علمی و پزشکی

استثنایی‌ترین تویوتا لندکروز جهان/ سلطانی که لامبورگینی هم حریفش نیست/ عکس

تویوتا در سال ۲۰۱۶ با استفاده از لندکروزر، استانداردهای ایالات متحده و تغییرات گسترده در طراحی این خودرو، مدل تغییر یافته‌ای از آن را طراحی و تولید کرد. این مدل از موتور ۵.۷ لیتری V۸ استفاده می‌کرد که حالا حداکثر قدرت آن به عدد باورنکردنی ۲۰۰۰ اسب بخار رسیده بود.

این شاسی بلند عجیب با نام لند اسپید کروزر نام‌گذاری شد و لقب سریع ترین SUV جهان را از آن خود کرد. ارتقای پیشرانه و توان فنی خودرو تنها بخشی از ماجرا بود. برای این‌که این شاسی بلند جعبه‌ای‌شکل به‌اندازه کافی ایرودینامیک شود تا به چنین سرعت بالایی دست پیدا کند، باید فریم را طوری تغییر می‌دادند که سیستم تعلیق پایین‌تر و تایرهای عریض میشلین پایلوت سوپراسپورت را در خود جای دهد.

استثنایی‌ترین تویوتا لندکروز جهان/ سلطانی که لامبورگینی هم حریفش نیست/ عکس

این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۷ در SEMA رونمایی شد و توانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند. بنابراین هر چقدر هم که طراحی لند اسپید کروزر عجیب به‌نظر برسد، اما سریع ترین شاسی بلند جهان محصولی از بنتلی، لامبورگینی یا فراری نیست؛ بلکه یک تویوتا لندکروزر کمتر شناخته شده و البته اصلاح شده است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در دانا نیوز مراجعه کنید.

۵۸۵۸

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا