ورزشی

پانزدهمین کنفرانس سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی 

به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود؛

پانزدهمین کنفرانس سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی 

پانزدهمین کنفرانس سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی ۱۰ الی ۱۲ بهمن سال ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.  

دکتر حمیدرضا صادق محمدی دانشیار پژوهشی جهاددانشگاهی و رئیس این کنفرانس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: کنفرانس بین‌المللی سیستم‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی (PEDSTC) از پانزده سال قبل به صورت سالانه در دانشگاه‌های برتر ایران برگزار شده است و هدف آن کمک به ارتقاء سطح دانش علمی و تخصصی کشور در زمینه سیستم‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی و تقویت ارتباطات میان دانشگاه¬ها و مراکز پژوهشی و صنعتی در این حوزه در سطوح ملی و بین‌‍المللی بوده است.

وی افزود: کنفرانس امسال با مشارکت انجمن علمی الکترونیک قدرت ایران، سازمان جهاد دانشگاهی علم صنعت و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود و از حمایت انجمن بین‌المللی برق و الکترونیک (IEEE) بخش ایران برخوردار است.

صادق محمدی در ادامه عنوان کرد: ارزیابی مقالات این کنفرانس توسط کادر داوری شامل اعضای هیات علمی و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و متخصصان ایرانی و خارجی انجام شده است همچنین پس از برگزاری کنفرانس، خلاصه مقالات به صورت کتابچه الکترونیکی روی سایت کنفرانس قرار می‌گیرد. نمایه شدن تمام مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و در اختیار قرار گرفتن آن‌ها در سامانه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، امکان دسترسی متخصصان به این مقالات را فراهم می‌آورد.

رئیس کنفرانس سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی تاکید کرد: مقالات ارسال شده به دبیرخانه از دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی بوده و اساسا زمینه تخصصی مقالات این کنفرانس کاملاً کاربردی و در عرصه‌های مورد نیاز کشور است و این موضوع از وجوه تمایز این کنفرانس است که مقالات آن حاصل فرآیند تحقیق و توسعه در عرصه صنعتی و برآمده از از پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی است.

وی افزود: دراین دوره، مقالاتی از اساتید، محققان، دانشجویان و متخصصان ایران و کشور‌های آمریکا، انگلیس، ایتالیا، تایلند، تایوان، جمهوری چک، سوئد، فرانسه، فنلاند، کانادا، کره جنوبی، هلند، هندوستان ارسال شده است که عمدتاً حاصل همکاری‌های مشترک علمی بوده است. در مجموع در این کنفرانس ۵۳ مقاله برای ارائه پذیرفته شد.

دانشیار پژوهشی جهاددانشگاهی در خصوص کمیته علمی این کنفرانس خاطرنشان کرد: ۱۸ استاد برجسته بین‌المللی در کمیته علمی این کنفرانس حضور دارند که از کشور‌های آمریکا، کانادا، دانمارک، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، هندوستان، کره جنوبی، برزیل، ژاپن، لهستان، سوئیس و نروژ هستند که ۱۳ استاد برجسته از دانشگاه‌های ایران در این زمینه همکاری دارند و این موضوع نشان از اهمیت و اعتبار کنفرانس سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی دارد.

دکتر حمیدرضا صادق محمدی در خصوص دیگر اهداف کنفرانس گفت: این کنفرانس به صورت بین‌المللی و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود تا از این طریق بتوانیم هم مشارکت متخصصان دیگر کشور‌ها را جلب کنیم و هم تبادلات علمی بین‌المللی را تسهیل کنیم. وی همچنین یادآور شد از جمله اهداف اصلی برگزاری چنین رویداد‌هایی فراهم آوردن جایگاهی برای بیان رشد و توسعه دانش الکترونیک قدرت در داخل کشور، از سوی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و صنعت است که سه قطب اصلی تأثیرگذار در توسعه صنعتی هستند.

گفتنی است، کنفرانس سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی ۱۰ الی ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار می‌شود. همچنین از محور‌های این کنفرانس می‌توان به 
• توپولوژی‌های مبدل جدید 
• کنترل مبدل‌های قدرت 
• انتقال برق بی‌سیم 
• درایو‌های الکتریکی و طراحی ماشین 
• الکترونیک قدرت برای حمل و نقل الکتریکی 
• قابلیت اطمینان در سیستم‌های الکترونیک قدرت 
• مبدل‌های توان بالا و چند سطحی 
• الکترونیک قدرت برای سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر 
• ادوات نیمه هادی قدرت 
• الکترونیک قدرت وزیست پزشکی 
• کیفیت توان، EMC، فیلتر کردن، و PFC 
• آموزش الکترونیک قدرت 
 اشاره کرد.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا