اقتصادیبرترین های کسب و کار

تبلیغات بنری هدفمند و اثربخش در نمایشگاه

در این مطلب قصد داریم به بررسی جایگاه و نقش چاپ بنر به عنوان یکی از ابزارهای مهم تبلیغات نمایشگاهی، در تاثیرگذاری بهتر بازاریابی کسب و کارها در فضاهای نمایشگاهی، و تاثیر مثبت آن بر افزایش میزان فروش بپردازیم.

رشد و گسترش شبکه های اجتماعی، و سرعت بالای انتقال و وایرال شدن اطلاعات در بستر این رسانه ها، طی چند سال اخیر به شدت صنعت بازاریابی و تبلیغات را تحت تاثیر قرار داده است. به طوری که شرکت های فعال در این حوزه ها و نیز سایر کسب و کارها همواره در حال رصد نوع و نحوه فعالیت رقبا، و تغییر تحولات پیوسته این رسانه ها، و همگام سازی استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی خود با این تغییر و تحولات هستند.

اما یکی از ابزارهای دنیای تبلیغات که تصور می شد، با وجود پر رنگ شدن نقش رسانه های اجتماعی در تبلیغات و بازاریابی، تبلیغات نمایشگاهی است. تبلیغات نمایشگاهی و ابزارهای آن مانند چاپ بنر، چاپ پوسترهای تبلیغاتی، لیت باکس و… نه تنها نقش خود را از دست ندادند، بلکه جایگاه مستحکم تری نیز پیدا کردند، تا جایی که رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای معرفی بهتر خود استفاده کردند.

معرفی چاپ بنر

بنر یکی از ابزارهای تبلیغات محیطی است، که با توسعه صنعت چاپ دیجیتال و ورود دستگاه های چاپ اکوسالونت به دنیای چاپ، کم کم در تبلیغات فضای خارجی جا باز کرد. بنر متریالی از جنس PVC دارد، کاملا ضد آب، ضد خش و مقاوم است. در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده است، به همین دلیل است که از چاپ بنر عریض برای بیلبوردهای عظیم شهری یا عرشه و پل های عابر پیاده استفاده می شود. بنر از نظر قیمت نیز کاملا به صرفه و اقتصادی است.

زیرا هم دوام، ماندگاری و طول عمر بالایی دارد، هم برای مدت طولانی قابل استفاده است و به هیچ عنوان دچار پارگی، کشیدگی یا تغییر شکل نمی شود. البته در این مورد کیفیت چاپ بنر نیز تاثیرگذار است، مراکز معتبر چاپ بنر همچون مرکز تخصصی چاپ سبحان، این خدمت را با ضمانت کیفیت به شما ارائه می دهند.

چاپ بنر و جایگاه آن در تبلیغات

با وجود توسعه راهکارهای تبلیغات در فضای مجازی و رسانه های جمعی، همچنان تبلیغات محیطی نخستین و موثرترین روش برای تبلیغات و بازاریابی است. تبلیغات محیطی ابزارهای متنوعی دارد، مانند ویدئووال های شهری، بیلبوردهای تبلیغاتی، بدنه وسایل حمل و نقل عمومی، تابلوهای لایت باکس و…، اما در این بین چاپ بنر، بنر عرض 5 متر، چاپ فلکس و چاپ کاغذ دیواری از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

چاپ بنر و چاپ فلکس به دلیل کاربرد گسترده در اغلب رسانه ها (بیلبوردهای داخل شهر و بزرگراه ها، عرشه و پل های عابر پیاده، لایت باکس های داخل شهر و ایستگاه های مترو)، هزینه چاپ مناسب و اقتصادی، دوام و ماندگاری طولانی مدت، قابلیت چاپ آن در عرض های بالا، نصب و جمع آوری سریع و آسان از اهمیت بیشتر نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات محیطی برخوردار هستند.

چاپ بنر در تبلیغات و بازاریابی نمایشگاهی

نمایشگاه ها جایگاه استراتژیک و مهمی در سیگنال برندینگ و جایگاه سازی برای کسب و کار شما دارند. با توجه به اینکه مهم ترین ابزار تبلیغات در نمایشگاه برپایی غرفه نمایشگاهی، و چاپ بنر و پوسترهای تبلیغاتی است، چاپ بنر از اهمیت زیادی برخوردار است. چاپ بنر چه در عرض های پایین تر و برای دکور تبلیغاتی داخل غرفه، و چه بعنوان بنر عرض 5 متر و برای نصب در بیلبوردهای تبیلغاتی داخل نمایشگاه مهم و استراتژیک است.

زیرا اگر در داخل غرفه استفاده شود، در معرض دید تعداد زیادی از مخاطبان قرار خواهد گرفت، که در سالن ها در رفت و آمد هستند، ممکن است به غرفه شما سر بزنند یا حداقل از مقابل آن عبور کنند، و با دیدن طرح روی بنر، تبلیغات شما در ذهنشان ثبت شود. از جنبه ای دیگر، اگر تبلیغات شما در بیلبوردهای بزرگ خیابان نمایشگاه یا داخل محوطه نصب شود، در معرض دید مخاطبانی قرار خواهد گرفت که ممکن است بنا به هر دلیلی وارد سالنی که غرفه شما آنجا برپاست، نشده باشند. به اینکار شما تقریبا 99% بازدیدکنندگان یک نمایشگاه را هدف خواهید گرفت، و هرچه تبلیغات نمایشگاهی بیشتر در معرض دید مخاطبین باشد، احتمال تبدیل به مشتری و فروش آن نیز بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

چاپ بنر و تبلیغات محیطی در فضای نمایشگاهی، نقش بسیار تاثیرگذاری در بهبود جایگاه برند، و افزایش فروش ما دارد، بنابراین اگر قصد دارید برای این امر اقدام کنید پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است، که سابقه درخشانی در ارائه خدمات چاپ نمایشگاهی دارد. دفتر مرکزی این چاپخانه در میدان تجریش، شعبه دوم آن در سالن 37 نمایشگاه بین المللی تهران و شعبه سوم در تهرانپارس واقع است، و همه روزه به سراسر کشور ارسال سفارش دارند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا