استان ها

ارسال ۲۵۰۰ اثر توسط هنرمندان کرمانشاهی به رویداد عکاسی گلاریژان/بازدید از موشن‌گرافی پویش «قهرمانت کیه» به ۱۷۶ هزار نفر رسید

به گزارش خبرنگار دانا نیوز کرمانشاه، ایمان درخشی ظهر امروز سه‌شنبه (۱۷ بهمن‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی در حوزه فرهنگ مستلزم شناخت آسیب‌ها است.

وی افزود: با توجه به توپوگرافی فرهنگی و اجتماعی که بخشی از آن به دلیل مهاجرپذیری از شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار بوده و اقوام مختلف با تفکرات، پوشش، گویش و لهجه‌های متفاوت داریم و هر کدام در چارچوب‌ها اختلاف جزئی یا کلی دارند شرایطی حاصل می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: به عنوان برنامه‌ریزان شهری باید این موارد را مد نظر داشته باشیم و همچنین رده‌های سنی مختلف را ببینیم، در چنین شرایطی برخی مشکلات نشأت گرفته از همین تنوع است.

وی عنوان کرد: این تنوع از زاویه‌ای بسیار مطلوب بوده و از زاویه دیگر در صورت عدم برنامه‌ریزی فرصت موجود به تهدید تبدیل می‌شود، تبدیل این امر به فرصت نیاز به زمان، امکانات و همکاری جمعی دارد.

درخشی تشریح کرد: در خصوص ساماندهی نیروی انسانی بحث فرهنگسراها را داریم، فرهنگسرای ایثار و مقاومت به تازگی اضافه شده و در کنار آن فرهنگسراهای گل نرگس، کوثر، شهید سلیمانی و کزازی فعال هستند.

وی اضافه کرد: فرهنگسرای ایثار و مقاومت به صورت تخصصی در حوزه برنامه‌های جبهه و جنگ فعالیت می‌کند و همچنین عصر شعر مقاومت در این مکان فعال است، در فرهنگسرای گل نرگس نیز به صورت تخصصی حوزه بانوان مدیریت می‌شود و کلاس آشپزی نیز در آن فعال است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: استانداردهای به روزی را در دست کار داریم که شامل تکمیل تجهیزات استودیو، پلاتو، آمفی تئاتر و امثال اینها می‌شود، به طور کلی زیرساخت‌های مناسب را در قالب لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر داده‌ایم که ۶ فرهنگسرای شهر را در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توزیع خدمات به صورت متوازن در سطح شهر باید مد نظر باشد، اگر بودجه مصوب شود ۲ فرهنگسرای سریع الساخت نیز در شهر ایجاد خواهیم کرد، تاسیس یک فرهنگسرا نیز در کرناچی با موافقت شهردار منطقه هفت در حال انجام است.

درخشی افزود: در فرهنگسرا کلاس‌های روزانه برگزار می‌شود که دلیل مکانی دارد، زیرا مطلوب است که در نزدیکی محل زندگی مشارکت کنندگان باشد و از طرفی هزینه‌های عضویت در کلاس‌ها نسبت به آموزشگاه‌ها بسیار پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این موارد گروه‌های هنری وابسته تمرین خود را در این فضا انجام می‌دهند، تمرین گروه‌هایی مانند سرودخوانی و شاهنامه‌خوانی زیر چتر حمایتی برگزار می‌شود، بدین صورت حمایت شهرداری را دارند و از طرفی نگران هزینه‌ها نیستند که با این شرایط تا کنون ۴۰ اجرا انجام شده است.

درخشی در خصوص برنامه «زنگ شهروندی» گفت: این برنامه ۲۰ روز است که کلید خورده و ۲ قسمت آن تهیه شده و زیرشاخه‌هایی را نیز دارای شده است، در حال حاضر سری جدید زنگ شهروندی به صورت انیمیشن ساخته می‌شود و از اردیبهشت ماه با فراهم کردن زیرساخت‌ها کار در مدارس انجام خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه بیان کرد: پویش «کرمانشاه دوستت داریم» در خصوص فرهنگ دفع زباله، ترافیک و موارد این چنینی و پوشش «قهرمانت کیه» در شهر و همچنین در بخش رویدادهای تقویمی بخش‌هایی اجرا شده است.

وی در خصوص طرح «شهیر» ادامه داد: در جامعه شهری سیستم متفاوتی در روزمره شهروندان وجود دارد، خلأ ما این است که افرادی که کار خود را درست انجام می‌دهند بدون اینکه نظارت و اجباری بر آنها باشد در جامعه دیده نمی‌شوند، این افراد گمنام هستند و بدین منظور یک لوح، یک تندیس و یک بج سینه به آنها اعطا می‌شود تا همگان بدانند که چنین افرادی در جامعه وجود دارند، بدین وسیله از آنها الگو بگیرند و این امر در جامعه بازخورد خواهد داشت.

همکاری ادارات با یکدیگر موجب کار موثر می‌شود

درخشی عنوان کرد: حوزه کاری ما در سه مورد تعریف می‌شود، بخش نخست شامل رویدادهای تقویمی است که باید انجام دهیم، بخش دوم شامل کارهای زیرساختی، خلاقانه و در راستای فرهنگسازی بوده و بخش سوم شامل همکاری با ادارات دیگر است که یک فرصت تلقی می‌شود، زیرا زمانی که همکاری انجام می‌شود تخصص در کنار امکانات قرار می‌گیرد و کار موثر خواهیم داشت.

وی افزود: ما پنج حوزه اصلی را دارا هستیم، ارزش‌های دینی، انقلابی و دفاع مقدس، هویت، نشاط، ورزش و سلامت و زندگی در شهر (اخلاق و حقوق شهروندی).

درخشی در خصوص برنامه‌های صورت گرفته عنوان کرد: پنج المان در خصوص فرهنگ سازی محرم در ایام مربوطه در شهر نصب شد، هیئت سیار محرم به مناطقی برده شد که دسترسی به هیئت نداشتند، موکب کودکان حسینی نیز در قالب نقاشی کودک برگزار شد.

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه نقاشی با ارسال ۴۰۰ اثر، تمرکز بر بزرگداشت مشاهیری مانند آیت الله نجومی، فضاسازی شهری در حوزه انتخابات از ۲ ماه گذشته و برگزاری نمایشگاه شهریران از جمله اقدامات انجام شده است.

درخشی اذعان کرد: تیم فوتبال پدیده شهر کرمانشاه در حال حاضر در لیگ یک جوانان قرار دارد و اگر بر تیم گهر پیروز شود رتبه نخست لیگ یک کشور می‌شود، همچنین تیم والیبال ما قهرمان کارگری و تیم فوتسال ما نائب قهرمان کارگری کشور شده است، به طور کلی در پنج رشته دارای تیم هستیم که حرفی برای گفتن داریم و همچنین تیم بانوان نیز فعال است.

وی یادآور شد: طرح هویت شهری با عنوان «پلاک افتخار» از اسفندماه سال جاری اجرا می‌شود که سر در منازلی که ساکنان آنها چهره‌های شاخص هستند عناوینی با نام‌های خانه فاطمی، خانه حسینی، جوانمرد، قهرمان و خانواده شهید نصب می‌شود.

درخشی با اشاره به گروه سفیران سیمرغ گفت: این گروه شاهنامه خوانی پنج نفذر عضو داشت و اکنون تعداد اعضای آن از ۳۰۰ نفر عبور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه «زیر گنبد کبود» در محلات کم برخوردار برگزار می‌شد که شامل جشن و همچنین کشف استعداد محلات به‌واسطه معرفی معتمدین بود و در نهایت بسته‌های حمایتی به افراد مستعد تعلق می‌گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تشریح کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی ۴۰ کتاب در فاز اول و یکصد کتاب در فاز دوم در سطح شهر اکران شد؛ همچنین در رویداد عکاسی گلاریژان ۲ هزار و ۵۰۰ اثر ارسال شد و در پویش «قهرمانت کیه» ۱۷۶ هزار دانش آموز موشن گرافی آن را در فضای شاد دیده‌اند و این آمار رو به افزایش است و تعداد جوایز آن نیز از سه به ۴۵ جایزه افزایش یافته است.

جشنواره‌های فرهنگی در کرمانشاه برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به جشنواره‌های فعال ابراز کرد: جشنواره صبحانه سالم با محوریت رویدادهای تخصصی و فرامنطقه‌ای و همچنین آموزش برگزار می‌شود، با توجه به فراموش شدن وعده صبحانه و از طرفی اهمیت بالای آن جشنواره صبحانه سالم برگزار و اهمیت آن برای کودکان و والدین عنوان شد.

وی ادامه داد: معرفی آش‌های کرمانشاهی در فرهنگسرای گل نرگس برگزار شد و همچنین معرفی آش‌های زمستانه را خواهیم داشت که احتمال دارد در یک روستا به صورت سنتی برگزار شود؛ امیدواریم که رویداد بین‌المللی خوراک و غذا را در اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان کشورهای مختلف داشته باشیم.

وی تشریح کرد: این جشنواره با حضور نماینده از شهر الزهله لبنان، قاضی آنتپ ترکیه، لنکران آذربایجان، شونده چین به عنوان شهرهای خلاق برگزار می‌شود و سلیمانیه و اربیل نیز به دلیل همسایگی دعوت خواهند شد، همچنین از اقصی نقاط ایران از شهرهای رشت، اصفهان، بندرعباس، سنندج، ارومیه، شیراز، یزد، تهران، زنجان، همدان و کرمانشاه در جشنواره حضور خواهند یافت.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا