برترین های کسب و کارعمومی

چگونه کولر گازی اصل و فیک را به آسانی تشخیص دهیم؟

کولر گازی از وسایل ضروری برای هر محیطی است که از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است. بیشترین دغدغه هر یک از ما قبل از خرید این محصول، نگرانی از اصل بودن آن است. افرادی سودجو محصولاتی فیک و کم ارزش را با قیمت کالاهای اصلی به مشتری‌ها می‌فروشند. پس هنگام خرید باید مراقب باشید تا پولی که برای یک کولر گازی پرداخت می‌کنید، واقعا ارزش اصلی آن محصول باشد.

 بنابراین قبل از خرید محصولاتی همچون کولر گازی که به موجب بازار فروش زیاد امکان تقلب در آن‌ها وجود دارد از قبل برای تشخیص محصول فیک از اصل شناخت داشته باشید. مقاله امروز ما در راستای کمک به شما برای رفع این مشکل تحت عنوان تشخیص کولر گازی فیک، ارائه می‌شود.

در ادامه به شما برای خرید کولرگازی اصل کمک می کنیم پس با ما باشید.

چگونگی تشخیص کولر گازی اصل

برای تشخیص کولر گازی فیک، ابتدا باید با نوع اصیل آن آشنایی داشته باشید. کولرهای گازی اصل، سری محصولاتی هستند که به وسیله کمپانی‌ها و برندهای معتبر دنیا براساس استانداردهای سخت و دقیق تولید می‌شوند.

 کولرهای گازی اصل از گاز مبرد سازگار با محیط زیست بهره می‌برند. محصولات اصیلی که در بازارها موجود هستند، همراه با گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش به خریداران ارائه می‌شوند. قبل از خرید هر مدل کولر گازی با هر مارکی حتما به سایت اصلی شرکت مراجعه کنید و مدل محصول را جست و جو کنید تا از اصالت آن مطمئن شوید. کولرهای گازی دارای برچسب اطلاعات محصول هستند.

 کلیه اطلاعات مربوط به دستگاه اعم از ظرفیت و مدل و کمپرسور و گاز مبرد و هر اطلاعات دیگری که لازم باشد در این برچسب ذکر شده‌اند.

توجه داشته باشید که هیچ گرانی بی‎حکمت نیست و هیچ محصول ارزانی اصل نیست. زیرا محصولات اصل، هزینه بیشتری برای تولید آن‌ها صرف شده است و چون از طریق کمپانی تولیدکننده ضمانت نامه طولانی مدت دارند به طبع قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

بررسی بارکد کالا و مدل کولر گازی فیک

یکی از راه‌های تشخیص کولر گازی فیک، بررسی بارکد یا سریال روی آن است. هر محصولی از این قبیل داری بارکد بوده که به راحتی از طریق یک بارکد خوان اصالت کالای شما معلوم می‌شود. علاوه بر بارکد یا سریال می‌توانید از طریق مدل دستگاه خیلی سریع فیک بودن محصول را بفهمید. هنگام خرید یک سیستم تهویه مطبوع یا کولر گازی توجه به سریال و مدل دستگاه اهمیت ویژه‌ای داشته و می‌تواند به شما در اتنخاب و خرید صحیح کمک کند. مدل‌های فیک شماره سریال و مدل دقیق ندارند و در همگی آن‌ها یک حرف یا عدد، اضافه یا کم شده است.

توجه کافی به این موضوع کار شما را آسان کرده و خیلی سریع فیک بودن محصول را مشخص می‌کند. شماره سریال و مدل دستگاه روی برچسب آن حک می‎شوند. هر برچسب شامل اطلاعاتی دقیق از قطعات و اجزای تشکیل‌دهنده، میزان مصرف انرژی، گاز مبرد و یک سری اطلاعات دیگر از این قبیل است. صحت مدل دستگاهی را که انتخاب کرده‌‌اید، می‌توانید از طریق سایت رسمی شرکت سازنده بررسی کنید.

گارانتی و ضمانت نامه کولر گازی

برای تشخیص کولر گازی فیک بهتر است ضمانت نامه‌ای که همراه دستگاه است را مشاهده کنید. می‌توانید از طریق گارانتی و خدمات پس فروش محصول مورد نظر کالای تقلبی را از اصل آن تشخیص دهید. بیشتر کولرهای گازی اصل و معتبر برای کمپرسور دستگاه گارانتی 5 ساله دارند.

 البته قطعات داخلی کولر گازی نیز به مدت 2 سال ضمانت دریافت می‌کنند. همچنین شامل خدمات پس از فروش نیز خواهند شد. محصولاتی که ضمانت نامه کتبی دارند، صد در صد اورجینال هستند.

تشخیص از روی کارایی دستگاه

میزان بازدهی و کارایی کولر گازی نیز می‌تواند در تشخیص فیک بودن کولر گازی موثر باشد. همان طور که اطلاع دارید، کولرهای گازی اصل برپایه یک سری اصول و استانداردهای کشور سازنده طراحی می‌شوند و از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جهانی بهره می‌برند.

طراحی و تولید براساس چنین معیارهایی موجب می‌شود، محصول شما در دراز مدت با همان کیفیت بالا و عملکرد اولیه کار کند و هیچگونه افت کیفیت یا کاهش کارایی نداشته باشد. محصولات فیک نقطه مقابل محصولات اصل و اورجینال هستند. یعنی در کوتاه مدت افت شدید بازدهی خواهند داشت و قطعات داخلی آن به موجب استهلاک و ساییدگی، آسیب دیده و فرسوده می‌شوند.

کیفیت محصولات فیک مدت زمان بسیار کم دوام خواهد داشت. به طور کلی می‌توان گفت که کیفیت محصولات اورجینال اصلا با فیک آن‌ها قابل قیاس نبوده و مسلما طول عمر محصولات فیک بسیار کوتاه است.

تشخیص اصالت کولر گازی از طریق میزان آمپر ورودی  نوع گاز مبرد

کولرهای گازی را در نوع اینورتر و معمولی تولید می‌کنند. هر دو نوع معمولی و اینورتر کولر گازی دارای مشخصاتی هستند که روی دستگاه درج می‌شوند. آمپر مصرفی و نوع گاز مبرد مورد استفاده در دستگاه از جمله اطلاعات مندرج روی آن می‌باشند. تشخیص کولر گازی فیک از طریق مقدار آمپر و نوع گاز مبرد به راحتی آب خوردن است.

جریان آمپری که در کولرهای گازی معمولی مصرف می‌شود، معادل 12 آمپر است. کولرهای گازی اینورتر دار نیز جریانی معادل 3.2 آمپر مصرف می‌کنند. کولر گازی معمولی یا اینورتر با آمپری خارج از این دو عدد فیک است. برای تشخیص میزان آمپر مصرفی به راحتی می‌توان از طریق وصل کردن یک آمپرمتر، میزان جریان مصرفی کولر گازی را تشخیص داد.

شناخت گاز مبرد مورد استفاده در کولر گازی که برای فرایند سرمایشی لازم است، هم می‌تواند ملاک تشخیص اصل بودن یا فیک بودن محصول باشد. کولرهای گازی که از فناوری کاهنده مصرف انرژی برخوردار باشند، گاز مبرد R410A را مصرف می‌کنند. کولرهای گازی معمولی نیز گاز مبرد R22 را در خدمت دارند.

تشخیص از طریق کمپرسور

کولرهای گازی اصل و اورجینال از کمپرسور 24000 بهره می‌برند اما کولرهای گازی تقلبی به جای آن از کمپرسور 18000 بهره می‌برند و همان را به عنوان یک کولر گازی 24000 به فروش می‌رسانند.

این امر نیز یکی از راه‌های تشخیص کولر گازی فیک است. همچنین کولرهای گازی فیک لوله‌های مسی نازک دارند در حالی که باید لوله‌های مسی کولر گازی ضخامت زیادی داشته باشند. ضخامت لوله‌های مسی نشان‌دهنده اصالت کالا است. البته تنها یک فرد متخصص و کارشناس در این امر می‌تواند این دو مولفه را بررسی و تایید کند.

جمع بندی

مقالات زیادی تحت عنوان تشخیص کولر گازی اصل از فیک در سایر سایت‌ها موجود است که بیشتر آن‌ها بی پایه و اساس و بدون هیچ مدرکی، کلیه کولرهای گازی موجود در فروشگاه‌های بانه را فیک و تقلبی اعلام کرده‌اند. حتی در برخی از آن‌ها بانه به عنوان استانی نام برده شده که نشان‌دهنده پایین بودن سطح سواد و اطلاعات آن‌ها است. درصورتی که شما فرق شهر را از استان تشخیص ندهید، چطور محصول فیک را از اورجینال مشخص می‌کنید؟ این نوع از نوشتن علمی نبوده و اساسی ندارد. زیرا نوشتن مدرک و بیان برهان اساسی می‌خواهد. کولرهای گازی بانه هر کدام از تولیدات برندهای معتبر هستند که به راحتی می‌توان با وارد کردن مدل و شماره سریال آن‌ها در سایت کمپانی‌های تولیدکننده، از اورجینال بودن آن‌ها اطمینان کسب کرد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا