فرهنگ و هنر

مستند «کوهستان بی‌صدا» رتبه برتر جشنواره سینما حقیقت را کسب کرد

دانا نیوز/لرستان به گفته معاون هنری ارشاد لرستان، «جایزه بهترین موسیقی جشنواره سینما حقیقت به مستند «کوه سکوت» به آهنگسازی احسان عبدی پور و کارگردانی فرود عوض پور از مستندسازان لرستانی اهدا شد.

سید گلمرضا نعمت پور پنجم آذرماه درباره برگزاری جشن سینمای حقیقت در جمع خبرنگاران گفت: در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، بهترین موسیقی جشنواره برای فیلم مستند اهدا شد. به آهنگسازی احسان عبدی پور و کارگردانی فروده عوض پور یکی از تهیه کنندگان این مستند است. لرستانی محول شده است.

بعدی: «مستند کوه خاموش» به کارگردانی فرود عوض پور در هر چهار رشته فیلمبرداری، صدابرداری، موسیقی و فیلمبرداری نامزد دریافت جایزه بهترین جایزه شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد فرهنگی و اسلامی لرستان داستان مستند «کوه سکوت» در استان حوالی الشتر افزود: این مستند درباره پیرمردی کر و لال است. 70 ساله که تنها روی کوه زندگی می کند.

نعمت پور با اشاره به اینکه شخصیت اصلی این مستند تمام عمر خود را در کوه زندگی کرده و هرگز آنجا را ترک نکرده است، خاطرنشان کرد: زندگی سخت کوهستانی همسرش را رها کرد و او مجبور شد در تمام این سال ها به تنهایی کار کند تا جایی برای خانواده اش آماده کند. بازگشت با پرورش اسب، گاو و ساختن باغ و کشت زمین های کشاورزی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا