اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

مزایای تبلیغات محیطی چیست ؟

مهمترین مزایا و معایب تبلیغات محیطی

گاهی اوقات به‌عنوان تبلیغات خارج از خانه نیز از آن یاد می‌شود. امروزه مردم وقت بیشتری را خارج از خانه می‌گذرانند و بنابراین تبلیغات در فضای باز پتانسیل بالایی برای دستیابی به مصرف‌کنندگان دارد. با این کار مردم کنجکاوی بیشتر به تحقیقی در مورد مزایا و معایب تبلیغات محیطی می پردازند. برای اطلاعات بیشترمی‌توانید به مقاله سر بزنید.

 مزایای استفاده از تبلیغات محیطی

مزایای استفاده از تبلیغات محیطی تقریباً نامحدود است. ما در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱تبلیغات محیطی تأثیر بسیار زیادی دارد

تلویزیون شهری: برخلاف سایر رسانه‌ها، تبلیغات در فضای باز نیازی به دعوت ندارد. تبلیغات محیطی بخشی از محیط است؛ بنابراین نمی‌تواند مانند تلویزیون و رادیو خاموش شود. بیننده هیچ کنترلی در مورد اینکه آیا آن را بیند یا خیر، ندارد. برای مدت‌زمان طولانی می‌تواند آن را در خارج از خانه مشاهده کند.

بنابراین نیازی به رقابت با سایر تبلیغات مانند رسانه‌های دیگر نیست. تبلیغات بزرگ در فضای باز، اغلب در اندازه‌های بزرگ چاپ می‌شوند. آنها همچنین خلاق و رسا هستند و باعث جلب‌توجه بیشتری در بین مصرف‌کنندگان می‌شوند.

۲تبلیغات بیرونی میتواند بسیار اثربخش باشد

یکی از مزایای استفاده از تبلیغات محیطی دستیابی به تعداد وسیعی از مخاطبان است. این یک بستر بازاریابی عالی برای برندها یا مشاغلی است که سعی در دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری دارند. تبلیغات محیطی عمومی است و به مصرف کنندگانی دسترسی دارد که دستیابی به آنها گاهی دشوار است. مانند کاربران جوان، مشاغل شلوغ و مصرف کنندگان کم درآمد که ممکن است به رسانه‌های دیجیتال دسترسی نداشته باشند.

بنابراین تبلیغات در فضای باز راهی عالی برای دستیابی به آنها است. علاوه بر این باتوجه‌به تحقیقات انجام شده در این زمینه، تبلیغات محیطی اغلب می‌تواند افزایش فروش شود. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید.

۳تبلیغات محیطی رسانههای جذابی هستند

تبلیغات محیطی برخلاف اکثر رسانه ها، در فضای باز توسط مصرف کنندگان مورد پسند واقع می‌شود. بیشتر افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند مانند مترو، اتوبوس و تاکسی، از تبلیغات آنها برای خرید استفاده می‌کنند. بدلیل اینکه این افراد زمان کافی برای دیدن تبلیغات را دارند.

۴تبلیغات خارج از خانه میتواند با رسانههای دیگر همکاری کند

کمپین تبلیغات محیطی می‌توانند به بهترین وجه با رسانه‌های دیگر کار کند. تأثیر و دسترسی تبلیغات در فضای باز بیشتر است و می‌تواند پیام مصرف‌کننده را در رسانه‌های دیگر یادآوری کند.

۵رویکردی تازه و خلاقانه

با تبلیغات در فضای باز برندها و شرکت‌ها می‌توانند یک رویکرد تازه و خلاق برای دستیابی به مصرف‌کنندگان بیشتر داشته باشند.

۶تضمین دیدهشدن

با قراردادن تبلیغات در مکان‌های مناسب و جاهایی که دید خوبی دارند، به طور شبانه‌روزی می‌تواند در دید عموم مردم قرار بگیرند.

۷دیدهشدنهای مکرر

معمولاً در طی روز چندین بار در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند که منجر به افزایش جذب مخاطب می‌شود.

۸انعطافپذیری جغرافیایی

انجام قوانین خاص خود را دارد. همه مکان‌ها نمی‌توان تبلیغ کرد. هرجا که قوانین اجازه ده می‌توان تبلیغ کرد. در فضای باز، در بزرگراه ها، در نزدیکی فروشگاه‌ها یا روی بیلبوردهای سیار تبلیغات.

۹خلاقیت

می‌تواند بسیار خلاقانه باشد. چاپ‌های بزرگ، رنگ‌ها و سایر عناصر بسیار جلب‌توجه می‌کنند.

۱۰توانایی ایجاد آگاهی

تبلیغات محیطی با طراحی ساده و روان برای مخاطب کاملاً قابل‌فهم هستند و آگاهی مردم را به سطح بالاتری می‌رساند.

۱۱کارایی

تبلیغات محیطی هزینه‌ای بسیار کمتر از تبلیغات در رادیو و به‌مراتب کمتر از تلویزیون، مجلات و روزنامه‌ها دارد که می‌تواند یکی از مزایای تبلیغات محیطی به شمار رود.

۱۲قابلیتهای تولید

 فن آوری‌های مدرن باعث افزایش ظرفیت تبلیغات محیطی شده اند. درعین‌حال، محدودیت‌هایی در تبلیغات محیطی نیز وجود دارد که بسیاری از آنها به مزایای آن مربوط می‌شود. در زیر به معایب استفاده از تبلیغات محیطی می‌پردازیم:

۱- انتقال اطلاعات محدود است. یکی از معایب استفاده از تبلیغات محیطی، این است که مدت‌زمان قرارگرفتن مخاطب در معرض تبلیغات محیطی کوتاه است؛ بنابراین پیام‌ها به چند کلمه و یا تصویری ساده باید محدود شوند. استفاده از جملات طولانی به‌احتمال زیاد مؤثر نیست.

۲- اثر تبلیغات محیطی را نمی‌توان به‌راحتی اندازه‌گیری کرد.

۳- تبلیغات در فضای باز فقط می‌تواند جلوه‌های بصری ایجاد کند.

۴- تبلیغات محیطی به خودی خود کافی نیست. این فقط می‌تواند مکمل سایر رسانه‌های تبلیغاتی باشد.

۵- اگرچه توجه به تبلیغات محیطی زیاد است ولی جای تردید دارد که آیا مقدار عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد یا خیر.

۶- تبلیغات محیطی یک رسانه متوسط محسوب می‌شود. گاهی اوقات، ۲-۳ ثانیه می‌تواند نظر خواننده را جلب کند.

۷- پیام‌ها باید کوتاه باشند تا در آن زمان کوتاه چندثانیه‌ای، مخاطب در حال حرکت، بتواند آنها را بخواند.

۸- زمان کوتاه برای استفاده از تبلیغات محیطی مفید واقع نمی‌شود. یکی دیگر از معایب استفاده از تبلیغات محیطی این است که تبلیغ حداقل باید ۳ ماه در همان مکان بماند تا نتیجه بدهد.

نتیجهگیری

تبلیغات محیطی یکی از موثرترین راه‌ها برای توسعه کسب و کارها محسوب می‌شود. با توجه به مزایا و معایب تبلیغات محیطی ، نیز مختلف و متنوع است. هزینه بسیار کمی که نسبت به بقیه رسانه‌ها دارد، جلوه بصری بسیار زیبا که به زیباسازی شهر هم کمک می‌کند و خیلی مزایای دیگر، آن را به یکی از محبوبترین رسانه‌های تبلیغاتی در سطح کشور تبدیل کرده است.

در این مقاله مزایا و معایب تبلیغات محیطی گفته شده است. اگر به یکی از مزایای ذکر شده در بالا علاقه‌مندید، امروز با ما تماس بگیرید. می‌توانیم به شما در تبلیغات محیطی کمک کنیم. ما می‌توانیم شما را در انجام تبلیغات محیطی و استفاده بهینه از بودجه خود به بهترین نحو ممکن هدایت کنیم. برای دسترسی بیشتر می‌توانیدما را دنبال کنید

منبع :  https://www.lg-informationdisplay.com/product/led-signage/indoor-led

دکمه بازگشت به بالا