اقتصادیبرترین های کسب و کار

برای خرید متر لیزری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از زمان‌های بسیار دور تا به امروز اندازه گیری فواصل و یا اجسام اهمیت ویژه‌ای برای بشر داشته است. به همین دلیل ابزار و لوازم مختلفی ساخته شده‌اند که می‌توان با استفاده از آن‌ها این مهم را به انجام رساند. سال هاست که مترها با استفاده از فناوری لیزر در بازار وجود دارند. امروزه متر لیزری از محبوبیت زیادی برخوردار است. به طور کلی متر لیزری بر اساس اصل انعکاس پرتو لیزر کار می‌کند.

برای اندازه گیری فاصله با استفاده از متر لیزری، دستگاه یک اشعه نور لیزر در جهت جسم مور نظر مانند دیوار، ساطع می‌کند. سپس دستگاه با استفاده از برنامه‌ای که دارد و با یک فرمول مشخص زمان رفت و برگشت رسیدن پرتو لیزر به جسم و برگشت آن به دستگاه را محاسبه می‌کند. با توجه به سرعت نور دستگاه می‌تواند اندازه دقیق را به شما نشان دهد. مترهای لیزری همچنین می‌توانند به طور مستقل برای اندازه‌ گیری سطح و حجم نیز مورد استفاده واقع شوند.

هنگام کار کردن با مترهای لیزری نیازی به لمس اجسام و تماس با آن‌ها نیست. از لحاظ تاریخی، پیش از این مترهای لیزری، فاصله سنج‌های اولتراسوند در دهه 1990 استفاده می‌شدند که برای اندازه گیری فواصل از امواج صوتی استفاده می‌کردند. این فاصله سنج‌ها  به کاربران خیلی دقیق نبودند و کاربر نمی‌توانست با آن‌ها هدف را به صورت مستقیم نشانه گیری کند. به همین دلیل این ابزارها کنار گذاشته شدند. در ادامه با شرح کاملی از ابزار متر لیزری همراه شما خواهیم بود.

متر لیزری چیست و چه کاربردی دارد؟

متر لیزری یک دستگاه اندازه گیری کاملا جدید و نوآورانه است که می‌تواند فواصل مختلف مانند طول، ارتفاع یا عرض، مساحت و همچنین حجم را از طریق پرتو نور لیزر اندازه گیری و محاسبه کند.

حال شاید برای شما سوال باشد که این ابزارهای اندازه گیری به صورت دقیق عمل می‌کنند؟ در پاسخ باید بگوییم بله مترهای لیزری می‌توانند فواصل را با کوچکترین ضریب خطا اندازه بگیرند. مترهای لیزری با توجه به مدلی که دارند، برد اندازه گیری‌شان از 100 تا 1000 فوت معادل با حدود 300 متر، متغیر است. استفاده از متر لیزری مزایای زیادی به همراه دارد، از جمله:

  • عملکرد سریع برای اندازه گیری در کمترین زمان ممکن
  • رابط کاربری آسان و استفاده راحت
  • قابلیت اندازی گیری هر مسافتی بدون نیاز به تماس با جسم

مترهای لیزری از سطح ایمنی بالایی برخوردار هستند، اشعه لیزر تابانده شده توسط این دستگاه‌ها می‌تواند بدون اینکه خطری برای کاربر داشته باشد به غیرقابل دسترس‌ترین نقاط برسد.

 به همین دلیل با استفاده از متر لیزری می‌توانید حتی در ارتفاع‌های بالا نیز فواصل را اندازه گیری کنید. اگر بخواهیم با یک مثال این مورد را شرح دهیم می‌توانیم بگوییم در مکان‌های مخاطره آمیز مانند طبقات مرتفع در ساختمان‌های نیمه کاره، برای اندازه گیری با مترهای نواری، لازم است بارها نوار را جابه‌جا کنید تا اندازه دقیق را به دست آورید.

 متر لیزری این مشکل را حل کرده است و شما می‌توانید با استفاده از آن بدون جابه‌جایی و به صورت دقیق اندازه‌ها را مشخص نمایید.

هنگام خرید متر لیزری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

وقتی صحبت از اندازه‌گیری ساختمان‌ها می‌شود، مترهای لیزری بی‌رقیب هستند. تقریبا تمام مترهای لیزری توانایی اندازه‌گیری ارتفاع‌ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارند. علاوه بر این مترهای لیزری برای اندازه گیری در صنایع مختلف دیگر نیز مورد استفاده واقع می‌شوند.

 بنابراین متر لیزری برای مهندسان، معماران، نقشه برداران و همچنین برای نصابان (برق، نجاری، لوله کشی، تصفیه هوا، قفل سازها و غیره)، مشاوران املاک و حتی دیگر افراد یک وسیله کاربردی و مهم به حساب می‌آید. از مترهای لیزری برای محاسبه مستقیم محیط، سطوح و حجم نیز در صنایع مختلف استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که متر لیزری تا حد زیادی در بخش صنعتی استفاده می‌شود. این ابزار به دلیل تطبیق پذیری و همچنین سهولت استفاده در کشاورزی، ساخت و ساز و بسیاری از زمینه های دیگر استفاده می‌شود.

بنابراین با توجه به مطالبی که شرح دادیم هنگام خرید متر لیزری مانند خرید تراز لیزری باید به مشخصات فنی آن توجه داشته باشید و مهمترین آن‌ها، برد متر است. هرچه برد یک متر لیزری بیشتر باشد، آن ابزار صنعتی‌تر است و می‌توان از آن در صنایع گوناگون به صورت حرفه‌ای استفاده نمود. همچنین اگر اندازه گیری محیط و حجم نیز برای شما اهمیت دارد، توجه داشته باشید که متر لیزری مورد نظر این قابلیت‌ها را داشته باشد.

قیمت متر لیزری به چه نکاتی بستگی دارد؟

قیمت متر لیزری می‌تواند به عوامل مختلفی مانند برد دستگاه، قابلیت‌هایی که دارد، برند آن، جنس بدنه و … بستگی داشته باشد. به همین دلیل نمی‌توانیم قیمت دقیقی را برای مترهای لیزری بیان کنیم. مترهای لیزری به کمک پرتوهای نور که متمرکز و شدید هستند و یک فرکانس مشخص دارند، کار می‌کنند.  این ابزارها برای اندازه گیری فواصل بسیار مفید هستند زیرا پرتو لیزر این ابزارها با سرعت نسبتاً ثابتی در جو حرکت می‌کند و قبل از واگرایی (ضعیف شدن و پخش شدن یک پرتو نور) ، مسافت‌های طولانی را طی می‌کند.

نور لیزر نیز مانند نور سفید احتمال کمتری دارد که پراکنده شود، به این معنی که نور لیزر می‌تواند مسافت بسیار بیشتری را بدون از دست دادن شدت پرتو طی کند. در مقایسه با نور سفید معمولی، یک پالس لیزر هنگام بازتاب از هدف، شدت اصلی خود را حفظ می‌کند، که در محاسبه فاصله تا یک جسم بسیار مهم است.

بهترین برند متر لیزری کدام است؟

برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که اقدام به تولید انواع متر لیزری با بردهای مختلف کرده‌اند. در این بین برخی از برندهای مشهور بازار ابزار مانند برند بوش، برند رونیکس، برند آروا و برند لیزر لاینر با به کار گیری اصول حرفه‌ای و استاندارد، توانسته‌اند مترهای لیزری خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه نمایند.  از این رو اگر قصد خرید متر لیزری دارید به شما توصیه می‌کنیم از این برندها ابزار مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 شایان ذکر است برندهایی مانند بوش و رونیکس علاوه بر متر لیزری در زمینه تولید دیگر ابزارآلات برقی و شارژی مانند فارسی بر، دریل، سنگ فرز و تراز لیزری نیز سرآمد و قابل اعتماد هستند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا