ورزشی

زور ایتالیا به آمریکا نرسید/ یانکی‌ها به فینال لیگ ملت‌ها رسیدند

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های والیبال آمریکا و ایتالیا از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شنبه شب (۳۱ تیر) در مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به مصاف هم رفتند که در پایان آمریکا موفق شد به پیروزی برسد و راهی فینال مسابقات شود.  

آمریکا با پیروزی سه بر صفر (۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۹) به فینال صعود کرد و حریف لهستان شد. ایتالیا نیز در دیدار رده‌بندی به مصاف ژاپن می‌رود.  

رقابت دو تیم در آغاز ست اول پایاپای بود و هر بار که تیمی جلو می‌افتاد، تیم دیگر بازی را به تساوی می‌کشاند. در حالی که بازی در امتیاز ۱۴ برابر بود، آمریکا سه امتیاز پیاپی گرفت که ایتالیا نتوانست آن را جبران کند. آمریکا در امتیازات پایانی هم اختلاف خود را با حریف بیشتر کرد و ۲۵ بر ۱۹ پیروز ست شد.  

رقابت در ابتدای ست دوم هم نزدیک بود اما آمریکا در حالی که بازی در امتیاز ۱۰ برابر بود، سه امتیاز پیاپی گرفت و در ادامه هم ۱۷ بر ۱۲ پیش افتاد و اختلاف امتیاز خود را بیشتر کرد. برتری آمریکا در ادامه این ست ادامه پیدا کرد و در نهایت ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.  

در ست سوم بر خلاف دو ست دیگر که رقابت نزدیک بود، آمریکا خیلی زود پیش افتاد و با حریف اختلاف امتیاز ایجاد کرد. این تیم برتری خود را در این ست حفظ کرد و ۲۵ بر ۱۹ برنده شد. 

دیدارهای مرحله رده‌بندی و فینال فردا (یکشنبه، اول مرداد) برگزار می‌شود که برنامه آن به شرح زیر است:

رده‌بندی: ایتالیا _ ژاپن، ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه 

فینال: آمریکا _ لهستان، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا