برترین های کسب و کارعمومی

داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

اصطلاح “تهویه مطبوع” به خنک کردن و حذف هوای داخلی برای اهداف گرمایش اشاره دارد. در یک مفهوم کلی، اصطلاح تهویه مطبوع به هر شکلی از گرمایش، سرمایش، تهویه یا تهویه مطبوع اطلاق می شود که خواص هوا را تغییر دهد.

تهویه مطبوع دستگاه، سیستم یا مکانیزمی است که برای حذف گرما از یک منطقه، معمولاً با استفاده از چرخه تبرید، اما گاهی اوقات از طریق تبخیر، مانند واحدهای فن کویل، طراحی شده است. Glen Ellert به تهویه مطبوع به عنوان یک سیستم مکانیکی برای کنترل دما (با ارائه هوای خنک)، رطوبت (با تامین هوای خشک) و تهویه (با تامین هوای تازه) اشاره می کند.

تهویه مطبوع یک سیستم یکپارچه است که عملکردهای زیادی را همزمان انجام می دهد. هوا را تنظیم می کند، آن را حمل می کند و آن را به منطقه تهویه می کند. گرمایش و سرمایش را از واحد ساختمان مرکزی یا پشت بام خود فراهم می کند. همچنین کولر گازی دما، رطوبت، حرکت هوا، تمیز کردن هوا، سطح صدا و اختلاف فشار در فضا را در محدوده تعیین شده برای آسایش و سلامت ساکنان فضا و یا به منظور کنترل محصول کنترل و حفظ می کند.

یک سیستم تهویه مطبوع یا HVAC&R، مانند فن کویل، از اجزا و تجهیزاتی تشکیل شده است که برای تهویه، انتقال آن به یک فضای مطبوع و کنترل پارامترهای محیطی داخلی یک فضای معین در محدوده های مشخص نصب شده اند.

اکثر سیستم های تهویه مطبوع وظایف زیر را انجام می دهند:

توان سرمایشی و گرمایشی مورد نیاز را تامین کنید

هوای تغذیه را آماده کنید، یعنی. گرم کردن یا خنک کردن، مرطوب کردن یا رطوبت زدایی، تمیز کردن و تصفیه کردن، و کاهش صدای ناخواسته تولید شده توسط تجهیزات HVAC&R.

هوای تازه حاوی هوای کافی بیرون را به هوای تازه بچرخانید.

کنترل و نگهداری پارامترهای محیط داخلی مانند دما، رطوبت، تمیزی، حرکت هوا، سطح صدا و غیره.

تقسیم کانال

کولر گازی اسپلیت داکت از دو واحد تشکیل شده است – یک واحد داخلی که معمولاً روی سقف نصب می شود و یک واحد خارجی. این دو واحد داکت اسپلیت با هم کار می کنند تا یک چرخه خنک کننده ایجاد کنند که در آن هوای مطبوع از طریق یک سری کانال ها و دریچه ها به گردش در می آید. داکت های اسپلیت به دلیل کارایی و کنترل آسان، معمولا سیستم ایده آل برای ساختمان های بزرگ هستند.

داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

تهویه مطبوع داکت اسپلیت یک سیستم تبرید است که از مبرد برای تغییر دمای هوا استفاده می کند. مبرد ماده ای است که به راحتی بین گاز و مایع جابه جا می شود و در این فرآیند دما را تغییر می دهد. سیستم داکت اسپلیت از این تغییر دما برای خنک کردن یا گرم کردن هوای خروجی از خانه استفاده می کند.

سوراخ شکاف عمومی

اجزای اصلی یک کانال اسپلیت عبارتند از:

اواپراتور: هوای گرم را گرفته و تحت فشار زیاد به گاز تبدیل می کند. همانطور که هوای گرم خانه شما از طریق رادیاتور عبور می کند، خنک می شود و از طریق دریچه های اواپراتور/دیفیوزرها به خانه باز می گردد.

کمپرسور: گاز مبرد فشار بالا از کمپرسور در واحد خارجی داکت اسپلیت عبور می کند. کمپرسور گاز را به مایع تبدیل می کند.

کندانسور: مایع از طریق کویل های کندانسور در یونیت خارجی جریان می یابد. یک فن بر روی دستگاهی می وزد که مقداری از گرما را از مایع داخل یخچال خارج می کند. سپس مایع از یک دریچه انبساط عبور می کند، که فشار آن را کاهش می دهد و قبل از اینکه دوباره به اواپراتور فرستاده شود، آن را خنک می کند.

برخی از ویژگی های قابل توجه سیستم تقسیم کار عبارتند از:

توری هوای برگشتی: اینجا جایی است که هوا وارد خانه شما می شود.

فیلتر: فیلتر در هوای برگشتی کوره قرار دارد و گرد و غبار، کثیفی و سایر زباله ها را فیلتر می کند.

ترموستات: ترموستات با یک کانال (یا سنسور) جداگانه که دمای یک منطقه معین را اندازه گیری می کند و می تواند سیستم را در صورت نیاز تنظیم کند.

کنترل ها: کنترل ها محل نصب سیستم هستند و معمولا روی دیوار قرار دارند. اگر تهویه مطبوع با ویژگی های هوشمند دارید، می توانید آن را از دستگاه های دیگر مانند تلفن، تبلت یا لپ تاپ خود کنترل کنید.

کانال جدایی هایسنس

سیستم فن کویل واحد

از بسیاری جهات، یک سیستم فن کویل شبیه به یک سیستم القایی است که از سیستم های متناوب، غیر متناوب و چهار لوله ای استفاده می کند. واحدهای فن کویل معمولاً در زیر پنجره یا در فضای خالی سقفی نصب می شوند که می تواند چندین پریز برق را تامین کند. در حالت دوم می توان از فضای خالی سقف برای خروج هوا استفاده کرد.

یونیت اتاق فن کویل شامل فن، کویل، توری و فیلتر هوای تامین و برگشت می باشد. با سیستم چهار لوله ای لوله ها با آب سرد و گرم تامین می شود. دمای اتاق از طریق ترموستات فن یا با کنترل سرعت فن یا توسط یک شیر دو پورت روی واحد اتاق حفظ می شود.

هنگامی که هوای تهویه از طریق یک کوره در دیوار بیرونی کشیده می شود، تراکم روی فن کویل ها اتفاق می افتد و به یک ظرف تخلیه و لوله کشی نیاز دارد. همچنین ممکن است مشکلات ناشی از آلودگی و نفوذ صدا از محیط بیرون ایجاد شود.

برای رفع نیاز به تهویه، راه حل مناسب تری برای تامین هوای تازه (بیرون) پنکه است. فن کویل ها انعطاف بیشتری را در محل قرارگیری دستگاه ها ایجاد می کنند و مشابه سیستم القایی، رطوبت اتاق را تا حدودی تنظیم می کنند. هوای تازه را می توان به ترمینال فن کویل هدایت کرد یا از یک خروجی مستقل از واحد اتاق تغذیه کرد. اگر دو جریان هوای ورودی از قسمت های مختلف اتاق برداشته شود، چرخه سایکرومتری می تواند مانند یک سیستم ماژول القایی ترسیم شود.

چیلر چیست؟

چیلر اصطلاحی است که برای تعریف دستگاهی با دمای کنترل شده استفاده می شود که مایعی مانند آب یا مبرد دیگر یا مبردی را که دمای آن توسط مدار تبرید کنترل می شود به گردش در می آورد. تجهیزات برودتی کولر گازی برای یخچال که یک وسیله خنک کننده است متعارف است اما امروزه به عنوان یک دستگاه سرمایشی و گرمایشی استفاده می شود.

انواع یخچال

چیلر مواد را از دستگاه گرفته و خنک می کند. گرمای گرفته شده باید از خود چیلر خارج شود. و راهی هست انواع مختلفی از روش های خنک کننده مانند خنک کننده هوا و خنک کننده آبی وجود دارد.

چیلر هوا خنک

چیلر کولر گازی هوا را از طریق مبدل حرارتی می فرستد و هوا را خنک می کند. موتور فن در کولر تعبیه شده است و به راحتی نصب می شود، اما از آنجایی که گرما از لوله اگزوز در اتاق می آید، ممکن است تجهیزات تهویه در نزدیکی آن باشد.

گاز فشرده شده توسط رادیاتور خنک می شود و به مایع تبدیل می شود. این شامل یک مدار گاز مبرد و یک مدار آب است و یخچال از گاز مبرد برای گرم کردن و خنک کردن آب در گردش استفاده می کند.

کولر آب شیرین

آب سرد نوعی سیستم است که از برج خنک کننده برای خنک کردن آب استفاده می کند. آب سرد و آب سرد. این چیلر مزایایی از جمله خنک کنندگی بالا دارد و در اتاق گرما تولید نمی کند. خنک کننده کار کولر گازی آب و آب است. چیلر جذبی یک چیلر آب خنک است که برای تهویه مطبوع در مقیاس بزرگ استفاده می شود. در این مورد آنها به عنوان تهویه مطبوع مرکزی در نظر گرفته می شوند. چیلر آب سرد یک تجهیزات تهویه مطبوع برای ساختمان های متوسط ​​و بزرگ است.

چیلرهای آب خنک دارای چرخه خنک کننده هستند، اما آب سرد (آب گرم) با تغییر فشار خنک کننده در واحد، تغییر ترکیب آن به هوا و آب (مبدل حرارتی) تولید می شود. نهفته). به لطف طراحی جمع و جور که می تواند در فضاهای کوچک نصب شود، می توان از کولر آبی سرد در تمام طول سال به طور موثر استفاده کرد.

طبقه بندی کانال

سیستم اسپلیت لوله به شما امکان می دهد:

کیفیت هوایی که تنفس می کنید را بهبود بخشید

حداقل دخالت در دکوراسیون فضای شما

با یک شبکه خصوصی موقعیت خوبی را حفظ کنید

خانه یا محل کار خود را پر انرژی نگه دارید

از بالاترین عملکرد لذت ببرید

سیستم‌های تهویه مدرن حفظ یک فضای داخلی سالم را آسان می‌کنند و طراحی ضد آب و هوا باعث کارآمدی انرژی خانه شما می‌شود. سیستم های داکت اسپلیت دارای کنترل های اینورتر و توانایی دستیابی به عملکرد بهتر هستند. ظرفیت خنک کننده بزرگ بهترین راحتی، راحتی و اطمینان کاملی را که از کانال های اسپلیت انتظار دارید را فراهم می کند.

سیستم های تهویه مطبوع داکت اسپلیت منطقه ای یک به یک با طراحی سبک و جمع و جور، گزینه ایده آلی هستند که فضای نصب تنگ و سخت است. راه حل عالی برای خانه ها، دفاتر، مغازه ها و رستوران ها، سیستم های داکت اسپلیت دارای قدرت و ویژگی هایی برای اطمینان از تهویه مطبوع کارآمد هستند.

همه واحدها و سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش با بالاترین استانداردها ساخته شده اند تا هر گونه ناراحتی را به حداقل برسانند، بنابراین هیچ چیز مانع از لذت بردن از آب و هوای داخلی عالی در تمام طول سال نمی شود.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا