فرهنگ و هنر

«سلام جوجه‌تیغی» برای بچه‌ها – دانا نیوز

داستان‌های گرافیکی «سلام جوجه‌تیغی» برای گروه سنی خردسال منتشر شد.

به گزارش دانا نیوز،  این مجموعه با عنوان‌های «از دوچرخه‌ام خوشت می‌آید؟»، «مهمانی خواب»، «امروز وقت دکتر دارم»، «بیا شنا کنیم» و  «نوبت من است؟» با  نویسندگی و تصویرگری  نورم فیوتی و با ترجمه ساناز منصوریان برای گروه سنی خردسال (بالای پنج‌سال) در نشر «چ» (گروه کودک نشر چشمه) راهی بازار کتاب شده است.

 در معرفی ناشر از این مجموعه آمده است: متن‌ها ساده، اما شاد و پرانرژی‌اند و خواننده‌های نوسواد از این‌که می‌توانند یک کتاب کامل را مستقلاً بخوانند احساس موفقیت می‌کنند.

داستان‌ها به مسائل هر روزه و همیشگی بچه‌ها اهمیت می‌دهد. هر کتاب دو کاراکتر دارد؛ جوجه‌تیغی و هری و هر بار هری مشکلی دارد و جوجه‌تیغی بدون قضاوت و با آرامش سعی می‌کند برای این مشکل راه‌حلی ساده و دوستانه پیشنهاد کند.

مثلاً در کتاب اول و کتاب سوم هری از چیزهایی که بلد نیست (یعنی دوچرخه‌سواری و شیرجه‌ زدن زیر آب) خجالت می‌کشد و آن را به زبان نمی‌آورد، اما وقتی جوجه‌تیغی متوجه موضوع می‌شود به او کمک می‌کند تا این مهارت‌ها را یاد بگیرد و در کتاب دوم و چهارم هری می‌ترسد (از خوابیدن در فضای بیرون و از دکتر رفتن) و باز هم جوجه‌تیغی راه‌حلی پیدا می‌کند تا هری بتواند بر ترس و نگرانی‌اش غلبه کند.

دوستی و همدلی و مهارت حل مسئله بدون پیش‌داوری مهم‌ترین ویژگی‌های همه‌ داستان‌هاست.

این مجموعه کتاب برگزیده‌ کتابخانه‌ عمومی شیکاگو شده است.

پیش‌تر کتاب‌های «می‌آیی عوض کنیم؟»، «سیمون جورابه» و جلد اول مجموعه‌ «ولفی و فلای» با ترجمه‌ ساناز منصوریان در کتاب چ منتشر شده است.

انتهای پیام 

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا