بررسی تفاوت ژل شستشوی صورت با فوم شستشو و مزایای آن

ژل شستشوی صورت چیست؟

از بین بردن چربی های اضافی و سلول های مرده پوست یکی از وظایف مهم شوینده خوب و قوی است. باقی ماندن هرگونه مواد آرایشی و آلودگی موجب فعالیت و آزادشدن رادیکال های آزاد می شود. درنتیجه، سطح کلاژن ها به شدت آسیب می بیند و آسیب کلاژن پوست، موجب پیری پوست می شود.

یکی از بهترین شوینده های مناسب پوست صورت، بهترین ژل شستشوی صورت روشن کننده است. ژل ها با قدرت پاک کنندگی خوب، ترکیبات ملایم و خاصیت آبرسانی مناسب بهترین انتخاب برای شستشوی روزانه صورت محسوب می شوند. در این مقاله می خواهیم با این شوینده کاربردی، انواع آن و تفاوت های آنها باهم صحبت کنیم. همچنین می توانید جهت خرید بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت با کارشناسان ما در تانیرو تماس بگیرید.

چرا از ژل شستشو صورت استفاده کنیم؟

ژل شستشوی صورت محصولی مراقبتی و بهداشتی است برای پاک کردن عمیق پوست! ژل شستشوی صورت با ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین علاوه بر ترمیم و تقویت پوست به پاک کردن پوست از آلودگی ها کمک می کند و به طور عمیق، ‌موجب پاکسازی پوست می شود.

آلودگی های روی پوست به طور کامل با آب برطرف نمی شود و برای پاکسازی لایه های مرده پوست به شوینده ای نیاز است که بتواند به خوبی پوست را تمیز کند. ضمن اینکه حاوی ویتامین ها و مواد مورد نیاز پوست باشد و به جوانی و شادابی پوست کمک کند. ژل شستشوی صورت بهترین گزینه برای پاک کردن پوست صورت است. این محصول مراقبتی آلودگی ها، چربی اضافی و مواد آرایشی را به خوبی از پوست پاک می کند، استفاده از آن راحت است و در کمتر از چند ثانیه پوست را تمیز می کند.

اگر هم به آرایش کردن عادت دارید، توصیه می کنیم حتماً ‌پوست خود را به خوبی پاک کنید؛ چراکه آلودگی های آرایشی موجب بسته شدن منافذ پوست می شود و در فرایند بازسازی پوست و جوانی پوست اختلال ایجاد می کند. این نوع از آلودگی ها با افزایش رادیکال های آزاد سبب آسیب به بدن می شود و می تواند میزان آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین C و E را به میزان زیادی کاهش دهد. کاهش آنتی اکسیدان ها نیز موجب پیری پوست می شود.

هنگام شب بهترین زمان برای پوست است که ضمن استراحت، خود را ترمیم کند. در طول شب و هنگام خواب، سرعت گردش خون نسبت به حالت معمول بیشتر است. باقی ماندن مواد آرایشی و ذرات آلودگی از آلودگی های محیطی گرفته تا کرم پودر و ضد آفتاب می تواند موجب بسته شدن منافذ پوست شود. درنتیجه، پوست کدر و غیرشفاف به نظر برسد.

با ادامه این روند، به تدریج لک، جوش سرسیاه، آکنه و … ایجاد می شود، فرد دیگر از مشاهده صورت خود لذت نمی برد و اعتماد به نفس او کاهش می یابد. پیشگیری از این اتفاق چندان دشوار نیست. با یک شوینده مناسب جنس پوست، این مشکل برطرف می شود. پوست هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد پوستشان چربی تولید می کند و برخی دیگر پوستی خشک دارند. ترشح زیاد چربی یا خشکی پوست سبب می شود علاوه بر ایجاد آکنه و لک، لوازم آرایشی هم به خوبی روی پوست قرار نگیرد.

پوست چرب با تولید چربی زیاد موجب چرب به نظر رسیدن صورت می شود. خشکی پوست هم می تواند قرمزی و التهاب پوستی ایجاد می کند؛ بنابراین، هرکس باید متناسب با نوع پوست خود از شوینده مناسب استفاده نماید که با pH پوست متناسب باشد. انتخاب ژل شستشو صورت متناسب با نوع پوست می تواند از التهاب، ایجاد چربی بیش از حد پوست یا خشکی پوست پیشگیری کند.

مطمئناً شستشوی صورت فقط با آب نمی تواند موجب پاکسازی پوست شود. شما به شوینده ای نیاز دارید که بتواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و موجب شفاف شدن پوست شود. اگر پاکسازی روزانه را انجام ندهید، سلول های مرده پوست افزایش می یابند و پوست کدر می شود، جوش می زند و لکه های پوستی ایجاد می شود.

هرچه سن شما افزایش یابد، بیش از پیش یه مراقبت های پوستی نیاز دارید؛ چراکه کلاژن سازی پوست کاهش می یابد و ممکن است فرایند پیری پوست زودتر اتفاق بیفتد. حتی اگر از خانه بیرون نرفته اید و آرایش ندارید، توصیه می شود حداقل یک بار در روز صورت خود را با ژل شستشوی صورت بشویید.

معرفی بهترین شوینده روشن کننده صورت!

بهترین ژل شستشوی صورت روشن کننده را می شناسید؟ در این مطلب می خواهیم بهترین ژل های شستشوی صورت روشن کننده و ضد لک را معرفی و بررسی کنیم تا با توجه به نوع پوست خود بتوانید بهترین شوینده صورت را خریداری نمایید. لک های پوستی شاید بی خطر به نظر برسند، اما افزایش این لک ها می تواند چهره را کدر نشان دهد و اعتماد به نفس ما را کمتر کند! به همین خاطر ضروری به نظر می رسد که پیش از کدر شدن و پیری پوست با یک روتین پوستی مناسب از کدر شدن پوست و ایجاد لک جلوگیری کنیم.

البته کدر شدن پوست به دلایل مختلف اتفاق می افتد. گاهی لک ها و کدری به خاطر استفاده نکردن از ضد آفتاب است. برخی اوقات عوامل هورمونی سبب ایجاد لک های پوستی و تیرگی پوست می شوند. وجود سلول های مرده پوست نیز یکی دیگر از عوامل رایج در تیرگی پوست است. استفاده نکردن از آبرسان و مرطوب کننده مناسب هم می تواند لک و تیرگی ایجاد کند.

روتین پوستی برای روشن شدن پوست

اما روتین پوستی مناسب برای روشن شدن پوست شامل چه مواردی است؟ توصیه می کنیم:

  • حتماً حداقل روزانه یک بار از ژل شستشو صورت استفاده نمایید.
  • در هفته 2 مرتبه پوست را اسکراب و لایه برداری کنید.
  • از محصولات حاوی ویتامین C استفاده نمایید.
  • با کرم مرطوب کننده و آبرسان به خوبی پوست را آبرسانی نمایید.

در این مطلب قصد داریم، لیست بهترین ژل شستشوی صورت روشن کننده را در اختیارتان قرار دهیم تا با شستن روزانه صورت خود با این شوینده های جادویی بتوانید لایه های مرده پوست را رفع نمایید، پوست را جوانسازی، شفاف و روشن کنید.

فواید ژل شستشوی صورت

  • جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش
  • رفع کدری و تیرگی پوست
  • شفاف و روشن کننده پوست
  • ضد پیری پوست
  • جوان کننده
  • رفع سلول های مرده پوست با لایه برداری ملایم پوست

دلایل ایجاد لک های پوستی بر روی صورت شما

بسیاری از افراد کنجکاو هستند که چرا این لک ها تنها بر روی پوست صورتشان به وجود می آید و اغلب بر روی پوست بدنشان خبری از آن ها نیست. پاسخ بسیار ساده است زیرا صورت شما نمایان ترین قسمت پوست بدن شما است و به ندرت کسی پوست آن را می پوشاند اما پوست بدنتان همیشه یک پوشش سطحی بر رویش وجود دارد.

دلایل ایجاد لک های پوستی

1) اشعه های ناشی از نور خورشید: این اشعه های مضر می توانند موجب لک های پوستی زشت شوند چون صورت شما بدون پوشش در معرض این اشعه ها قرار می گیرد، اگر از ضد آفتاب و بهترین شوینده پوست لک دار استفاده نکنید، ممکن است لک های قهوه ای بر روی آن پدیدار شوند.

2) بارداری بانوان : اغلب خانم های باردار، به دلیل تولید هورمون ملانین، ممکن است دچار لک های تیره بر روی نواحی چانه یا پیشانی خود شوند که با استفاده از بهترین شوینده صورت لک دار می توانید مقدار آن ها را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

3) التهاب و مشکلات پوستی: افرادی که به دلایل مختلف، بر روی پوست صورتشان جوش می زنند، دچار این لک ها می شوند. زیرا التهابی که جوش ها بر روی پوستشان پدید می آورد می تواند ملانین تولید کند. همان طور که در بالا ذکر کردیم، ملانین باعث ایجاد لک های تیره رنگ بر روی صورتتان می شود که این مورد هم با استفاده از بهترین شوینده پوست لک دار تا حدودی قابل درمان و پیشگیری است.

4)  اختلالات هورمونی: اختلالات هورمونی میتوانند باعث بروز لک بر صورت شوند.

 ویژگی های یک شوینده مناسب برای پوست های لک دار

در دنیای امروزی با تبلیغات بسیار زیادی رو به رو هستیم. تبلیغاتی که همگی ادعا می کنند بهترین شوینده پوست لک دار را به شما ارائه خواهند داد اما این که کدام یک راست می گویند به خود شما بستگی دارد چند ماده با کارآیی مفید برای لک های پوستی شما معرفی خواهیم کرد تا در بهترین شوینده پوست لک دار آن را قرار دهید.

💠 لایه برداری: هر محصولی که بتواند لایه برداری خوبی بر روی پوستتان انجام دهد، می تواند برای پوستتان مفید واقع شود. ترکیباتی مانند کوجیک اسید، آ اچ آ، سالی سیلیک اسید و… از ترکیبات ضد لک و لایه بردار ملایم در ژلهای شوینده روشن کننده صورت هستند.

💠 ویتامین سی: ویتامین سی قابلیت روشن کردن پوست شما را دارد و به مرور به از بین رفتن لک ها کمک می کند. توجه داشته باشید که ویتامین سی بر روی پوست های روشن معجزه می کند اما افراد دارای پوست های تیره بهتر است به دنبال هیدروکینون و رتینول در بهترین شوینده پوست لک دار باشند.

💠چای سبز: این ماده آنتی اکسیدان فراوانی دارد که موجب کم رنگ شدن لک های تیره پوست شما می شود.

💠ریشه شیرین بیان: بهترین شوینده پوست لک دار، آن نمونه ای است که دارای عصاره ریشه شیرین بیان باشد زیرا این ماده به سادگی التهاب پوست شما را کاهش داده و در جهت روشن شدن آن به شما کمک ویژه ای می کند.

منبع:

womenshealthmag

دکمه بازگشت به بالا