اقتصادی

رکود وارد اقتصاد هند شده است؟

رشد کارخانه هند در ژانویه به پایین‌ترین حد سه ماهه کاهش یافت و استخدام ها تقریباً متوقف شد.

به گزارش دانا نیوز، یک نظرسنجی خصوصی نشان داد که صنعت تولید هند، سال را با سرعت ضعیف‌تری آغاز کرد و در ژانویه با کمترین سرعت در سه ماه اخیر رشد کرد زیرا رشد تولید و فروش کاهش یافت.

شاخص مدیران خرید تولیدی اس‌اندپی گلوبال در ماه گذشته از ۵۷.۸ در دسامبر به ۵۵.۴ کاهش یافت که بسیار کمتر از ۵۷.۴ پیش‌بینی نظرسنجی رویترز است. با این حال، برای نوزدهمین ماه متوالی، بسیار بالاتر از ۵۰ باقی ماند.

پولیانا دی لیما، معاون اقتصادی در اس‌اندپی گلوبال در یک بیانیه خبری گفت: علیرغم از دست‌دادن شتاب رشد، به نظر می‌رسد این بخش حداقل در حالت توسعه باقی بماند. او ادامه داد: افزایش خفیفی در فشار هزینه‌ها وجود داشت که تولیدکنندگان آن را به قیمت‌های بالاتر اقلامی مانند انرژی، فلز و قطعات الکترونیکی مرتبط می‌دانستند.

هزینه‌های نهاده‌ها در ژانویه اندکی افزایش یافت اما تورم قیمت تولید از بالاترین رقم شش ماهه در دسامبر کاهش یافت که نشان می‌دهد ممکن است فشار قیمت‌ها کاهش یابد. در واقع، تورم خرده‌فروشی سالانه این کشور برای دومین ماه متوالی پس از این که تقریباً در تمام سال گذشته بالاتر از محدوده دو تا ۶ درصدی بانک مرکزی هند قرار داشت به ۵.۷۲ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، رشد در زیرشاخص‌های تولید و سفارش‌های جدید در ژانویه نسبت به دسامبر کاهش یافت که تولید به بالاترین حد خود در ۱۳ ماه گذشته رسید. تقاضای خارجی همچنان به افزایش خود ادامه داد، هرچند که با سرعت کمتری نیز همراه بود. شاخص انتظارات تجاری که خوش‌بینی نسبت به سال پیش رو را اندازه‌گیری می‌کند، به پایین‌ترین سطح ۶ ماهه سقوط کرد و تولید اشتغال به سختی از مرز ۵۰ فراتر رفت و به سطحی که آخرین بار در آگوست مشاهده شده بود کاهش یافت.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا