ورزشی

بانوان باز هم تاریخ‌سازی کردند/ از عملکرد مردان راضی نیستم

ساعی: بانوان باز هم تاریخ‌سازی کردند/ از عملکرد مردان راضی نیستم

رئیس فدراسیون تکواندو درباره نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی باکو صحبت‌های جامعی انجام داد.

هادی ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا نیوز، درخصوص کیفیت این دوره از مسابقات جهانی اظهار داشت: مسابقات سطح فنی بالایی داشت چون آخرین مسابقه قهرمانی جهان قبل از المپیک بود. همه ورزشکار‌ها با تمام توان آمده بودند، تمام تیم‌ها هر چه که در چنته داشتند آورده بودند تا بتواند امتیاز لازم برای حضور در المپیک را به دست بیاورند. از طرفی پنجاهمین سالگرد تاسیس فدراسیون جهانی تکواندو بود که اهمیت زیادی داشت. سطح رقابت‌ها خیلی بالا بود تمام قهرمان‌ها تا ثانیه آخر تلاش می‌کرند اما در همان ثانیه‌های پایانی نتایج عوض می‌شد.

وی افزود: همانطور که دیدید ناهید کیانی هم در مبارزه پای فینال در ثانیه‌های آخر موفق شد نتیجه را تغییر بدهد و برنده شود. کیانی برای نخستین‌بار مدال طلای جهان در بخش زنان را برای ایران به دست آورد. تاریخ‌سازی که ناهید کیانی انجام داد واقعا کار بزرگی بود. قهرمانان خوبی را برد. من می‌توانم بگویم ناهید قبل از فینال اصلی دو فینال دیگر را هم بازی کرد. کار بزرگ را قبل از فینال انجام داد و در فینال هم موفق شد قهرمان جهان شود.

رییس فدراسیون تکواندو در ادامه گفت: برای اولین‌بار هم موفق شدیم در بخش زنان عنوان پنجمی جهان را کسب کنیم. کار بسیار بزرگی بود. تیم زنان ما در یک سال گذشته موفق شدند دو افتخار بزرگ را به ارمغان بیاورند، ابتدا قهرمانی آسیا در مهد تکواندو دنیا، سپس درخشش خوب در بازیهای کشورهای اسلامی و در نهایت هم در مسابقات جهانی تاریخ‌سازی کردند. امیدوارم این روند رو جلو تیم زنان ما ادامه دار باشد که انشاالله در بازیهای آسیایی هانگژو و المپیک نتایج خوبی به دست بیاید.

ساعی در وا‌کنش به نتایج ضعیف تیم مردان که منجر به کسب دو مدال برنز شد، گفت: بچه‌های ما می‌توانستند مدال‌های بیشتری را به دست بیاورند همین دو مدال برنز ما می‌توانست خوشرنگ‌تر باشد. در حق وزن هفتم ما اجحاف شد همه تیم‌هایی که در سالن حضور داشتند دیدند و همه هم اذعان داشتند ولی در مسابقات چنین چیزهایی عادی است. اما بشخصه از عملکرد تیم آقایان زیاد راضی نیستم. یکی دو تا از بچه‌های ما می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند حتما این موضوع را پیگیری و کالبدشکافی می‌کنیم تا ببینیم ایراد کار کجا بوده؟ چرا بچه‌ها نتوانستند توانایی خودشان را به معرض نمایش بگذارند.

وی در‌ پایان درخصوص احتمال تغییر کادر فنی توضیح داد: کادر فنی ما تمام تلاشش  را می‌کند. ما باید ببینیم چه چیزی به کادر فنی تحویل دادیم و حالا چه چیزی داریم. ما روند رو به پیشرفت را هم در بخش آقایان می‌بینیم. تیم فعلی ما تیمی است که خیلی تغییر کرده است و این را همه کارشناسان و مربیان حاضر در مسابقات جهانی و سایر مسابقات می‌گویند. ما زمانی که تیم‌ملی آقایان را تحویل گرفتیم نمی‌توانستیم ۸ نفر را فیکس کنیم ولی امروز دو تیم خیلی خوب داریم. در رنکینگ بچه‌های زیادی داریم امیدواریم بچه‌ها در گرندپری پیش رو نتایج خوبی بگیرند تا این نتیجه جهانی جبران شود.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا