فرهنگ و هنر

درگذشت دوبلور «میکی ماوس» و اکران فیلمی با بازی نوید محمدزاده

درگذشت دوبلور «میکی موس»، اکران فیلمی با بازی نوید محمدزاده در فرانسه، تدارک مهدی نادری برای یک فیلم افشاگرانه، «دکتر ژیواگو» با صدای بهرام رادان، جلیل فرجاد و کامران تفتی در «سلول شخصی»، برگزاری ۱۰ مجلس تعزیه مقابل تالار وحدت، واکنش وزیر ارشاد به احکام صادره برای برخی سلبریتی‌ها، ثبت روضه خانگی سیدالشهدا (ع)، کشف جدید در مسجد جامع ارومیه و سخنان ضرغامی درباره حجاب، بنزین و دستشویی از اخبار فرهنگی هنری ۲۸ تیرماه بود.

به گزارش دانا نیوز، روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه جواد بازیاران ـ دوبلور پیشکسوت ـ  که در کشور آلمان به سر می‌برد، از دنیا رفت. بازیاران گوینده شخصیت کارتونی معروف «میکی ماوس» و همچنین کاراکتر ابن ملجم در سریال امام علی (ع) بوده است.

اکران فیلمی با بازی نوید محمدزاده در فرانسه

در ادامه اعلام شد که فیلم سینمایی «تفریق» ساخته مانی حقیقی با بازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی از  ۲۸ تیرماه در سینماهای فرانسه اکران خود را آغاز کرد.

تدارک مهدی نادری برای یک فیلم افشاگرانه

همچنین مهدی نادری در تدارک ساخت فیلم سینمایی «مرغ مگس‌خوار» با افشاگری‌هایی از یک سرقت ادبی است. این کارگردان که سال ۱۳۹۷ آخرین فیلمش را ساخته بود، درباره جدیدترین فیلمی که قصد دارد بسازد به دانا نیوز توضیح داد: به تازگی نگارش فیلمنامه‌ای را با نام «مرغ مگس‌خوار» تمام کرده‌ام تا به صورت مستقل در قالب یک فیلم سینمایی بسازم.

«دکتر ژیواگو» با صدای بهرام رادان آمد

 بهرام رادان نیز فیلم سینمایی «دکتر ژیواگو» ساخته «دیوید لین» را برای نابینایان توضیح‌دار کرد. نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی کلاسیک «دکتر ژیواگو» به کارگردانی دیوید لین پنجشنبه ۲۹ تیرماه منتشر می‌شود. همچنین فیلم سینمایی «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی در شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

چرا هنرمندان در زمان بازنشستگی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند؟

کتاب‌هایی درباره بازیگری

جشنواره ونیز بدون آمریکایی‌ها

۳۹ فیلم و سریال مستقل مجوز ساخت گرفتند

جلیل فرجاد و کامران تفتی در «سلول شخصی»

همچنین اعلام شد نمایش «سلول شخصی» به نویسندگی امیرحسین آلادپوش و سیدمرتضی هاشمی ، کارگردانی امیرحسین آلادپوش و حضور تعدادی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون از روز یکشنبه هشتم مرداد ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود. 

برگزاری ۱۰ مجلس تعزیه مقابل تالار وحدت

در ادامه مطلع شدیم که ۱۰ مجلس تعزیه  در رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت در دهه اول ماه محرم و پس از اذان مغرب وعشاء، برگزار می‌شود.

حسادت کارگردان به بازیگر مرد نمایش!

رادیو محرم آغاز به کار کرد

همچنین شبکه رادیویی محرم به صورت رسمی آغاز به کار کرد و در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته به پخش مداحی، اشعار عاشورایی، پیام‌های اخلاقی، شعرخوانی و … می‌پردازد.

قمار چهره‌ها در ویترین پلتفرم‌ها

واکنش وزیر ارشاد به احکام صادرشده برای برخی سلبریتی‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران،  به احکام صادرشده برای برخی سلبریتی‌ها واکنش نشان داد و گفت: از این به بعد کمیته مشخصی با نمایندگانی از بخش‌های مختلف شکل می‌گیرد تا دولت در مسیر شفافیت و فراهم‌کردن امکان دفاع و اعتراض به حکم برای همه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه حرکت کند.

جلال‌الدین همایی که بود؟

به مناسبت سالروز درگذشت جلال‌الدین همایی، گزارشی از این استاد برجسته فرهنگ، ادبیات و تاریخ ایران و زندگی هنری او نوشتیم. درس و مشق را از چهارسالگی آغاز می‌کند، فردوسی را در هفت‌سالگی می‌خواند، فقیه و مجتهد می‌شود، برای تأمین معاش در مدرسه تدریس می‌کند، بعد برای تدریس ادبیات وارد دانشرای عالی شده و به عنوان استاد ممتاز برگزیده می‌شود.

نی‌نوای حسین علیزاده یا عزاداری با گیتار؟!

موسیقی‌های مذهبی، بخش مهمی از رپرتوار موسیقی ایران را تشکیل می‌دهد. در این میان ایام سوگواری امام حسین(ع) سهم بزرگ‌تری دارد اما این موسیقی مذهبی که حالا دارد به موسیقی پاپ ـ مذهبی تبدیل می‌شود طی ۱۰۰ سال گذشته دستخوش تغییرات فراوان شده است. گزارش دانا نیوز را در این باره بخوانید. 

تجلیل از معتمدی، میرشکاک، سرشار و چند هنرمند دیگر

همچنین آیین رونمایی از سامانه «مدرسه تهران» برگزار شد و در این آیین از محمد معتمدی (خواننده) که سال‌های طولانی به آموزش آواز پرداخته است، به پاس سال‌ها فعالیت در حوزه هنر و آموزش نسل‌های جوان، هادی آرزم (نوازنده ویلن)، محمدرضا سرشار (نویسنده)، مصطفی محدثی خراسانی (شاعر) و احمد ناطقی (عکاس) به پاس سال‌ها فعالیت‌ در حوزه هنر و آموزش نسل‌های جوان تجلیل شد.

آثار عاشورایی گنجینه‌ها بیرون کشیده شد

موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه «همچنان جاری»  را که بازتاب جریان عاشورا در هنر تجسمی است افتتاح کرد. این نمایشگاه آثاری از ٨٠ هنرمند را از گنجینه موزه هنرهای معاصر و حوزه هنری به نمایش گذاشته است.

علامت‌های رنگی شهر از کجا آمدند؟ + تصاویر

روضه خانگی سیدالشهدا (ع) ثبت شد

«روضه خانگی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)» همزمان با نخستین روز محرم، در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد.

کشف جدید در مسجد جامع ارومیه

در ادامه، باستان‌شناسان با کاوش در مسجد جامع ارومیه، ‌سازه‌های معماری را شناسایی کردند که با این مسجد ارتباط دینی و آیینی ندارد و بیشتر سیستم انتقال و هدایت آب بوده است. کاوش در این مسجد همچنان ادامه دارد تا به ابهام‌ها و تردیدهای بیشتر پاسخ داده شود.

پرده خانه خدا عوض شد 

در خبری هم اعلام شد که پوشش کعبه طی مراسمی همزمان با اولین روز ماه محرم سال ۱۴۴۵ هجری قمری در تقویم اسلامی تغییر کرد.

سخنان ضرغامی درباره حجاب، بنزین و دستشویی!

عزت‌الله ضرغامی نیز در حاشیه هیئت دولت به سوالاتی درباره گران بودن سفر، رکورد زدن بنزین در تابستان، پوشاک ارزان حجاب و حضور نداشتن در سفر آخر همراه با رییس جمهور صحبت کرد. وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنین بار دیگر، درباره موضوع دستشویی‌های بین‌راهی که اخیرا حواشی‌ای را به دنبال داشت، با خبرنگاران صحبت کرد.

راه حل ایران برای جذب مسافر

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به تلاش گردشگری ایران برای جذب بازدیدکنندگانی از کشورهای ثروتمند عربی خلیج فارس و سایر کشورهای مجاور پرداخته است. در این گزارش آمده ایران بازدیدکنندگان بیشتری را از روسیه و چین به مکان‌های باستانی خود می‌کشاند که قدمت آن به امپراتوری ایران و جاده افسانه‌ای ابریشم بازمی‌گردد.

در نهایت این‌که، باستان‌شناسان با کاوش در آلمان سکه‌های طلای ۵۰۰ ساله‌ای را کشف کردند که در بین ویرانه‌های یک صومعه قرون‌ وسطایی دفن شده بودند.

قوی‌ترین پاسپورت جهان تغییر کرد

فرار از گرما

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا