز، مرکزفر هنگی شهر کتاب با همکاری کمیته صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران و به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، نشست «صلح در اندیشه حافظ» را در روز سه‌شنبه، ۱۸ آنلاین از ساعت ۱۶ برگزار می‌کند.

در این نشست موسی اکرمی، علیرضا قیامتی، مسعود زنجانی، اردشیر منصوری و آزاده دوست‌الهی درباره صلح و رواداری در اندیشه حافظ سخن می‌گویند.

 در خبر برگزاری این نشست آمده است: مفهوم صلح، رواداری و پرهیز از خشونت از مفاهیم اساسی در تفکر حافظ است. در ذهن و زبان حافظ گفتمان غالب رواداری، پرهیز از خشونت و ترویج صلح و دوستی است؛ به نظر او آسایش دو گیتی تفسیر دو حرف بیش نیست؛ با دوستان مروت و با دشمنان مدارا و آن کس که خشونت پیشه کند سود و سرمایه خود را یک‌جا به باد می‌دهد. این شاعر بزرگ علاوه بر تأکید بر صلح و دوستی راهکارهای رسیدن به صلح را بیان کرده است.  در اشعار حافظ راهکارهای رسیدن به صلح، نگاه چندبعدی به مسائل، دگرخواهی و اهمیت به همنوع، دوستی با دیگر پدیده‌های هستی و نگرش یکپارچه به عالم معرفی شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

انتهای پیام 

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا