فرهنگ و هنر

رونمایی از «بازنمایی ایران پساانقلاب»

مراسم رونمایی از کتاب انگلیسی «بازنمایی ایران پساانقلاب» (روایت‌های اسارت، نوشرق‌شناسی و مقاومت در زندگی‌نوشت‌های ایرانی-آمریکایی» تألیف حسین نظری برگزار می‌شود.

به گزارش دانا نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، مراسم رونمایی از کتاب انگلیسی «بازنمایی ایران پساانقلاب» (روایت‌های اسارت، نوشرق‌شناسی و مقاومت در زندگی‌نوشت‌های ایرانی – آمریکایی) تألیف حسین نظری عضو هیات علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، روز دوشنبه ۸ خرداد، ساعت ۱۶ با حضور استادان و متخصصان در حوزه جامعه‌شناسی و زبان و ادبیات خارجی در محل اندیشگاه فرهنگی واقع در کتابخانه ملّی ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور زینب قاسمی، عضو هیات علمی گروه مطالعات آمریکای شمالی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، عاصمه قاسمی، عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و حسین نظری مؤلف کتاب برگزار می‌شود، کتاب «بازنمایی ایران پساانقلاب» مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پروفسور جان کارلوس رو متخصص حوزه ادبیات انگلیسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی درباره این اثر می‌گوید: این کتاب «روایت نقادانه حسین نظری از سه مجموعه خاطرات زنان ایرانی-آمریکایی مطالعه مهمی در باب شرق‌شناسی و تبعات منفی آن برای ژئوپلیتیک، فمینیسم و مطالعات تطبیقی ادیان است.

مادامی که ما از فرهنگ‌های اسلامی برای مقاصد غربی خود استفاده می‌کنیم، درک مشترک چندانی حاصل نخواهد شد. اگرچه این کتاب، اثر هوشمندانه‌ای در نقد ادبی است، اما بیش از آن درس مهمی در خِرد سیاسی به شمار می‌آید».

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا