فرهنگ و هنر

جزئیات تشییع پیکر شهدای گمنام در لرستان

دانا نیوز/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان جزئیات مراسم‌های استقبال از شهدا، شبی با شهدا و تشییع شهدا در شهرهای استان لرستان را تشریح کرد.

محسن رشیدی نوزدهم آذرماه در جمع خبرنگاران، ضمن تشریح جزئیات مراسم تشییع شهدای گمنام در لرستان اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) مراسم تشییع پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد برگزار می‌شود.

وی گفت: دوشنبه بیستم آذر، ساعت ۱۵ سه شهید گمنام از طریق شهرستان بروجرد وارد لرستان می‌شوند و آیین استقبال از این پرستوهای مهاجر ساعت ۱۵:۳۰ در گلزار شهدا این شهرستان برگزار و پس از نماز مغرب و عشا در مصلی بروجرد مراسم شبی با شهدا برگزار می‌شود.

رشیدی افزود: روز سه‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در دورود، ۱۵ تا ۱۷ در الیگودرز و سپس مراسم شبی با شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در ازنا برگزار و روز چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در بیرانشهر، ۱۵ تا ۱۷ در الشتر و همزمان با نماز مغرب و عشا نورآبادی‌ها با مراسم شبی با شهدا، میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در دوره چگنی، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در کوهدشت و سپس بعد از نماز مغرب و عشا مراسم شبی با شهدا در رومشکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه از ساعت ۹ تا ۱۱ شهرستان پلدختر افتخار میزبانی شهدای گمنام را دارد و هنگام نماز جمعه معمولانی‌ها میزبان شهیدان گمنام هستند، ادامه داد: غروب روز جمعه نیز مراسم شبی با شهدا در سه مسجد از خرم‌آباد بر گزار می‌شود.

رشیدی تصریح کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که صبح روز شنبه ۲۵ آذر ماه دانش‌آموزان سه مدرسه در خرم‌آباد ساعاتی را میزبان شهدا باشند و سپس این شهیدان والامقام به شهرهای سپیددشت، فیروزآباد و کوهنانی منتقل و مراسم استقبال از شهدا در این شهرها برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله که در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله که در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می‌شوند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا