اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

مزایا و معایب زندگی در چین

بررسی مزایا و معایب زندگی در چین

ویزای چین: برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور چین را دارند، بی تردید، مزایای این کشور یکی دلایلی است که می خواهند در این کشور زندگی کنند. چین چهارمین کشور وسیع جهان می باشد و از نظر آب و هوا از منطقه ای به منطقه دیگر تفاوت دارد. از بزرگترین ویژگی هایی که این کشور دارد، می توان به 4 فصل بودنش اشاره کرد. کشور چین، رشد اقتصادی بالایی دارد و به عنوان سریع ترین اقتصاد درحال رشد در جهان شناخته شده است. یکی دیگر از مزیت هایی که این کشور دارد این است که نیروی کار بسیار عظیم دارد.

از مهمترین مزایای زندگی در چین به برخی از آنها اشاره می کنیم و هر مورد را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

  • فرهنگ و زبان منحصر به فرد چین
  • زندگی ارزان در چین
  • راحتی و دسترسی به طیف وسیعی از خدمات در چین
  • تنوع زیاد غذاها در چین
  • امنیت در چین
  • حمل و نقل عمومی عالی در چین

فرهنگ و زبان منحصر به فرد چین

مهاجرت به چین: ممکن است شما هدف یادگیری دقیقتر فرهنگ ها و زبان ها را داشته باشید تا بتوانید در یک فرهنگ خاص متخصص شوید. این امر زمانی امکان پذیر است که در درون کشور چین زندگی کنید. تصور کنید که به اندازه کافیزبان رسمی چین ماندارین یاد می گیرید تا بتوانید به راحتی در یک رستوران یک وعده غذایی به آن زبان سفارش دهید یا در بازارهای محلی درمورد قیمت چانه بزنید. این فرهنگ برای شما یک تجربه چشم نواز خواهد بود، در عین حال به شما اجازه می دهد درمورد تاریخ و فرهنگ چین اطلاعات جامع تری بدست آورید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه بفرمائید.

راحتی و دسترسی جزء مزایا و معایب زندگی در چین

قوانین کشور چین: وقتی در چین زندگی می کنید، از راحتی و دسترسی به خدماتی برخوردار هستید که به نظر می رسد تنها ثروتمندان در خانه خود دارند. به عنوان مثال، شما می توانید به رستوران در هر زمان که ممکن است سفارش غذا دهید، این تقریبا یک برنامه روزانه برای بسیاری از جوانان چینی است. می خواهید سطح زندگی خود را بالا ببرید؟ هر از گاهی انجام ماساژ و یا عضویت یک ساله در سالن بدنسازی در چین با درآمد بیشتر مهاجران بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این، شما به راحتی می توانید کسی را بیاورید که خانه شما را تمیز کند یا مواد غذایی سفارش دهد و آنها را تحویل بگیرد.

بسته به منطقه و شهری که در آن زندگی می کنید، بسیار ارزان است. این امر به ویژه هنگامی صادق است که شما شغلی داشته باشید که اجاره خانه شما توسط کارفرمای شما پرداخت شود یا به آن یارانه تعلق گیرد. حتی اگر هر ماه نیاز به پرداخت اجاره خود داشته باشید، بازهم خواهید فهمید که پول کافی برای بیرون رفتن برای غذا خوردن و سفر به مکان های دیدنی، کافی است.

حمل و نقل عمومی عالی در چین

شگفت انگیز است. این امکان را به شما می دهد تا در در کمترین زمان ممکن به راحتی از شهری به شهر دیگر سفر کنید. راه آهن بیش از 114 کیلومتر مسیر دارد و 22000 کیلومتر آن برای راه آهن سریع السیر است. از این رو استفاده از خطوط راه آهن در هر نقطه از چین، از جمله مناطق کوهستانی دور امکان پذیر است. سوار شدن به یک اتوبوس از طریق شهر شما را به سرعت به جایی که می خواهید می رساند.

بدون اینکه نگران راه رفتن در آنجا یا گم شدن باشید. مترو گزینه بسیار بهتری برای سفر در شهرها است. زیرا می توانید با زمان کمتری نسبت به اتوبوس به جایی بروید.

یکی از معایب زندگی در چین غذاهای این کشور می باشد. درست است که رستوران های بین المللی زیادی در این کشور وجود دارد. اما اگر بخواهید در یک شهر کوچک زندگی کنید، کمیاب و حتی نایاب می باشد. یکی دیگر از معایبی که در زندگی در چین وجود دارد، رانندگی مردم چین می باشد. به طوری که هیچ قانونی را رعایت نمی کنند. قیمت ملک و خانه ها در سال های اخیر افزایش یافته است. بیشتر شهرهای چین امکاناتی برای اجاره اتومبیل وجود ندارد. اجاره در نزدیکی کلان شهرها می تواند بسیار گران می باشند. به دلیل وجود نیروی کار فراوان، پیدا کردن کار در چین مخصوصا برای یک تبعه خارجی بسیار مشکل است.

در آخر به مهم ترین نکاتی که جزء معایب بزرگ در این کشور می باشد، اشاره می کنیم:

  • محدودیت های اینترنتی در چین
  • مشکلات آلودگی هوا در چین
  • موانع زبانی در چین
  • افزایش هزینه ها در چین

زبان چینی از معایب زندگی در چین

زبان چینی یک مانع بزرگ برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور چین را دارند می باشد. زمانی که شخصی وارد چین می شود، احتمال اینکه او بلد باشد به زبان محلی صحبت کند، بخواند یا بنویسد بسیار کم است. این از بسیاری جهات می تواند به یک مانع تبدیل شود: در محل کار، بیرون از شهر و موارد دیگر. بسته به عزم فرد برای یادگیری زبان محلی، ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا فرد بتواند مکالمه های اساسی را به اندازه کافی ماندارین صحبت کند.

با اطلاع از مزایا و معایب زندگی در کشور چین پیش از اقدام به مهاجرت به این کشور می توانید وضعیت رضایت یا عدم رضایت خود را از این کشور پیش بینی کنید. اقدام به کار و تحصیل در چین می تواند گزینه ای مناسب برای آشنایی تجربی با شرایط زندگی در این کشور باشد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا