برترین های کسب و کارعمومی

انواع پاستا

پاستا یکی از غذاهای پرطرفدار در دنیاست این غذا در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت این غذا تطبیق پذیری آن است. خاستگاه پاستا ایتالیاست. البته همه پاستاها فقط در ایتالیا تهیه نمی شوند. اما این یک دستور العمل کمی متفاوت برای کشورهای دیگر است. تهیه این غذا نسبت به سایر غذاها آسان است و زمان زیادی نمی برد.

تفاوت انواع پاستا در سس آنهاست. چون خود ماکارونی به همین صورت تهیه می شود. اما سس تهیه شده برای آن و مخلوط با آن متفاوت است. پاستا نیز متفاوت به نظر می رسد. معمولا برای انواع پاستا از شکل هایی استفاده می شود. به عنوان مثال، ماکارونی ریگاتو برای پنه آلفردو و پاستا فتوچینی عمدتاً برای پاستا بلونز استفاده می شود. در زیر انواع پاستا را معرفی می کنیم.

انواع پاستا

همانطور که گفته شد پاستا انواع مختلفی دارد و سس های مختلفی برای آن ها تهیه می شود. هر کدام از این سس ها از مواد اولیه مختلفی تشکیل شده اند و دستور پخت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است.

پاستا آلفردو

پاستا پنه آلفردو معروف ترین و مطمئناً محبوب ترین پاستا در ایتالیا است. این ماکارونی در ایران طرفداران زیادی دارد. این سس پاستا آلفردو نام دارد و از شیر، خامه و قارچ تهیه می شود. این پاستا خوشمزه در سال های اخیر در منوی بسیاری از رستوران ها و کافه های ایرانی قرار گرفته است. برای تهیه سس پاستا آلفردو و پختن مرغ حدود 30 دقیقه زمان لازم است. مرغ سرخ شده و ماکارونی آلفردو نیز وجود دارد. این غذا به دلیل داشتن خامه زیاد کالری بالایی دارد. بنابراین، اگر قصد کاهش وزن یا رژیم غذایی دارید، ماکارونی آلفردو انتخاب خوبی برای شما نیست.

ماکارونی پاستا

پاستا پستو نوع دیگری از پاستا است. این پاستا سبز انتخاب خوبی برای وگان ها و گیاهخواران است. ماکارونی پستو جدا از طعم خوبی که دارد خواص زیادی دارد. سس پستو با ریحان تازه، روغن زیتون و آجیل کاج درست می شود. بسیاری از مردم ایران مغز کاج را با آجیل خرد شده جایگزین می کنند. پاستا پستو را می توان با مرغ یا بدون مرغ درست کرد. می توانید سس پستو را از قبل آماده کنید و بگذارید چند روز در یخچال بماند.

بلونز پاستا

شیرینی بلونز بیشترین شباهت را به ماکارونی ایرانی دارد. این پاستا از سس گوجه فرنگی و گوشت چرخ کرده درست می شود. پاستا بلونز نیز در سرتاسر جهان بسیار محبوب است و هر منطقه ای آن را با دستور پخت خود تهیه می کند. مثلا در ایران گاهی قارچ و پاپریکا را به مواد اصلی پنکیک ماکارونی اضافه می کنند. جالب اینجاست که اگر گوشت چرخ کرده را از این دستور حذف کنید، این پاستا نام خود را تغییر می دهد و تبدیل به یک نوع غذای متفاوت می شود.

لازانیا

لازانیا یکی دیگر از انواع پاستا است. شکل لازانیا با سایر انواع پاستا متفاوت است. همچنین نحوه پخت و سرو غذا نیز متفاوت است. سس ماکارونی بسیار شبیه سس ماکارونی بلونس است. زیرا حاوی سس گوجه فرنگی و گوشت چرخ کرده است. علاوه بر این، مقدار زیادی پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا بین لایه های لازانیا قرار می گیرد. علاوه بر سس قرمز، سس دیگری نیز در دستور لازانیا وجود دارد. این سس حاوی خامه، شیر و کمی آرد و کره است که بین لایه ها قرار می گیرد. لازانیا یکی از محبوب ترین غذاهای جهان است.

استیک کبابی با سس مارینارا

مارینارا یا سس گوجه فرنگی یکی از معروف ترین سس های پاستا است. همانطور که در بالا ذکر شد، سس کچاپ بسیار شبیه سس بلون است. تفاوت این دو سس در بیشتر گوشت چرخ کرده است. سس مارینارا از گوجه فرنگی خرد شده، روغن زیتون و سبزی های تازه مانند ریحان تهیه می شود، سس آن بسیار سبک است و طعم فوق العاده ای به پاستا می دهد. از مارینارا علاوه بر پاستا در ساندویچ های مختلف نیز استفاده می شود.

پاستا صدف

صدف نوعی پاستا است که در شکل ماکارونی متفاوت است. این نوع روکش گریل صدفی شکل است که غذا را بسیار جذاب می کند. این نوع استیک با سس سویا یا سس مارینارا و پیازچه سرو می شود. سس صدف در ایران نیز به راحتی موجود است. بنابراین شما می توانید یکی از گزینه های باربیکیو برای یک روز زیبا باشید.

سالاد پاستا

سالاد پاستا یکی از متنوع ترین غذاهای ایرانی است. اما این سالاد در کشورهای دیگر نیز تهیه می شود. سالاد پاستا با سس سفید یا سس مایونز تهیه می شود. مواد اصلی این سالاد ماکارونی، عمدتا نخود، سس مایونز، ادویه جات، هویج و ژامبون است.

سوسیس و ماکارونی

همانطور که در این مقاله خواندید، انواع مختلفی از ماکارون وجود دارد. علاوه بر سس هایی که در تهیه این غذا استفاده می شود، می توانید انواع گوشت و سبزیجات را به پاستا اضافه کنید. یکی از مواد جذابی که می توان به پاستا اضافه کرد سوسیس و بادمجان است. با افزودن این مواد پخته به پاستا با پنیر سفید می توانید از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

نتیجه گیری

تا به حال با انواع ماکارونی آشنا شدید، البته تنوع این غذا بسیار بیشتر از آن چیزی است که در این مقاله خواندید. تهیه انواع پاستا بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. علاوه بر این، زمان آماده سازی کمتر از بسیاری از وعده های غذایی دیگر است. طعم هر مدل پاستا به دلیل سس آن با دیگری تفاوت زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت این غذا همین است.

دکمه بازگشت به بالا