برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

ضد آفتاب درماتیپیک خوبه؟

درباره برند درماتیپیک (Dermatypique)

محصولات درماتیپیک (Dermatypique) به سفارش شرکت پوبر با شعار «پوستی بهتر شایسته شماست» و بر مبنای چهار اصل اساسی شامل دستاوردهای علمی نوین، رعایت استانداردهای جهانی، شناخت نیازهای پوست و برآورده کردن خواسته‌های متخصصین پوست بنا شده است. محصولات مراقبت از پوست درماتیپیک شامل پن شستشو، میسلار واتر، کرم مرطوب‌کننده و آبرسان، فلویید مرطوب‌کننده و آبرسان، کرم لایه بردار، کرم روشن‌کننده، کرم کنترل‌کننده چربی و جوش، کرم دور چشم و ضد آفتاب درماتیپیک است.

در حال حاضر ضدآفتاب‌های درماتیپیک در ۵ نوع ضدآفتاب فلویید مت، ضدآفتاب کرم هیدرا، ضدآفتاب و ضدجوش و ضدآفتاب‌ و ضدقرمزی تولید می‌شود. ضدآفتاب درماتیپیک مدل کرم هیدرا بی‌رنگ با خاصیت مرطوب‌کننده و آبرسان و بدون ایجاد رد سفید از پوست در برابر همه طیف‌های اشعه UVA و UVB محافظت کرده و به کاهش چروک های سطحی و علایم پیری ناشی از نور خورشید کمک می‌کند. این ضدآفتاب به کارگیری فیلترهای نوآورانه ارگانیک (تینوسرب S و M) محافظت وسیعی برای صورت و گردن فراهم می‌کند. در ادامه با نگاهی به ترکیبات ضدآفتاب کرم هیدرا درماتیپیک مناسب پوست نرمال تا خشک و نکات خرید ضد آفتاب با قیمت مناسب درماتیپیک، این محصول را بررسی می‌کنیم.

ترکیبات فعال ضدآفتاب درماتیپیک مدل کرم هیدرا +SPF50

ضدآفتاب کرم هیدرا درماتیپیک یک ضدآفتاب شیمیایی است و در آن از دو فیلتر شیمیایی تینوسرب S و تینوسرب M استفاده شده است. فیلترهای به کار رفته در ضدآفتاب کرم هیدرا درماتیپیک با ضدآفتاب فلویید مت درماتیپیک یکسان است.

۱. تینوسرب اس (Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine)

 اولین فیلتر به کار رفته در ضدآفتاب مرطوب کننده بی رنگ درماتیپیک Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine یا تینوسرب(تینوزورب) اس است. تینوسرب اس یکی از بهترین فیلترهای شیمیایی ضدآفتاب‌ها است و از پوست در برابر همه طیف های دو اشعه UVA و UVB محافظت می‌کند. تینوسرب اس برخلاف فیلترهای قدیمی‌تر (مانند آووبنزن) در برابر نور پایدار بوده و تغییر شکل نمی‌دهد (Photostable است) و به پایداری سایر فیلترها کمک می‌کند. تینوسرب S جذب پوست نشده و باز برخلاف نسل قبلی فیلترهای اشعه UV دارای اثرات هورمونی و استروژنی نیست. تینوسرب اس نسل جدید فیلترهای اشعه UV است که برای ایجاد SPF بالا همراه با محافظت کافی در برابر UVA طراحی شده است. مطالعه‌ی مقایسه‌ای که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، ۱۸ فیلتر اشعه UV را با هم مقایسه کرد که در این مطالعه تینوسرب اس بالاترین SPF را نسبت به سایر فیلترها داشت().

 ۲. تینوسرب ام ( methylene bis-benzotriazolyl tetramethylbutylphenol)

 فیلتر بعدی به کار رفته در ضدآفتاب درماتیپیک پوست خشک methylene bis-benzotriazolyl tetramethylbutylphenol یا تینوسرب(تینوزورب) ام است. ،‌ از جمله فیلترهای شیمیایی جذب‌کننده و بازتاب دهنده هر دو اشعه UVA و UVB است که علاوه بر محافظت از پوست در برابر هر دو اشعه،‌ اثر و پایداری سایر فیلترها را افزایش می‌دهد. جذب پوستی تینوسرب M بسیار ناچیز بوده و موجب تحریک و حساسیت پوستی نمی‌شود و با فیلتر دیگر به کار رفته در این ضدآفتاب یعنی تینوسرب اس کاملا سازگار است.

با توجه به فیلترهای به کار رفته در ضدآفتاب کرم هیدرا درماتیپیک، این محصول یک ضدآفتاب با طیف گسترده است.

 سایر ترکیبات ضدآفتاب کرم هیدرا درماتیپیک +SPF50

۳. دسیل گلوکوزاید (Decyl Glucoside)

Decyl Glucoside ترکیب بعدی فلویید ضد آفتاب هیدرا درماتیپیک یک سورفکتانت با منشا گیاهی و ملایم برای پوست است.

۴. پروپیلن‌گلایکول (Propylene Glycol)

ترکیب بعدی به کار رفته در ضدآفتاب مرطوب کننده درماتیپیک ترکیب آبرسان پروپیلن گلیکول است. پروپیلن گلایکول یک ترکیب آبرسان و مرطوب کننده است که به عنوان حلال و افزایش‌دهنده جذب نیز در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود

۵. صمغ زانتان (Xanthan Gum)

Xanthan Gum از تخمیر مولکول‌های قند (گلوکز و ساکارز) به دست آمده و به عنوان تغلیظ‌کننده و تثبیت‌کننده در محصول استفاده می‌شود. استفاده بیش ار حد از این ترکیب سبب چسبناک شدن بافت محصول می‌شود.

۶. روغن دانه جوجوبا

 روغن دانه جوجوبا ترکیب بعدی ضدآفتاب کرم هیدرا درماتیپیک است. روغن جوجوبا برخلاف سایر روغن‌های گیاهی که از اسیدهای چرب و گلیسیرین تشکیل شده‌اند، یک استر مومی است که از یک اسید چرب و الکل تشکیل شده است. حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از سبوم پوست را استرهای مومی تشکیل می‌دهد. به همین دلیل هنگامی که در سطح پوست قرار می‌گیرد با سبوم پوست ترکیب شده و به راحتی در منافذ پوست نفوذ کرده و پوست را نرم و لطیف می‌کند. ویژگی دیگر اسیترهای مومی این است که یک لایه محافظ روی سطح پوست ایجاد کرده و از خروج رطوبت از پوست جلوگیری می‌کند.

 ۷ و ۸. گلیسیریل استئاریت(Glyceryl Stearate) و PEG-100 Stearate

دو ترکیب گلیسیریل استئاریت(Glyceryl Stearate) و PEG-100 Stearate ترکیب هفتم و هشتم ضدآفتاب هیدرا کرم درماتیپیک که به ترتیب به عنوان امولیانت و سورفکتانت در محصول به کار رفته‌اند می‌تواند سبب تشدید   در پوست‌های مستعد این نوع آکنه شود.

۹ و ۱۰ و ۱۱. Sepigel 305

ترکیب بعدی ضدآفتاب مرطوب کننده درماتیپیک،‌ ترکیب پلیمری Polyacrylamide است که همراه با  دو ترکیب C13-14 Isoparaffin و Laureth-7 تشکیل ترکیبی با نام تجاری Sepigel 305 را می‌دهد که با ایجاد بافت سبک و ژل مانند به پخش راحت‌تر محصول روی پوست کمک می‌کند.

۱۲. کربومر (carbomer)

ترکیب بعدی کرم ضدآفتاب درماتیپیک کربومر یک مولکول بزرگ متشکل از واحدهای تکرارشونده (پلیمر اکریلیک‌اسید) است. کاربرد اصلی این ترکیب تبدیل فرمولاسیون‌های مایع به فرم ژل است به طوری که روی پوست چسبناک نبوده و حس خوشایندی ایجاد کند.

۱۳. سوربیتان اولئات (sorbitan oleate)

سوربیتان اولئات (Sorbitan Oleate) ترکیب بعدی کرم ضدآفتاب درماتیپیک پوست چرب است که به عنوان امولسیفایر استفاده شده است. سوربیتان اولئات ترکیبی  با درجه ۳ از ۵ بوده و می‌تواند سبب تشدید  و جوش زیرپوستی شود.

۱۴. پارافین مایع

ترکیب بعدی به کار رفته در ضدآفتاب درماتیپیک مدل کرم هیدرا Paraffinum liquidum یا پارافین مایع است که به عنوان امولیانت در محصول به کار رفته است. امولیانت‌ها با نرم کردن لایه بالایی پوست از خشکی، خارش  و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کرده و با ایجاد لایه محافظ در سطح پوست مانع تبخیر رطوبت پوست می‌شوند. پارافین مایع یک روغن معدنی بی‌رنگ و بدون بو است که از نفت خام استخراج می‌شود و به عنوان یکی از ایمن‌ترین و موثرترین ترکیبات سدساز(occlusive) به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست به کار می‌رود.

۱۵. پلی‌سوربات ۸۰ (polysorbate 80)

پلی سوربات ۸۰ ترکیب دیگری است که به عنوان امولسیفایر در این محصول به کار رفته و می‌تواند سبب تشدید در پوست‌های مبتلا به این نوع آکنه شود

۱۶. کاپریلیک/کاپریک‌تری‌گلیسیرید (caprylic/capric triglyceride)

ترکیب بعدی کرم ضدآفتاب پوست خشک درماتیپیک Caprylic/Capric Triglyceride یک امولیانت و نرم‌کننده سبک و فاقد چربی است که از گلیسیرین و روغن نارگیل به دست می‌آید. ترکیبی ایمن با بافتی سبک که همه پوست‌ها به خوبی آن را تحمل می‌کنند.

۱۷.تریدست ۶ (trideceth-6)

این ترکیب یک امولسیفایر است که به ترکیب آب و روغن در فرمولاسیون کمک می‌کند و از دوفاز شدن محصول جلوگیری می‌کند.

ترکیب کربومر،سوربیتان اولئات،روغن معدنی، پلیسوربات ۸۰، Caprylic/Capric Triglyceride و Trideceth-6 با هم ترکیبی با نام تجاری  polasperse CSI را تشکیل میدهند یک امولسیفایر با خاصیت خنک کنندگی و حس سبکی روی پوست است.

۱۸. ایزوپروپیل‌مریستات (isopropyl myristate)

ترکیب بعدی ‌کرم ضدآفتاب درماتیپیک ایزوپروپیل میریستات Isopropyl Myristate است که امولیانت و تقویت کننده سد دفاعی پوست است و می‌تواند با تغییر ساختار لایه شاخی پوست (خارجی ترین لایه پوست) جذب مواد فعال را افزایش دهد. ایزوپروپیل‌میریستات ترکیبی کومدوژنیک با درجه ۵ از ۵ و ترکیبی نامناسب برای پوست‌های چرب محسوب می‌شود. Isopropyl Myristate از جمله ترکیبات نامناسب برای پوست‌های مستعد است و می‌تواند موجب تشدید این نوع آکنه شود.

۱۹. فنوکسی اتانول (Phenoxyethanol)

ترکیب نگه‌دارنده کرم ضدآفتاب هیدرا کرم درماتیپیک است که استفاده از آن همراه با کاپریلیل گلایکول اثربخشی محصول را افزایش می‌دهد.

۲۰. کاپریلیل‌گلایکول (caprylyl glycol)

کاپریلیل گلیکول ترکیب بعدی ضد آفتاب درماتیپیک علاوه بر آبرسانی اثربخشی نگه‌دارنده‌محصول به خصوص نگه‌دارنده فنوکسی‌اتانول را افزایش می‌دهد. ترکیب این زوج محبوب علاوه بر افزایش اثر نگه‌دارنده موجب بهبود بافت محصول نیز می‌شود.

۲۱. بیزابولول (biasbolol)

ترکیب ضدالتهاب و تسکین دهنده بیزابولول ترکیب بعدی ضدآفتاب درماتیپیک ضدجوش است که خاصیت آبرسانی و ترمیم‌کنندگی نیز دارد.

 ۲۲. لسیتین (lecithin)

ترکیبی پرکاربرد و چندمنظوره در محصولات مراقبت از پوست که به عنوان نرم‌کننده پوست، امولسیفایر و تثبیت‌کننده نیز استفاده می‌شود. از این ترکیب برای ایجاد لیپوزوم نیز استفاده می‌شود.

۲۳. الکل (alcohol)

ترکیب بعدی به کار رفته در ضدآفتاب درماتیپیک الکل است. الکل به سبک و لطیف کردن بافت محصول و افزایش جذب ترکیبات کمک می‌کند و ضمن این که دارای خاصیت ضدمیکروبی و قابض نیز هست. استفاده از مقدار زیاد الکل در محصول (وجود الکل در چند ترکیب اول لیست ترکیبات) می‌تواند سبب خشکی و آسیب به سد دفاعی پوست شود. اما در ضدآفتاب درماتیپیک الکل تقریبا در انتهای لیست ترکیبات دیده می‌شود.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا