اجتماعیبرترین های کسب و کار

تفاوت باربیکیو گازی با باربیکیو ذغالی

از بین انواع باربیکیو، باربیکیو گازی بهتر است یا ذغالی؟

یکی از غذاهایی که اغب ایرانی های عاشق آن هستند چیزی نیست جز کباب. بعید است هر کسی در روز های مختلف نیاز به باربیکیو پیدا نکند. باربیکیو با استفاده از توری اش جوری کباب را می پزد که تقریبا می توان گفت تفاوتی با کباب سیخی ندارد. مهم ترین باربیکیو هایی که در بازار روی بورس هستند باربیکیو برقی، گازی و ذغالی هستند.

. اطلاعات بیشتر باربیکیو.

یکی از معضلات افرادی که قصد خرید باربیکیو دارند این است که باربیکیو گازی بهتر است یا ذغالی؟ هر دو باربیکیو کار یکسانی انجام می دهند با این فرق که نوع پخت آنها با هم متفاوت هستند. برای همین هنگام خرید باید تفاوت و ویژگی آنها را بدانید و انتخاب کنید که عطر غذا برای تان مهم است طعم آن.

منقل کبابی تولید ویلاسازه یک انتخاب ایده عال برای مسافرتها.

تفاوت باربیکیو ذغالی با گازی

پیش از آنکه تصمیم بگیرید که بین این دو باربیکیو کدام را انتخاب کنید بهتر است از فرق آنها با خبر باشید. رد از گاز شهری یا کپسول استفاده می شود تا شعله های آن روشن شوند. بعد از آن روی شعله ها میله گریل قرار می گیرد. شعله های آن بصورت یکپارچه در چند ردیف روی آن را می پوشاند.

در باربیکیو ذغالی دیگر خبری از شعله نیست و روی باربیکیو از ذغال پر می شود و پوشیده می شود. نوع قرارگیری ذغال روی باربیکیو بسته به هنر دستان شماست.

چرا خرید باربیکیو ذغالی مناسب تر است؟

باربیکیو گازی بهتر است یا ذغالی؟ در این قسمت می خواهیم تفاوت این دو را باهم مقایسه کنیم. طعم غذایی که با باربیکیو ذغالی پخته می شود بهتر است و عطر بهتری دارد در مقابل غذایی که با باربیکیو گازی پخته می شود به خوشمزگی ذغالی نمی شود. ضمن اینکه کباب ذغالی در دماهای بالا بدون اینکه بسوزد پخته می شود اما در گازی امکان سوختن غذا وجود دارد.

در مقایسه گازی قیمت پایین تری دارد و دلیل این امر این است که گازی دارای تجهیزات بیشتری می باشد. در ذغالی کباب بوسیله حرارت غیر مستقیم پخته می شود و امکان سوختن آن نیز کمتر است. در ذغالی نیز برای پخت غذا به وسایل و تجهیزات اضافه نیاز ندارید در حالی که برای باربیکیو نیاز به کپسول یا گاز شهری است.

چرا بهتر است باربیکیو گازی بخریم؟

در ادامه مقاله باربیکیو گازی بهتر است یا ذغالی؟ می خواهیم بدانیم چرا خرید باربیکیو گازی بهتر است. کار با باربیکیو گازی در کل آسانتر از ذغالی است. سرعت کار در باربیکیو گازی بیشتر از ذغالی است زیرا باید قبل از شروع کار ذغال را آماده کنید در مقابل در باربیکیو گازی با اتصال به گاز باربیکیو آماده کار می شود.

در باربیکیو ذغالی امکان کم و زیاد کردن شعله و حرارت نیست اما در گازی به راحتی می توانید درجه را کم و زیاد کنید. تمیزی باربیکیو گازی بیشتر از باربیکیو ذغالی است. در باربیکیو ذغالی باید بعد از اتمام کار ذغال آن را تمیز کنید.

تهیه غذا در فضای باز از جمله تفریحاتی است که هر کسی نمی تواند به آسانی از کنار آن عبور کند. باربیکیو از جمله تجهیزاتی است که می تواند در فراهم آوردن این تفریح نقش بسیار زیادی داشته باشد. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که صورت گرفته انواع مختلفی از این دستگاه در بازار موجود می باشد که همین مسئله کار را برای علاقمندان به استفاده از این محصول سخت کرده است. در این مقاله اما در نظر داریم برخی از ویژگی ها و البته مواردی که در حین خرید باربیکیو باید به آن توجه کنید را خدمت شما معرفی نمائیم تا با خیالی آسوده به سراغش بروید.

خرید باربیکیو

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از باربیکیوها در بازار موجود می باشد، اما نکته اینجاست که قبل از خرید باید نیاز خود به نوع ذغالی، برقی، گازی، سنگی و آجری را مشخص نمائید. و سپس به بررسی موارد دیگر بروید:

  • ارتفاع باربیکیوی مورد نظر خود را با توجه به قد و البته خواسته تان لحاظ کنید.
  • اینکه می خواهید ابزار باربیکیو شما سیخی، توری و یا به صورت گریل باشد را باید در نظر بگیرید.
  • باربیکیو انتخابی شما باید از سیستم قطع خودکار برای گریل برخوردار باشد تا آشپز بدون هیچ نگرانی به پخت غذا بپردازد.
  • دارا بودن فن و دریچه هوادهی از جمله دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید.
  • قیمت نهایی محصول مهمترین نکته ای است که باید به آن اهمیت دهید.

قیمت انواع باربیکیو

مسلما وقتی تصمیم به خرید باربیکیو می گیرید موارد زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کنید اما قیمت نهایی محصول از جمله مهمترین ها به شمار می آید. از همین رو باید به شما بگوییم که موارد زیادی در تعیین هزینه ها دخیل هستند که از جمله میتوان به ویژگی های محصول، جنس باربیکیو انتخابی شما و همچنین قابلیت های حرارتی آنها اشاره کرد. هر چقدر توانایی ها و ویژگی های باربیکیو بیشتر باشد قیمت آن نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند.

مزایای باربیکیو ذغالی چیست؟

برای اینکه بهتر متوجه شوید باربیکیو گازی بهتر است یا ذغالی؟ لازم است تا با مزایای باربیکیو ذغالی آشنا شوید. از مزایای باربیکیو ذغالی می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

کباب پز ذغالی

معایب باربیکیو ذغالی چیست؟

لازم برای اینکه تشخیص دهید باربیکیو گازی بهتر است یا ذغالی؟ با معایب باربیکیو ذغالی آشنا شوید. از معایب باربیکیو ذغالی می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

مزایای باربیکیو گازی

به خوبی با مزایا و معایب باربیکیو ذغالی آشنا شدید اما لازم است تا برای تشخیص اینکه باربیکیو گازی بهتر است یا ذغالی؟ لازم است تا با مزایای باربیکیو گازی آشنا شوید. از مزایای باربیکیو گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

معایب باربیکیو گازی چیست؟

زمانی که شما بخواهید به این سوال پاسخ دهید که باربیکیو گازی بهتر است یا ذغالی؟ باید مزایا و معایب هر باربیکیو را بدانید. از معایب باربیکیو گازی می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

بطور کلی در پاسخ به سوال باربیکیو گازی بهتر است یا ذغالی؟ باید گفت اگر طعم غذاهای ذغالی را دوست دارید باید نسبت به خرید باربیکیو ذغالی اقدام کنید. در صورتی که آنقدرها هم طعم غذای ذغالی را نمی پسندید قطعا باربیکیو گازی بهتر است. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده قیمت انواع باربیکیو و خرید باربیکیو گازی یا ذغالی مورد نظر خود به سایت هانیستا مراجعه کنید.

تفاوت باربیکیو گازی و ذغالی

ابتدا ما در اینجا به شما یک سری اطلاعات در مورد باربیکیو ارائه می دهیم و مشخصات باربیکیو گازی و باربیکیو ذغالی را به صورت جداگانه شرح می دهیم. سپس به بررسی پرداخته و مزایا و معایب هر کدام را مطرح می کنیم.

باربیکیو چیست؟

به نوعی داربست و یا هیزم که مهاجران مکزیک و کالیفرنیا، گوشت ،مرغ و ماهی خود را بر روی آن کباب می کردند باربیکیو می گویند. در ایران نیز از قدیم درست کردن غذاهای کبابی یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین روشهای پخت غذا بوده است و کباب ها از غذا های متداول سفره های ایرانی به حساب می آمدند. بنابراین کم کم جای خود را در بین خانواده ها باز نمود. در ایران باربیکیو را به اسم های کباب پز و یا منقل کباب می شناسند.

مزایای باربیکیو

استفاده باربیکیو برای پخت انواع غذاها مزیت های بسیاری دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست:

انواع باربیکیو

تا کنون چند مدل باربیکیو به بازار عرضه شده که عبارتند از:

که ما در این مقاله به بررسی تفاوت های مدل اول و دوم یعنی باربیکیو گازی و ذغالی می پردازیم.

آشنایی با انواع باربیکیو

سوخت مصرفی این مدل باربیکیو گاز شهری است. باربیکیو گازی از جنس های مختلفی ساخته شده است نظیر چدنی، آجری، استیل و غیره.

معایب باربیکیو گازی

نخستین مرحله برای طبخ کباب با این نوع کباب پز، فراهم کردن ذغال و سپس روشن نمودن آن خواهد بود که این مرحله به نوعی گویای به صورت واضح و آشکار است. ذغال‌ها انواع مختلفی دارند. روش‌های روشن کردن آن ها نیز با هم تفاوت دارد.

استفاده از بنزین برای روشن کردن ذغال ممکن است طعم کباب را تغییر دهد.بنابراین آتش زنه‌ها عموما انتخاب بهتری برای روشن کردن ذغال هستند و به همین دلیل بسیار محبوبند. برای کباب کردن با باربیکیو ذغالی، باید قطعات کباب یا استیک را بطور منظم روی کباب پز چرخاند.اگر هم زمانی لازم بود که سیب زمینی یا خوراکی دیگری را نیز کباب کرد بهتر است آن ها در فویل پیچیده شده و سپس کباب شوند.

فواید باربیکیو ذغالی

به دلیل اینکه این مدل باربیکیو از ذغال برای پخت غذا استفاده می کند به هنگام طبخ طعم دودی و ذغالی دلچسبی غذا می‌دهد که طعم بی نظیری بوده و در سراسر جهان این طعم طرفداران زیادی دارد.

چه نوع ذغالی برای باربیکیو ذغالی بهتر است؟

روشن کردن ذغال نیاز به یک ماده اشتعال زا دارد. اما ذغال‌هایی وجود دارند که به صورت خودکار روشن می‌شوند و نیازی به بنزین، الکل یا آتش زنه برای روشن شدن ندارند.البته استفاده از این نوع زغال به علت فعل و انفعالات متفاوت ممکن است طعم کباب یا غذا را تغییر دهد و عطر و طعم زغال طبیعی را نداشته باشد.با این حال این نوع زغال به راحتی یافت می‌شود، به راحتی روشن می‌شود و زمان طولانی تری می‌سوزد.

در مورد زغال‌های طبیعی معمولی باید گفت زغال‌های خوب و مناسبی هستند. اما چون قطعات کوچکی دارند ممکن است برای پخت برگر مناسب نباشند و باعث سوختن برگر یا تکه‌های کوچک کباب شوند. زغال‌های گران تر قطعات بزرگتری دارند و عموما انتخاب عاقلانه تری هستند.

در آخر توجه به این نکته خالی از لطف نیست. در حقیقت تولید کنندگان ذغال طبیعی از چوب درختان برای تولید زغال استفاده می‌کنند و هر چند این منبع تجدید پذیر است اما این موضوع ممکن است آسیب‌های زیست محیطی فراوانی به همراه داشته باشد.

چگونگی انتخاب بهترین باربیکیو ذغالی

بهتر است در زمان انتخاب باربیکیو ذغالی به ظرفیت و اندازه ، کیفیت و طول عمر آن اهمیت دهیم. همچنین بهتر است فضایی که می خواهید آن را قرار دهید انتخاب کنید و متناسب با آن فضا خرید خود را انجام دهید.

فرق باربیکیو گازی و باربیکیو ذغالی

طبخ کباب با باربیکیو ذغالی بسیار مقرون به صرفه‌تر از باربیکیو گازی بوده و به آسانی می‌توان آن را جابجا کرد. همچنین این نوع باربیکیو ها برای پیک نیک بسیار مناسب هستند.

در آخر سوال این است، باربیکیو گازی یا ذغالی؟

در اینجا باید گفت که همه چیز در واقع به علاقه ی شما به نحوه آشپزی بر می گردد. اگر به آشپزی با چالش علاقه دارید باربیکیو ذغالی بهترین انتخاب برای شما است. تمرین و ممارست در جهت آموختن بهترین نحوه تنظیم حرارت ذغال و طبخ لذیذترین کباب و غذا می‌تواند بسیار لذت بخش باشد و نتیجه ی فوق العاده ای را به ارمغان آورد.

ولی اگر می‌خواهید برای عده زیادی آشپزی کنید و فقط چند نوع ماده خوراکی مانند کباب، سوسیس و همبرگر برای طبخ داشته و فرصت کمی برای آشپزی در اختیار دارید می توان گفت که در این شرایط باربیکیو گازی گزینه مناسب‌تری برای طبخ غذا محسوب می شود.

خرید باربیکیو

در کشور ما سایتهای زیادی اقدام به فروش باربیکیو و تجهیزات ویلایی کرده اند که به چند نمونه از معتبر ترین این سایتها اشاره میکنیم.در بین این سایتها فروشگاه دیجی کالا،فروشگاه اینترنتی ویلاسازه،فروشگاه ترب و سوبیا میتوان اشاره کرد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا