اقتصادی

اقتصاد دیجیتال هزینه‌های دولت و مردم را کاهش می‌دهد

یک فعال حوزه کار می‌گوید: توسعه اقتصاد دیجیتال موجب کاهش هزینه‌های زندگی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و سرعت و سهولت انجام بسیاری از فعالیت‌ها می‌شود.

فتح الله بیات در گفت‌وگو با دانا نیوز،‌ درباره راه‌های توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در کشور اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال فی نفسه خوب و مفید است ولی باید زیرساخت‌های آن در داخل کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: امروز اینترنت بعضا به یک مشکل بزرگ برای ادارات،‌ سازمان‌ها و دستگاه‌ها تبدیل شده است، در حالی که مهمترین مساله در بحث توسعه اقتصاد دیجیتال اینترنت است و باید فضای دسترسی به اینترنت فراهم شود.

این فعال حوزه کار با اشاره به شناسایی مشاغل اینترنتی و مبتنی بر وب از سوی دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت کار افزود: توسعه اقتصاد دیجیتال موجب شناسایی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید می‌شود.

به گفته بیات، بعضا با قطع یا ضعف اینترنت روبه‌رو هستیم و تا زمانی که زیرساخت‌ها برای بهره‌مندی از فضای مجازی کاملا فراهم نشود و سرعت اینترنت بهبود نیابد، در کارهای روزمره به مشکل برمی‌خوریم و نمی‌توانیم در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال گام برداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از کارها نیاز به بستر اینترنت دارد و در صورتی که سرعت اینترنت ضعیف باشد، تراکنش‌های بانکی و انجام بسیاری از خدمات دچار مشکل خواهد شد از این رو باید مساله اقتصاد دیجیتال با جدیت ساماندهی و مورد توجه قرار گیرد.

این فعال حوزه کار کاهش هزینه‌های حمل و نقل و سوخت را از جمله مزایای توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و گفت: قبلا برای انجام یک کار بانکی باید ساعت‌ها در نوبت می ایستادیم ولی اکنون با نشستن پشت سیستم و از طریق اینترنت انجام کارها با سرعت و سهولت بیشتری انجام می‌گیرد و هزینه‌های رفت و آمد و حمل و نقل به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا