فرهنگ و هنر

پیام تسلیت برای درگذشت مرد مومن طناز

یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) با ارسال پیامی درگذشت استاد میرزاحسین کریمی مراغه‌ای را تسلیت گفت.

به گزارش دانا نیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن این پیام آمده است:

«به کمال رسیدن در دو گونهٔ شعر آئینی و طنز، حتی توانایی داشتن در سرودن این دو نوع از نظر بسیاری محال و متناقض به نظر می‌آید. در طول تاریخ ادبیات فارسی نیز کم‌شمارند شاعرانی که تمایلی به تداوم سرایش در این دو شاخه و موفقیتی موازی در هر دوی آنها داشته باشند.

این نگاه شاید برآمده از منظری باشد که شعر طنز را شایسته اثرگذاری نمی‌داند. استاد میرزاحسین کریمی مراغه‌ای جزو همان معدود شاعرانی بود که دل به دل مردم شهر و دیار خودش و در گام بعد مردم میهن اسلامی‌اش داد و در عین دستیابی به رتبه‌ای ارجمند در مرثیه‌سرایی برای ائمه‌اطهار (علیهم‌السلام) که عشق مشترک مردم دین‌مدار این سرزمین است نقدهای اجتماعی خود را نیز برای همین مردم در قالب شعر ریخت.

مرد مومنی که در سرزمین خود جزو معتمدین مردم بود و به شاعر شأن دیگری افزود. درگذشت ایشان را به مردم فرهنگ‌دوست دیار مراغه، و در وهلهٔ بعد مردم سرفراز آذربایجان و کشور عزیزمان ایران تسلیت عرض می‌کنم و آرزومندم که خداوند ایشان را اولیایی که یک عمر در سوگشان سرود محشور فرماید.

یاسر احمدوند

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»

میرزاحسین کریمی مراغه‌ای، شاعر  پس از طی یک دوره بیماری پنجشنبه، ۲۰ بهمن ماه چشم از جهان فروبست.

این شاعر معاصر خطه آذربایجان متولد ۱۳۱۰ در مراغه و ساکن این شهر بوده و ادامه‌دهنده سبک سنّتی و کلاسیک شعر است؛ استاد کریمی بیشتر در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است.

اکثر اشعار او هرچند به ترکی آذربایجانی سروده شده‌ است ولی به علت مقید بودن به سبک قدیم و اوزان شعری، با تعبیرات و اصطلاحات عربی و فارسی بسیاری آمیختگی دارد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا