برترین های کسب و کارعمومی

سازگار ارقام مرکز تخصصی ریکاوری و بازیابی اطلاعات

احتمالا شما هم تجربه از دست دادن اطلاعات روی کامپیوتر، گوشی تلفن همراه، هارد یا فلش مموری تان را دارید، این موضوع مخصوصا زمانی که اطلاعات مهمی را از دست داده باشید، بیشتر ناراحتتان می کند و قطعا به دنبال راهکاری برای بازگرداندن اطلاعات هستید. ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد، لپ تاپ، تلفن همراه و حتی فلش مموری امکان پذیر است و از روش های نرم افزاری و سخت افزاری برای این منظور کمک گرفته می شود. در ادامه این مطلب می خواهیم نحوه ریکاوری و بازیابی اطلاعات را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

روش های ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد

بازیابی اطلاعات پاک شده از هارد می تواند با یکی از دو روش نرم افزاری و سخت افزاری انجام گیرد. در روش نرم افزاری، از برنامه های تخصصی استفاده می شود و با کمک این برنامه ها می توان همه یا بخشی از اطلاعات پاک شده را برگرداند.

نرم افزارهای زیادی برای بازیابی اطلاعات طراحی شده اند اما همه آنها مفید نیستند و حتی ممکن است استفاده از این نرم افزارها، بازیابی اطلاعات پاک شده را غیرممکن کند. به همین دلیل توصیه می کنیم به هیچ وجه خودتان اقدام به بازیابی اطلاعات با استفاده از نرم افزار نکنید و کار را به یک متخصص بسپارید.

از نرم افزارهای معروف برای بازیابی اطلاعات، PC3000 است که البته افراد مبتدی شاید در استفاده از این نرم افزار با چالش مواجه شوند و بهتر است توسط یک متخصص فرایند بازیابی اطلاعات انجام گیرد.

بازگردانی یا ریکاوری اطلاعات به روش سخت افزاری نیز روش دوم است که در این روش قطعه سخت افزاری آسیب دیده در محیط مخصوص و آزمایشگاهی تعمیر می شود. اگر هم تعمیر قطعه کمکی به برگرداندن اطلاعات نکند، تعویض خواهد شد.

بازگردانی اطلاعات هارد با استفاده از روش های سخت افزاری، در شرایط زیر پیشنهاد می شود :

  • سوختن برد
  • سوختگی موتور
  • مشاهده علائمی همچون شکستن اطلاعات دیتا
  • ضربه وارد شدن به هارد یا افتادن از ارتفاع
  • صدا دادن هارد

بازیابی و ریکاوری اطلاعات موبایل توسط سازگار ارقام

همه ما در موبایل خود اطلاعات مهمی را ذخیره می کنیم، از جزوه های دانشگاه گرفته تا عکس و فیلم های خاطره انگیز که از دست رفتن آنها ناراحتمان می کند. اگر شما هم بخشی از اطلاعات داخل گوشی خود را خواسته یا ناخواسته حذف کرده اید، می توانید با استفاده از روش های ریکاوری، آنها را دوباره داشته باشید و هر چقدر که زودتر اقدام کنید، قطعا می توانید بخش بیشتری از اطلاعات را برگردانید.

برای بازیابی و ریکاوری اطلاعات گوشی اول از همه توصیه می شود به محض اطلاع یافتن از پاک شدن اطلاعات، فایل و عکسی دانلود نکنید زیرا فایل های جدید جایگزین فایل های قدیمی پاک شده می شوند و در این شرایط بازیابی موارد پاک شده غیر ممکن خواهد بود.

توصیه مهم دوم این است که هر نرم افزاری را برای بازگردانی اطلاعات نصب نکنید چرا که اکثر نرم افزارها مخرب هستند و در صورت استفاده از آنها، کار بازیابی را حتی برای متخصص هم غیر ممکن می کنید.

بازیابی اطلاعات مموری کارت

برخی مشکلات می توانند باعث از دست رفتن اطلاعات داخل مموری کارت و پاک شدن آنها شوند مثلا به مموری کارت ضربه شدیدی وارد شود یا مموری از نظر نرم افزاری، روی دیوایس مورد نظر به مشکل برخورده است. همچنین استفاده نادرست از مموری کارت و پر کردن حافظه آن به طور کامل نیز باعث پاک شدن اطلاعات داخلی می شود.

اگر اطلاعات مموری کارت شما هم پاک شده است، خوشبختانه ریکاوری و بازیابی اطلاعات داخل آن امکان پذیر است و می توانید اطمینان داشته باشید که بخش زیادی از اطلاعات پاک شده قابل بازگشت هستند.

نرم افزارها و اپلیکیشن های زیادی برای بازگردانی اطلاعات مموری کارت طراحی شده اند که با کمک آنها خیلی راحت می توانید اطلاعات از دست رفته روی مموری کارت را بازگردانی کنید اما باید بدانید که اکثر نرم افزارها تضمینی به بازگشت کامل اطلاعات شما نمی دهند و حتی احتمال دارد باعث نابودی کامل فایل ها، عکس ها و ویدئوهای ذخیره شده داخل فلش شوند.

بازیابی اطلاعات پاک شده روی Server

بازیابی اطلاعات پاک شده روی سرور هم امکان پذیر است اما نه توسط افراد عادی و حتما باید متخصص این کار را انجام دهد. سرورها دارای نسخه های پشتیبان هستند و اگر به هر دلیلی اطلاعات آنها از دست رفت، بازیابی به راحتی انجام می شود اما در شرایطی که نسخه پشتیبان وجود نداشته باشد، عمل بازیابی سخت تر و باعث هزینه های بیشتری می شود.

از طرفی دیگر، سرورها وسیله هایی بسیار حساس و تخصصی برای ذخیره سازی اطلاعات محسوب می شوند و نمی توان از هر روشی برای بازگرداندن اطلاعات داخل آن استفاده کرد. برای بازگردانی اطلاعات سرور، ریکاوری در اتاق تمیز که clean room نیز نام دارد، توصیه می شود و اگر به دنبال شرکتی معتبر هستید که اطلاعات از دست رفته سرور شما بازگرداند، حتما توجه کنید که ابزارها و تجهیزات لازم را داشته باشد.

بازیابی اطلاعات لپ تاپ توسط سازگار ارقام

مشکلاتی همچون ایراد در سیستم عامل لپ تاپ، وجود مشکل و ایراد فنی در بخش های ذخیره سازی لپ تاپ، وارد شدن آسیب فیزیکی و ضربه به لپ تاپ، بروز خرابی و ایراد در سطح درایوها و … می توانند اطلاعات داخل آن را از دسترس خارج کنند و تنها چاره کار برای بازگرداندن این اطلاعات مهم، کمک گرفتن از روش های نرم افزاری و سخت افزاری ریکاوری است.

ریکاوری و بازگردانی اطلاعات پاک شده لپ تاپ در صورتی امکان پذیر است که از روش های مطمئن و اصولی و توسط یک تعمیرکار متخصص انجام گیرد همچنین مهم است که بعد از پاک شدن اطلاعات لپ تاپ، شما هیچ فایل و عکس اضافه ای وارد آن نکرده باشید زیرا با کپی کردن اطلاعات جدید بر روی لپتاپ، اطلاعات جدید در جای اطلاعات پاک شده قرار می گیرند و در این شرایط احتمال ریکاوری به صفر می رسد.

برای بازیابی لپ تاپ، یا روش های نرم افزاری توصیه می شود و یا روش های سخت افزاری که در هر دو شیوه نیز پیشنهاد ما این است که به مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات مراجعه نمایید و خودتان هیچ نرم افزار غیرمعتبری را در لپ تاپ نصب نکنید.

ریکاوری و بازیابی اطلاعات توسط سازگار ارقام

سازگار ارقام یک مرکز تخصصی در زمینه بازیابی اطلاعات دستگاه هایی همچون هارد، فلش مموری، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و … است. این مجموعه حرفه ای به تخصصی ترین سخت افزارهای دنیا مجهز است و همچنین از نرم افزارهای پیشرفته ای از جمله PC 3000 استفاده می کند تا با کمترین درصد خطا، اطلاعات از دست رفته دستگاه ذخیره ساز شما بازیابی شود.

سوالات شما

چگونه شانس ریکاوری و بازیابی اطلاعات را بالا ببریم؟

به محض از دست رفتن اطلاعات، استفاده از دستگاه ذخیره ساز را متوقف کنید همچنین دستگاه نباید فرمت شود.

 آیا خودمان می توانیم ریکاوری اطلاعات را انجام دهیم؟

برای ریکاوری اطلاعات از تجهیزات مخصوص و نرم افزارهایی با کمترین درصد خطا استفاده می شود و به همین دلیل توصیه می شود اگر خودتان آشنایی با تجهیزات و نرم افزار ها ندارید، اقدام به ریکاوری اطلاعات دستگاه خود نکنید.

هزینه ریکاوری و بازیابی اطلاعات چقدر است؟

هزینه ریکاوری و بازگردانی اطلاعات بسته به اینکه از روش های نرم افزاری یا سخت افزاری استفاده شود، متفاوت می باشد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا