فرهنگ و هنر

اختصاص ۱۷۲ میلیارد تومان برای آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک

دانا نیوز/لرستان استاندار لرستان از اختصاص ۱۷۲ میلیارد تومان برای آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

دکتر فرهاد زیویار شامگاه دهم اسفندماه در حاشیه تخریب ۷ باب مغازه حریم قلعه فلک‌الافلاک در جمع خبرنگاران گفت: قلعه فلک‌الافلاک جزو میراث تاریخی و تمدنی لرستان و کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مطرح بودن موضوع ثبت جهانی این قلعه باید آزادسازی حریم این اثر تاریخی هر چه سریعتر انجام شود.

زیویار اضافه کرد: آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک جزو انتظارات مردم استان در این سال‌ها بوده و اکنون در گام‌های آخرین این مهم هستیم.

استاندار خاطرنشان کرد: امروز ۹ باب مغازه آماده تخریب و آزادسازی است، ۲ باب قبل از دولت سیزدهم و ۷ باب نیز در یک سال اخیر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی خریداری شده که تخریب خواهند شد.

مدیر ارشد لرستان افزود: با تخریب این مغازه‌ها از فضای آنها در نوروز به عنوان پارکینگ استفاده خواهد شد.

وی همچنین در خصوص مابقی مغازه‌های حریم این اثر تاریخی استان گفت: مغازه‌های باقی مانده و همچنین ضلع جنوبی قلعه که در اختیار سپاه استان است، با توجه به توافقات انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده دولت، طی سال آینده حتما آزاد خواهد شد.

استاندار لرستان افزود: دولت برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک حدود ۱۷۲ میلیارد تومان در نظر گرفته و پیگیر تخصیص‌های آن هستیم.

زیویار یادآور شد: به محض تخصیص این اعتبار، سپاه استان در سال ۱۴۰۲ مقدمات تحویل را انجام خواهند داد، اسناد جهت تخصیص اعتبارات ابلاغ شده و ما نیز پیگیری‌های آن را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا