برترین های کسب و کارعمومی

هر کیلو رنگ ترافیکی چند متر مربع را پوشش میدهد؟

با هر کیلو رنگ ترافیکی چند متر مربع را می‌توان پوشش داد؟

با توجه به گستردگی پروژه های مرتبط با خط کشی و رنگ آمیزی سطوح جاده‌ای اغلب پیمانکاران به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر میزان مصرف رنگ ترافیک هستند. با این کار تا حدودی می‌توانند یک رویکرد حساب شده نسبت به خرید رنگ ترافیک داشته باشند. اگرچه نوع و نحوه اجرا نیز بر میزان مصرف رنگ تاثیر می‌گذارد اما ما فرض را بر این بگیریم که تمام الزامات مرتبط با اجرای رنگ ترافیکی به طور کامل رعایت شده است و عملاً هیچ گونه هدررفت رنگی را نداریم.

بنابراین تنها بر اساس مشخصات فنی رنگ، وزن مصرفی را محاسبه خواهیم کرد. پیش از آنکه بخواهیم به مبحث اصلی بپردازیم. ابتدا در مورد پرکاربردترین نمونه رنگ‌ها یعنی رنگ ترافیک آکریلیک توضیحاتی را ارائه می‌دهیم تا یک آشنایی کلی نسبت به آن پیدا کنیم. بعد از آن مقدار وزن مصرفی را منحصراً برای این رنگ ارائه خواهیم داد. البته شما می‌توانید نسبت به دیگر رنگ‌ها نیز این مقادیر وزنی را بدست آورید. برای این منظور به صفحه خرید رنگ ترافیکی و محاسبه میزان مصرف رنگ مراجعه فرمایید.

رنگ ترافیک اکریلیک

رنگ ترافیک آکریلیک یک محصول تک جزئی است که با حلال مخصوص به خود رقیق سازی می‌شود. رنگدانه های متنوعی برای این محصول وجود دارد که باعث می‌شود فرایند خط کشی جاده‌ها اصولی تر انجام شود. رنگ های مبتنی بر آکریلیک چسبندگی بسیار بالایی بر روی سطوح بتنی و همچنین آسفالت دارند. لذا گزینه ایده آلی برای خط کشی خیابان‌ها و معابر داخل شهر هستند.

از طرفی می‌توانند برای جاده های بین شهری نیز مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر دو نوع فام ظاهری زرد و سفید از این محصول کاربرد بسیار بیشتری دارند. ویژگی های متعدد دیگری را نیز برای این رنگ ترافیک می‌توان ذکر کرد که عبارتند از چسبندگی بالا، مقاومت سایشی ایده آل، دوام در برابر شرایط جوی نامساعد و همچنین مقاومت در برابر مواد روغنی و آلاینده های محیط است.

۲ متغیر مهم برای محاسبه میزان مصرف رنگ ترافیک

برای آنکه متوجه شویم هر کیلو رنگ ترافیکی چند متر مربع را پوشش دهی می‌کند به دو متغیر اساسی احتیاج داریم که شامل جرم حجمی و نرخ پوشش تئوری است. هر کدام از این متغیرها دارای واحدهای مخصوص به خود هستند که باعث تفاوت میان آنها می‌شود. واحد اندازه گیری جرم حجمی برابر گرم بر سانتی متر مکعب است. از طرف دیگر واحد اندازه گیری نرخ پوشش تئوری برابر متر مربع بر لیتر است. به عنوان مثال زمانی که جرم حجمی یک ماده بر اساس واحدهای جزئی برابر ۲ بدست آید. یعنی به ازای حجم یک سانتی متر مکعب از آن ماده دارای جرم ۲ گرم است.

برای نرخ پوشش تئوری نیز دقیقاً به همین صورت یعنی اگر برای یک رنگ نرخ ۵ را در نظر بگیریم یعنی به ازای حجم یک لیتر می‌تواند ۵ متر مربع را پوشش دهی کند. برای رنگ ترافیک اکریلیک نیز این متغیرها تعریف شده اند و هرکدام مقادیر خاص خود را دارند. در قسمت قبل در مورد نحوه محاسبه میزان مصرف رنگ ترافیک اکریلیک اطلاعات جامع تری را خواهیم داد.

نحوه به دست آوردن میزان مصرف رنگ ترافیک

در قسمت قبل دو متغیر اساسی برای محاسبه میزان مصرف رنگ ترافیک آکریلیک ذکر شد. اما اجازه دهید منحصراً برای این رنگ مورد نظر مقادیر تعریف شده را ذکر کنیم. جرم حجمی رنگ های اکریلیک ترافیکی برابر ۱٫۵ گرم بر سانتی متر مکعب است. همچنین نرخ پوشش تئوری این رنگ حدودا برابر ۱٫۳۳ مترمربع بر لیتر است. سوال اصلی ما اینجاست که این رنگ به ازای حجم یک لیتر چند کیلوگرم مصرف دارد. همانطور که میبینید این مقدار به طور مستقیم ارائه نشده است و ما باید با استفاده از داده‌ها و متغیرهای موجود محاسبه کنیم که هر کیلو رنگ چند متر مربع را پوشش می‌دهد.

بنابراین طبق محاسبات انجام شده پوشش هر کیلو رنگ برابر ۰٫۸۸ متر مربع است. این عدد مشخص می‌کند که دقیقاً مقدار مصرف رنگ ترافیک چقدر است. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم این است که این مقدار به دست آمده برای ضخامت ۴۰۰ میکرومتر است. طبیعتا هر چقدر ضخامت افزایش پیدا کند به همان نسبت مساحت به دست آمده نیز کمتر خواهد شد.

البته شما می‌توانید در صفحه محاسبه میزان مصرف رنگ نیز این داده‌ها را وارد کنید تا دقیقاً همان مقدار محاسبه شده به دست آید. این موضوع نشان می‌دهد که تمام محاسبات ما کاملا درست و طبق اصول ریاضی پیش رفته است. پس به عنوان یک نکته طلایی همواره ضخامت را در فرایند محاسبه در نظر بگیرید. چرا که اگر در حین پروژه میزان ضخامت شما کاهش یا افزایش پیدا کند تمام معادلات و محاسباتی که انجام داده اید کاملا دگرگون خواهند شد.

اهمیت اطلاع از حجم مصرفی رنگ

زمانی که پروژه شما مساحت بسیار زیادی را شامل خواهد شد لازم است که پیش از شروع به کار اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی رنگ ترافیک مورد نظر به دست آورید. در واقع این اطلاعات به شما کمک می‌کند که با رنگ چگونه برخورد کنید و مراحل آماده سازی آن را به چه صورت پیش ببرید. نه تنها در مورد رنگ های ترافیکی بلکه در مورد دیگر پوشش های رنگی نیز این قاعده حکم فرما است.

به طور مثال ما باید بدانیم که چه حجمی از این رنگ‌ها را خرید کنیم. هر چقدر مساحت پروژه کاهش پیدا کند ما دیگر نیازی نیست به خرید گالن های متعدد رنگ بپردازیم. بلکه تعداد محدودی از آن کفایت می‌کند. زمانی که ما از میزان مصرف رنگ ترافیک مطلع می‌شویم دقیقا می‌توانیم تصمیم بگیریم که چه مقدار بودجه را در نظر بگیریم یا چه حجم یا وزنی از رنگ را خریداری کنیم. این یک قاعده بسیار ساده است که نه تنها پیمانکاران حرفه ای بلکه افراد عادی نیز می‌توانند آن را برآورد کنند.

هر کیلو رنگ ترافیکی سرد ترموپلاست برای چند متر مربع؟

همانطور که می دانید رنگ سرد ترموپلاست که بر پایه ی حلال می باشد به خاطر رقیق شدن ان با تنیر مخصوص رنگ ترافیکی قابلیت اجرا با دست و دستگاه را داراست . اگر بخواهیم به روی اسفالت اجرا کنیم با ید توجه داشته باشیم که به چه ضخامتی اجرا می کنیم ،اگر بخواهیم با ضخامت استاندارد مورد تائید اداره راه و ترابری و با دستگاه اجرا کنیم به ازای یک متر مربع 1200 گرم کفایت می کند.

برای یک متر مربع چند کیلو رنگ ترافیکی دوجزئی مصرف می شود ؟

رنگ دوجزئی ترافیکی یه خاصیتی که دارد این است که قابلیت سر خوردگی دارد و معمولا بر روی کف اسفالت و حتی برای اب بند کردن و درزگیری سقف منازل نیز قابلیت استفاده دارد و اگر بخواهیم با ضخامت 3000 میکرون روی معابر اسفالت اجرا کنیم باید حدود 3400گرم به ازاری یک متر مربع مصرف کنیم.

برای رنگ گرم هرکیلو رنگ ترافیکی چند متر مربع را پوشش می دهد؟

رنگ گرم ابتدا به ساکن به شکل پودر می باشد و برای ذوب کردن ان باید بوسیله ی دستگاه پیش گرم ان را گرم کرد و معمولا رنگ گرم را توی جاده هها مصرف می کنند و به ازای یک میلی متر اجرا در متر مربع حدود 1200 تا 1300 گرم رنگ مصرف می شود. مصرف رنگ اسپری با اسکرید و اکستروژن فرق می کند.چون فاصله پر و خالی لقمه ها در اکسترود بسته در خواست کار فرما متفاوت است . حتی میزان مصرف انها به ازای مصرف پرایمر می تواند کاهش پیدا کند .

ارزانترین رنگ ترافیکی از لحاظ پوشش دهی

به دلیل ارزان بودن رنگ اکریلیک ترموپلاست و رقیق شدن ان با تینر و داشتن ویسکزیته بین 85 تا 105 و دانسیته 1.3 تا 1.6 مصرف ان افزایش یافته و گران بودن رنگ دوجزئی از طرف دیگر به دلیل قابلیت سرخوردگی و وارداتی بودن مونومر ان و گران تمام شدن ان نسبت به رنگ سرد تک جزئی ، مشتریان میل به خرید ان را ندارند و به همین دلیل تولید کنند گان تلاش می کنند ارزانترین رنگ و به صرفه ترین ان را انتخاب کنند.می توایند با رقیق تر کردن و حتی ساب زدن زیر کار مصرف رنگ سرد ترافیکی را به ازای هر متر مربع کاهش دهید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا