اقتصادی

بازارچه مشترک مرزی پیشین و آب شیرین کن چابهار افتتاح می شود

دانا نیوز/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در جریان سفر آیت الله رئیسی به جنوب استان آب شیرین کن چابهار افتتاح می شود و همچنین پس از نشست مشترک با مقامات کشور پاکستان در مرز پیشین بازارچه مرزی مشترک «پیشین-مند» نیز افتتاح می شود.

محمد کرمی در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه سفر ریاست محترم جمهور به جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به افتتاح آب شیرین کن چابهار اظهار داشت: یکی از اولویت های منطقه تامین سریع آب آشامیدنی ست که بلافاصله پس از افتتاح آب شیرین کن به صورت همزمان عملیات لوله گذاری نیز آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: بلافاصله بعد از افتتاح آب شیرین کن به سمت منطقه پیشین حرکت خواهیم کرد و در نشست مشترک با مقامات کشور پاکستان و تعدادی دیگر از وزرا جلسات تخصصی تشکیل و در نهایت جلسه افتتاحیه بازارچه مرزی مشترک پیشین برگزار خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ادامه شاهد بازدید رییس جمهور از پتروشیمی‌های در دست احداث خواهیم بود همچنین بازدید از بخش‌های کشت صنعت و شیلات را نیز در برنامه داریم.

وی خاطرنشان کرد: در پایان نیز جلساتی با معتمدین و سرمایه‌گذاران صورت خواهد گرفت.

کرمی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور در آینده ای نه چندان دور ادامه داد: این سفر صرفاً جهت بازدید، پیگیری و افتتاح پروژه‌های مذکور خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه استان برنامه‌ریزی خوبی پیش رو است و با هدف توسعه سواحل مکران شاهد سفر ریاست جمهور به سیستان و بلوچستان هستیم اما این سفر یک سفر استانی نیست و با حضور نخست وزیر پاکستان مذاکراتی در جهت افزایش مراودات تجاری صورت خواهد گرفت همچنین شاهد افتتاح اولین بازارچه مرزی مشترک با کشور پاکستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی استان سیستان و بلوچستان آب بوده به برگزاری نشستی با حضور وزیر امور خارجه در رابطه با حقابه هیرمند اشاره کرد.

کرمی بیان کرد: همچنین بلافاصله بعد از حضور رئیس‌جمهور شاهد افتتاح شبکه آب رسانی چند روستا و دستور آیت الله رییسی جهت آبگیری سد کهیر خواهیم بود.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا