ورزشی

این قانون سراپا اشتباه است

آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه‌های لیگ برتری طی هفته‌های گذشته فرم‌های سقف بودجه‌شان را به سازمان لیگ فوتبال تحویل داده‌اند و این سازمان پس از بررسی مستندات رقم اعلامی، فرم‌های هر باشگاه را به مرور منتشر می‌کند. با این حال هنوز باشگاه سپاهان اقدامی برای ارائه فرم بودجه خود نکرده است. پیگیری‌های خبرنگار دانا نیوز نشان می‌دهد باشگاه سپاهان ضمن اعلام نکردن سقف بودجه خود، به صورت رسمی خواستار افزایش سقف بودجه شده است؛ درخواستی که در همان ابتدا با مخالفت فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال مواجه شد.

در جلسه روز گذشته (یکشنبه) کارگروه ناظر بر دستورالعمل قرارداد‌ها و سقف بودجه با درخواست باشگاه سپاهان به صورت رسمی مخالفت شد تا محمدرضا ساکت به دنبال راه دیگری برای حل مشکل سقف بودجه سپاهان بگردد.

ساکت: چشم و گوش بسته چیزی را قبول نمی‌کنیم

محمدرضا ساکت در مراسم رونمایی از لباس تیم سپاهان در واکنش به اعلام نکردن فرم سقف بودجه سپاهان به سازمان لیگ اظهار کرد: برخی اشتباهات در قوانین وضع شده که به صورت مکتوب به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کردیم تا نشان دهیم چشم و گوش بسته چیزی را امضا نمی‌کنیم. مدعی هستیم که شفافیت‌های مالی ما به گونه‌ای بود که در طول سال‌های متمادی مجوز حرفه‌ای را با آخرین استاندارد‌های AFC و فیفا دریافت کردیم. از طریق نهاد‌های بین‌المللی و نظام مدیریتی باشگاه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتیم و در ۲ سال گذشته از طریق شرکت سوئیسی باشگاه در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

مقررات کنونی سرا پا اشتباه است

او ادامه داد: اگر به عنوان آخرین باشگاه بودجه خود را اعلام خواهیم کرد به این دلیل است که مقررات سرا پا اشتباه است. اشتباهات را مکتوب کردیم و به آقایان گفتیم. خواستیم بگوییم باشگاهی نیستیم که چشم و گوش بسته قرارداد امضا می‌کنیم. ما روز گذشته اتمام حجتمان را بر مقررات امسال اعلام کردیم. چه مقررات ۳۰ گانه که بسیاری از آن جای اشکال دارد و چه موارد مالی که دقت نظر در آن نشده است.

مدیرعال باشگاه سپاهان اضافه کرد: تا امروز هیچ اعتراض میدانی نکردیم. همه اعتراضات رسمی و از طریق مراجع انجام شد تا بگوییم قوانین را رعایت می‌کنیم، اما چون قائل به یک نظام درست و شفاف هستیم، اشکالات را می‌بینیم، می‌گوییم و مصلحت اندیشانه برخورد می‌کنیم. مجوز حرفه‌ای سال‌هاست که بر سیستم ما آنلاین تایید زده و از نهاد‌های بین‌المللی گواهی‌ها را دریافت کردیم.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته (یکشنبه) در مواجه با سوال خبرنگار دانا نیوز درباره تلاش باشگاه سپاهان برای افزایش رقم سقف بودجه گفت: فدراسیون محکم در این خصوص ایستاد. این برای رییس و مسئولان فدراسیون خیلی بار داشت و نمی‌گویم چقدر به ما فشار آمد. نه سپاهان و نه باشگاه دیگر نباید از قانون تخطی کنند. قانون برای همه یکسان است و همه باشگاه‌ها بودجه‌شان را اعلام کرده‌اند.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا