برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

راهکارهای متخصص برای مقابله با چاقی و کم کاری تیروئید

توزیع بافت چربی در بدن

به نقل از متخصص چاقی توزیع بافت چربی در بدن تحت تاثیر عوامل ارثی و هورمونی است. ذخیره چربی در بدن خانم ها بیشتر در نواحی لگن و ران ها دیده می شود که اصطلاحا به این مدل و فرم در بین خانم ها به اسم گلابی شکل معروف است. در مردها نیز عمدتا ذخیره چربی در ناحیه شکم و بالا تنه دیده می شود که به چربی فرم سیبی شکل معروف می باشد.

ممکن است در آقایان و خانم ها تجمع چربی به صورت نامتوازنی در ناحیه ساق پا و ران ها ذخیره شود. چربی های انباشته شده در این ناحیه به مفاصل زانو و قوزک پا فشار وارد کرده و برای فرد مشکل ایجاد می‌کنند.

اصلاح رژیم غذایی

یکی از اصلی‌ترین نکات برای کاهش چربی بدن و کم کاری تیروئید  پیروی از یک برنامه غذایی اصولی است. البته فراموش نکنید که رژیم غذایی هرفرد باید متناسب با سن و سوخت و ساز بدنش برنامه‌ریزی شود. پس اگر قصد دارید رژیم غذایی خود را تغییر دهید حتما از متخصص تغذیه کمک بگیرید.

راهکار هایی برای لاغری ران و ساق پا

رعایت نکات زیر به کاهش چربی ران و ساق پا کمک می‌کند:

مصرف میوه و سبزیجات

اولین توصیه ای که می کنم این است که در برنامه غذایی روزانه خود حتما حداقل سه واحد  پیاز برای چاقی صورت واحد سبزیجات مصرف کنید.

کاهش مصرف نمک

مصرف نمک را تا حد امکان کاهش دهید چون تجمع چربی به ویژه در پایین تنه قالبا با انباشت مقدار زیادی آب میان بافتی همراه است و دریافت نمک این حالت را تشدید می کند.

جهت تنظیم کاهش چربی در قسمت ران و ساق پا، مصرف غذاها و تنقلات شور را تا جای ممکن کاهش دهید و در مقابل دریافت کلسیم، منیزیم و خصوصا پتاسیم را افزایش دهید.

نوشیدن آب کافی

مصرف مایعات و آب کافی سبب افزایش دفع سدیم از طریق ادرار می شود.

افزایش مصرف پتاسیم

مصرف پتاسیم جذب سدیم را کاهش می دهد و دفعش را افزایش می دهد و در نتیجه می تواند باعث کاهش آب میان بافتی در قسمت ران و ساق پا شود. گوجه فرنگی، موز، ماست و سبزی های که دارای برگهای سبز تیره هستند از منابع خوب پتاسیم به حساب می آیند.

کاهش مواد قندی و نشاستهای

تا جای امکان مصرف مواد قندی خصوصا قند های ساده مثل قند و شکر و انواع کمپوت ها و آبمیوه های صنعتی، شیرینی ها و شکلات ها، شربت و بیسکویت ها را به حداقل کاهش دهید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که دریافت مواد نشاسته ای مثل نان و برنج خود را کم نکنید و حتما از یک متخصص تغذیه برای تنظیم میزان دریافت مواد نشاسته ای کمک بگیرید.

ورزش کردن

اهمیت ورزش در کاهش وزن را نمی‌توان نادیده گرفت. اما اینکه ورزش چقدر می تواند باعث کاهش چربی موضعی ای شود خصوصا در ناحیه ران ها جای بحث زیادی در مورد چاقی در قسمت ران و ساق پا وجود دارد.

اما نقشی که ورزش ایفا می کند باعث تقویت عضله ها می شود. ترکیب بدن متشکل از توده چربی و توده عضلانی است. بدون شک اگر درصد یکی کم یا زیادتر شود درصد دیگری به همان اندازه زیادتر و یا کمتر می شود.

بنابراین با تکیه بر این اصل شما می توانید با استفاده از ورزش های موضعی مثل اسکات یا ورزش هایی که با کمک وزنه می باشند و می توانند چاقی در قسمت ران و ساق پا را به بافت ماهیچه ای تغییر فرم دهند.

کلام آخر دکتر ساینا

با ورزش و تغذیه مناسب به ران و ساق پای خود شکل زیباتری دهید و با افزایش ماهیچه های آن میزان چربی کمتر شده و بدن سالم تری را برای خود بسازید. دکتر ساینا پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

بسیاری از افراد هستند که از لاغری صورتشان ناراضی هستند. برجستگی گونه ها و پر بودن چهره، یکی از ارکان زیبایی ظاهری به حساب می آید که افراد زیادی از آن بی بهره اند.یکی از مشکلات عمده زیبایی صورت، لاغری و فرورفتگی گونه ها می باشد. تزریق چربی و ژل های هیالورونیک همگی در راستای برطرف کردن این نقیصه و حفظ و اصلاح برجستگیهای صورت می باشند.علت اصلی بروز و پدید آمدن لاغری و افت بافت صورت عمدتا سالخوردگی و افزایش سن است. ولی ما شاهد این نشانه در جوانها نیز هستیم. گاهی اوقات این موضوع برایشان بسیار اهمیت دارد و انگیزه زیادی برای چاق تر کردن صورت خود دارند. متاسفانه چاقی عمومی بدن ارتباط مستقیمی با پر بودن صورت ندارد. لذا افرادی را می بینیم که با وجود داشتن بدنی چاق، صورتی لاغر، کشیده یا افتاده دارند یا بالعکس. علاوه بر بالا رفتن سن، عوامل دیگری نیز دلیل لاغری صورت هستند مانند مسائل ژنتیک یا ارثی، سبک زندگی، برخی بیماریهای زمینه ای شخص مانند اختلالات فتو ایمون، نقایص ایمنی نظیر عفونتهای مزمن و ایدز، بیماری دیابت پیشرفته، هیپرتیروئیدی (پرکاری تیروئید) ، کم خونی های مزمن و پیشرفته و سرطان. عوامل ذکر شده، اختلالات متابولیکی، سوء تغذیه و تحلیل بافت چربی و عضلانی را به همراه دارد.

خواب و استراحت کافی ، دوری از استرس ، تشخیص به موقع بیماریهای غدد و متابولیسم، مصرف ویتامین ها مخصوصا ویتامین های محلول در چربی توصیه می شود. برای اثربخشی و درمان سریعتر، رژیم غذایی غنی از سویا، کنجد، کشمش، زیتون، عسل، شیره انگور، شیره خرما، رازیانه، انار، رزماری، شیر و لبنیات و ارده می تواند بسیار مفید باشد. زیرا این مواد غذایی سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدانها و فیتو استردیول هستند که برای خوش آب و رنگ کردن چهره و چاقی بافت صورت مناسب است.

در افرادی که لاغری شدید بدنی دارند، لاغری صورت به دلیل لاغری کلی بدن است که باید به متخصصان تغذیه و غدد مراجعه کنند. در واقع باید کالری دریافتی را بالا ببرند و اضافه بدن کلی پیدا کنند.

ماساژ اصولی و علمی صورت و گونه ها با روغن های طبیعی مثل روغن کنجد، روغن زیتون و روغن شترمرغ برای برطرف کردن لاغری صورت موثر است.کمپرسهای سرد و گرم، پیلینگ طبیعی با اسیدهای میوه ای، قبل از انجام میکاپ نیز در پر نشان دادن چهره و برجستگی گونه ها تاثیر بسزایی دارد.

آب هویج همراه با شکر و نارگیل صبحها بنوشید.آب معدنی روزانه 6 لیوان به دفعات مختلفی در طول شبانه روز بنوشید.شیر موز ، فندق ، پسته و کشمش بعد از ناهار مصرف نماییدروزانه 1-2 کیلومتر پیاده بروید و نرمش های سبک انجام دهید.قرص ویتامینEروزی 400واحد و قرص ایمدین Imedeenرا نیز شبی 1 عدد میل کنید.استرس و فشارهای عصبی را از خود دور کنید .از بالش خواب بلند و نامناسب استفاده نکنید .یبوست را اگر مبتلا به هستید با کاهو و روغن زیتون تحت مداوا قرار دهید.ماساژ صورت با Emu oil با تکنیک صحیح توسط فردی که Beautician متخصص علم زیبایی شناسی باشد نیز در برجستگی و زیبایی گونه ها و فرم دادن به چهره شما بسیار موثر خواهد بود.ارتباط نزدیک با متخصصین زیبایی و پوست داشته باشید تا آنها بتوانند بر حسب دلیل و نوع لاغری صورت شما، درمانی برای آن درنظر بگیرند

فاطمه کیمیا

در ابتدا با نوشتن مجموعه 3 نمایشنامه برای کودکان با نام غول سیاه کوچولو کار محتوا را شروع کردم و آن را به چاپ رساندم.سپس دوره های محتوا ، سئوی محتوایی را آموزش دیدم. الان در حدود یکسال است که در به اندام دکتر کرمانی مشغول به کار نوشتن و ترجمه‌ی مقالات هستم.
دکمه بازگشت به بالا