ورزشی

دربی حذفی روحیه مردم را بهتر می‌کند/ رفتا‌های ساپینتو باعث می‌شود داوران با استقلال لجبازی کنند

پرسپولیس انتقام بازی لیگ را از هوادار بگیرد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: وقتی سرمربی استقلال با یک حرکت از کوره در می‌رود نشان می‌دهد اصلاً حرفه‌ای نیست و بعضا رفتار‌های او ممکن است در روند اوری یک بازی تاثیر بگذارد و حتی در صحنه‌های ۵۰ به ۵۰ داوران لجبازی کنند.

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و احتمال قهرمانی سرخپوشان پایتخت در جام حذفی اظهار داشت: پرسپولیس با وجود فراز و نشیب زیادی که ازنظر امتیازی و فنی داشت در پایان فصل به عنوان قهرمانی که لیاقت آن را داشت، دست یافت. دیگر مدعیان قهرمانی هم مانند پرسپولیس بالا و پایین داشتند و با توجه به امتیازاتی که سپاهان از دست داد و ۶ پیروزی متوالی پرسپولیس در هفته‌های پایانی، در نهایت قهرمانی نصیب پرسپولیس شد. فصل خوبی برای پرسپولیس شاهد بودیم اگرچه سال سختی بود اما برای اینکه تیم موفق‌تر باشد باید ایرادهایی که داریم را رفع کنیم.

**پرسپولیس انتقام لیگ را از هوادار بگیرد

وی ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس اعتماد به نفس خوبی پیدا کردند و در زمین بدون غرور با باور بالایی بازی می‌کنند. پیش از آنکه بخواهد دربی احتمالی در فینال جام حذفی شکل بگیرد، باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم هوادار رفت. می‌توان انتقام شکست لیگ برتر را در این بازی از حریف گرفت. در وهله اول باید ببینیم هوادار با چه اهدافی وارد زمین می‌شود. احتمال اینکه دوباره فضاها را محدود کند و اجازه ورود توپ‌ها را به محوطه جریمه‌اش ندهد. از طرفی دیگر به دنبال استفاده از ضدحملات باشد. در بازی لیگ هم اشتباه دفاع پرسپولیس فضای خوبی به مهاجم هوادار داد تا این تیم به گل برسد. پرسپولیس باید با انگیزه خوبی بازی کند، به حریف فضایی برای طراحی ضد حملات ندهد و در موقعیت سازی و استفاده از فرصت‌ها باهوش عمل کند تا برنده شود و اگر استقلال مقابل نساجی مازندران برنده شود، دربی دیگری را در این فصل تماشا خواهیم کرد.

**این بار شرایط دربی فرق می‌کند

پیشکسوت تیم پرسپولیس با اشاره به اینکه هر چقدر دربی‌های بیشتری را در طول فصل شاهد باشیم برای مردن تازگی دارد و باعث بهتر شدن روحیه مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر چنین دیداری را شاهد باشیم قشنگ خواهد بود. در آخرین بازی دو تیم که در لیگ برتر برگزار شد به خاطر حساسیت‌ها و اهمیت نتیجه‌گیری بازی خوبی را از دو تیم ندیدیم. هر دو تیم تلاش می‌کردند تا مدبرانه بازی کنند و برنده باشند اما این بار شرایط فرق می‌کند و به نظرم بازی بهتری از هر دو تیم خواهیم دید. باید منتظر ماند تا ببینیم در دیدارهای نیمه‌نهایی جام حذفی چه نتایجی به دست می‌آید.

**سرمربی استقلال با یک حرکت از کوره در می‌رود

وی در مورد اینکه ریکاردو ساپینتو گفته به پرسپولیس و سپاهان احترام می‌گذارد، اما به هیچ تیمی بابت قهرمانی تبریک نمی‌گوید، چون استقلال لایق قهرمانی بوده، عنوان کرد: سرمربی تیم استقلال حرفه‌ای نیست، حتی اگر این اتفاق افتاده باشد، اشتباه را گردن خودش می‌گیرد که روز به روز پیشرفت کند. اصلاً این مربی و رفتاری را که نشان می‌دهد حرفه‌ای ندیدم. به همین خاطر هم رزومه خوبی در مربیگری ندارد و اگر به کارنامه وی نگاه کنید شاید بازیکن خوبی بوده، ولی مربیگری را حرفه‌ای بلد نیست. وقتی او با یک حرکت از کوره در می‌رود نشان می‌دهد اصلاً حرفه‌ای نیست. رفتارهایش کاملاً تناقض دارد؛ چیزی که در تلویزیون صحبت می‌کند با رفتاری که در کنار زمین از خود نشان می‌دهد کاملاً متفاوت با هم است. شخصیتی که او دارد فوق‌العاده بد دهان است، این رفتار‌ها از یک مربی و معلم کاملاً غلط است. بار‌ها شاهد بودیم سرمربی استقلال به مربیان، سرپرستان تیم حریف و داوران توهین کرده و البته نتیجه بازی در روحیات او خیلی تأثیرگذار است.

**معایب ساپینتو از محاسن او بیشتر است

حلالی یادآور شد:  پاکو خمز و ژوزه مورایس را به لحاظ شخصیتی و فنی فوق‌العاده قوی دیدم، کما اینکه ساپینتو هم به لحاظ فنی یک سری چیز‌ها دارد، ولی معایب او از محاسنش بیشتر است. تأثیرات منفی رفتار‌های او بر تیمش بیشتر بوده و اگر در فینال جام حذفی دربی برگزار شود، رفتار ساپینتو به استقلال ضربه می‌زند. وقتی یک مربی آرام نیست و زود از کوره در می‌رود به بازیکنانش هم یاد می‌دهد آرام نباشند و زود از کوره در بروند. با یک خطا ۱۰ نفر روی داور می‌ریزند و آن آرامش و تمرکزی که برای بازی دارند را از دست می‌دهند. بعضی داوران هم انسان هستند و می‌رنجند، شاید حق تیم را در زمین ندهند، یعنی لجبازی کنند. واقعیتش وقتی داوران رفتار‌های تند ببینند موضع می‌گیرند و صحنه‌هایی که ۵۰-۵۰ است را به ضرر تیم می‌گیرند. باید رفتار را با داور یاد بگیرند، مخصوصاً یک مربی خارجی، چون انتظار داوران از خارجی‌ها بیشتر است تا راه و رسم حرفه‌ای گری را یاد بدهد نه اینکه هر اتفاقی افتاد به شدت اعتراض کند. بیش از ۱۲ بازی ساپینتو با نیمکت تیم‌های حریف مشکل پیدا کرد، مگر می‌شود یک مربی با مربیان بیشتر تیم‌ها کلنجار برود؟ بعد هم حرف‌های رکیک به داوران، به مربی، سرپرست و بازیکن حریف بزند. اصلاً چنین چیزی را در فوتبال نداریم.  

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا