ورزشی

واکنش فدراسیون جهانی والیبال به شکست قهرمان جهان برابر آمریکا

تیم والیبال آمریکا در یک بازی یکطرفه تیم ایتالیا را شکست داد.

به گزارش دانا نیوز، تیم ملی والیبال آمریکا در دومین بازی خود در لیگ ملت‌ها موفق شد ایتالیا را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد. پیروزی آمریکا در حالی رقم خورد که این تیم موفق شد قهرمان والیبال جهان را به زانو درآورد.

فدراسیون جهانی والیبال پس از این پیروزی واکنش نشان داد و در گزارشی نوشت: «آمریکا دومین پیروزی خود را در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ در کشور کانادا به دست آورد. آمریکایی‌ها برای غلبه بر ایتالیا به عنوان قهرمان جهان در گروه یک مشکلی نداشتند. در حالی که مت اندرسون و مکس هولت دارندگان مدال المپیک هر دو اولین حضور خود را در VNL 2023 انجام دادند، آمریکایی‌ها موفق شدند با نتیجه ۳ – صفر (۲۵-۱۵، ۲۵-۱۸، ۲۵-۱۹) ایتالیایی‌ها را شکست دهند. دفالکو از تیم ملی والیبال آمریکا که در بازی افتتاحیه مقابل هلند ۱۳ امتیاز کسب کرده بود، باز هم بهترین امتیازآور آمریکا شناخته شد و با ۱۵ امتیاز بهترین بازیکن زمین نام گرفت.»

میکا کریستنسون، پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال آمریکا، پس از این پیروزی گفت: «پاس‌های ما بسیار خوب بود و فکر می‌کنم این به ما کمک کرد تا در این دو مسابقه اول به‌خوبی بازی کنیم. به تمام بازیکنان تیمم افتخار می‌کنم. داشتن تجربه خوب نقطه قوت اصلی ما در حال حاضر است. هنوز هم می‌توانیم از نظر فنی پیشرفت کنیم و مطمئنم که با ادامه کار این مورد محقق خواهد شد.»

در ادامه گزارش فدراسیون جهانی آمده است: «ایتالیا در هفته اول مسابقات در اتاوا با ترکیبی جوان به میدان رفته است؛ به طوری که تنها پنج عضو از تیم قهرمان جهان را در ترکیب ۱۴ بازیکن خود دارد.»

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا