فرهنگ و هنر

۳۲ برنامه محوری هفته شهید در گلستان/ ۳ کتاب فاخر رونمایی می‌شود

دانا نیوز/گلستان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در تمام ایام سال باید اقداماتی در راستای زنده نگهداشتن یاد شهدا و ایثارگران انجام داد، اظهار کرد: در هفته شهید امسال بالغ بر ۱۰۰۰ برنامه در ۱۴ شهرستان و ۳۲ برنامه محوری استانی در گلستان برای بزرگداشت و تکریم یاد و خاطره شهدا اجرایی خواهد شد.

محمدعلی طالع زاری عصر امروز ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ به مناسبت بزرگداشت هفته شهید در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و از برگزاری ۱۰۰۰ برنامه در ۱۴ شهرستان استان گلستان در این هفته خبرداد و افزود: از مهمترینِ این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مراسماتی تحت عنوان گل‌های یاس در آستانه روز شهید اشاره کرد.

وی هدف برگزاری طرح گل‌های یاس را ترویج امر خداپسندانه، عیادت از ایثارگران بستری در بیمارستان عنوان کرد و ادامه داد: این طرح از تاریخ ۲۰ اسفندماه تا ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ با همکاری شبکه خادمین حرم رضوی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران برقراری میز خدمت را از دیگر اقدامات این هفته برشمرد و اظهار کرد: در مرحله نخست برقراری این میز خدمت با ۱۲۰ نفر از ایثارگران دیدار داشته‌ایم.

طالع زاری از برگزاری نخستین میز خدمت واحد حقوقی با نگاه مقایضت قضایی توسط کارشناسان و کانون وکلا خبر داد و افزود: این اقدام با هماهنگی حوزه سازمان تبلیغات در نماز جمعه مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح پویش «سلام شهید» با هدف دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا در سطح استان گلستان، خاطرنشان کرد: این طرح در منزل شهدای انقلاب، دفاع مقدس، امنیت و سلامت از تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا اواخر اسفندماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری مراسم غرس چهار هزار نهال به نیابت از شهدای استان از دیگر اقدامات هفته شهید برشمرد و ادامه داد: درختکاری در اطراف مزار شهدای گمنام نیز از کارهای در دست اقدام این هفته است.

طالع زاری با اشاره به اینکه در ایام نوروز جاده‌ها میزبان مسافران نوروزی خواهند بود، تصریح کرد: در حوزه تبلیغات محیطی بالغ بر ۹۰ تابلو که در سطح جاده‌های بین‌المللی بوده است از سمت نوکنده تا جنگل گلستان در ایام قبل از عید تعویض و منقش به پیام‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه انتشارات نیز اقداماتی صورت گرفته‌است، گفت: در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ از سه جلد کتاب تدوین شده در حوزه ایثار و شهادت با نام های دلاور بی ترمز، خط شکن بنزینی و جلد دوم وصیت نامه کامل شهدای استان گلستان رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل از ۲۱۲ فرزند شهید، ۸۴ برادر شهید، ۸۱ خواهر شهید و پنج همسر شهید شاغل در این ایام خبر داد و گفت: خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن مردم دارند که تکریم و احترام آنها کوچک‌ترین کار ممکن برای جبران تلاش‌های آنان خواهد بود.

طالع زاری اجرای نخستین تئاترهای خیابانی ایثار و شهادت در بعضی از مساجد سطح استان گلستان را از دیگر اقدامات متفاوت امسال برشمرد و افزود: اقدامات زیادی در این هفته اجرایی خواهد شد اعم از ختم چهار هزار قرائت قرن به نیابت از شهدای استان، برگزاری مسابقات ورزشی، شبیه سازی تصاویر شهدا توسط هوش مصنوعی، برگزاری مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا و نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس که می توان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا