برترین های کسب و کارعمومی

شخم زن دیزلی بهتر است یا بنزینی ؟

تیلر بنزینی بهتر است یا دیزلی؟ با انواع تیلر آشنا شوید

به نقل از متخصصان پرشیا دیزل تیلرها از جمله ماشین‌آلات کاربردی و سبک هستند. که به دلیل قیمت مناسب و البته مزایای فراوان، به یکی از ضروریات مهم در کشاورزی تبدیل شده‌اند. از تیلرها برای خاک‌ورزی اولیه و ثانویه، سم‌پاشی، روتاری و غیره استفاده می‌شود. اصلی‌ترین کاربرد تیلر، تبدیل لایه‌های سفت و سخت خاک به یک بستر نرم جهت کاشت بذر و گیاهان مختلف است. یکی از دلایل محبوبیت تیلرها، ‌امکان استفاده از آن‌ها در زمین‌های سفت و مناطق صعب العبور و حتی شیب‌دار می‌باشد.

تیلرها از نظر نوع سوخت مصرفی به دو دسته بنزینی و گازوئیلی تقسیم می‌شوند. یکی از دغدغه‌ها بزرگ و سوالات پرتکرار کشاورزان و مشتریان نیز این است که تیلر بنزینی بهتر است یا دیزلی؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا هر یک از تیلرهای بنزینی و گازوئیلی و در انتها قیمت شخم زن یا کولتی واتور بنزینی و گازوئیلی را بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

بررسی تیلرهای بنزینی

تیلرهای بنزینی، همان‌طور که از نامشان پیداست. با سوخت بنزین کار می‌کنند. تیلرهای بنزینی هم مصرف سوخت پایینی دارند. و هم قدرت بالایی! به کمک این تیلرها می‌توانید خاک را تا عمق ۳۵ سانتی متر شخم بزنید. عملیات شخم‌زنی به ‌لطف وجود تیغه‌های فولادی این دستگاه، به‌راحتی انجام می‌شود.

اغلب تیلرهای بنزینی به کمک هندل راه‌اندازی می‌شوند. این نوع تیلرها، برای کار در مزارعی که تراکم بالای درخت دارند. و جهت شخم‌ زدن باغات بسیار مناسب هستند. زیرا تیلرهای بنزینی به آسانی بین ردیف‌ها حرکت می‌کنند و خاک را شخم می‌زنند.

بررسی تیلرهای گازوئیلی

این نوع تیلرها، با دیزل یا گازوئیل کار می‌کنند. و مدل‌های متنوعی دارند. از تیلرهای گازوئیلی برای شخم زنی، سله کشی و شکستن لایه‌های سفت و کلوخ‌های خاک استفاده می‌شود. این مدل تیلرها برای کار در مقیاس بزرگ و زمین‌های وسیع بسیار مناسب هستند. و تیغه‌های فولادی آن‌ها هر نوع خاکی را شخم می‌زند.

شاید بپرسید بالاخره تیلر بنزینی بهتر است یا دیزلی؟ کدام یک را بخرم؟ در ادامه مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم.

انتخاب بین تیلرهای گازوئیلی و بنزینی یکی از دغدغه‌های بزرگ کشاورزان و خریداران است. زیرا هم تیلرهای بنزینی و هم تیلرهای گازوئیلی، بسیار کارآمد و قدرتمند هستند. برای پاسخ به سوال تیلر گازوئیلی بخرم یا بنزینی؟ بهتر است به تفاوت‌های میان این دو نوع تیلر نیز بپردازیم.

علاوه‌ بر قیمت، که یکی از فاکتورهای مهم برای خرید تیلر به شمار می‌رود. نکات دیگری هم هست که هنگام خرید تیلر باید به آن توجه داشته باشید. تیلرهای گازوئیلی، مصرف سوخت کمتر و ارزان‌تری دارند. همان‌طور که می‌دانید بنزین نسبت به گازوئیل سوخت گران‌تری است. بنابراین از نظر میزان و قیمت سوخت مصرفی تیلرهای گازوئیلی گزنیه مناسب‌تری هستند.

آن سوی ماجرا تیلرهای بنزینی، سر و صدای کمتری نسبت به انواع گازوئیلی تولید می‌کنند. و حمل آن‌ها نیز آسان‌تر می‌باشد. تیلرهای بنزینی، برای زمین‌ها و باغات کوچک و متوسط مناسب هستند. و قدرت مانور بالایی دارند.

بنابراین یکی از نکاتی که حین خرید تیلر باید به آن توجه کنید وسعت زمین یا باغ زراعی است. اگر زمین شما کوچک یا متوسط باشد. تیلرهای بنزینی انتخاب خوبی خواهند بود. اما برای کار در مقیاس بزرگ و زمین‌های وسیع باید به سراغ تیلرهای گازوئیلی بروید.

از دیگر مواردی که در پاسخ به سوال تیلر بنزینی بهتر است یا دیزلی؟ باید به آن توجه شود، امنیت دستگاه است. گرچه امروزه همه دستگاه‌ها از امینت بالایی برخوردارند. اما بد نیست به نحوه اشتعال مخلوط سوخت تیلرها، حین خرید اهمیت دهید. تیلرهای استاندارد بنزینی و گازوئیلی امروزه بدون هیچگونه مکانیزم شعله‌ور کننده و تنها با حرارت بالای هوای متراکم شده، راه‌اندازی می‌شوند.

نکات مهم قبل از خرید انواع تیلر

ما در این مقاله سعی کردیم با بررسی مشخصات فنی و تفاوت‌های تیلرها، به سوال تیلر بنزینی بهتر است یا دیزلی؟ پاسخ دهیم. همان‌طور که گفتیم هر دو نوع تیلر، بسیار کاربردی و مفید هستند. و انتخاب بین آن‌ها به نوع و حجم کار شما بستگی دارد. اگر حجم کار و وسعت زمین‌تان کم یا متوسط است تیلرهای بنزینی مناسب شما است. و اگر زمین یا باغ وسیعی دارید تیلرهای گازوئیلی گزینه مناسبی هستند.

در صورتی که تجربه و اطلاعات کافی در زمینه خرید انواع تیلر را ندارید. حتما قبل از خرید از افراد متخصص مشاوره دریافت کنید. همچنین خرید خود را از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر انجام دهید. تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات گارانتی و پشتیبانی محصول استفاده کنید.

تیلر بنزینی بخریم یا گازوئیلی؟ پاسخ به بزرگترین چالش کشاورزان!

تیلرهای بنزینی و گازوئیلی از پرطرفدارترین ابزارآلات و ماشین های کشاورزی هستند. وزن سبک و قیمت مناسب این دستگاه ها، باعث کاربردهای فراوان آن در زمین های زراعی و کشاورزی شده است. کاربرد اصلی تیلر برای تبدیل لایه های سخت زمین به بستری نرم مناسب برای کاشت بذر و گیاهان مختلف می باشد. در واقع تیلر یک ابزار کاربردی برای خاک ورزی اولیه است. باغبانان و کشاورزان از تیلر به عنوان روتاری، دیسک، سمپاش، خیش و غیره نیز استفاده می کنند. تیلرها بر اساس نوع سوخت در سه گروه بنزینی، گازوئیلی و نفتی دسته بندی می شوند. راشامگ در این مطلب به بررسی موضوع تیلر بنزینی یا گازوئیلی می پردازد. امیدواریم خوانندگان در پایان مطلب به پاسخ مناسبی در جواب این سوال که تیلر بنزینی بخریم یا گازوئیلی دست پیدا کنند.

تیلربنزینی

تیلر بنزینی با سوخت بنزین کار می‌کند. این تیلر ها هم قدرت خوبی دارند و هم مصرف سوخت پایینی! عمق شخم زنی در تیلر بنزینی تقریباً بین ۱۰ تا ۳۵ سانتی متر است. عملیات شخم زنی به وسیله تیغه های مقاوم فولادی تیلر بنزینی انجام می‌شود. نحوه راه اندازی اکثر تیلر های بنزینی هندلی است. از تیلر بنزینی برای عملیات شخم زنی در باغ ها و مزارعی که تراکم درخت بالایی دارد استفاده می شود. تیلر های بنزینی به راحتی می‌توانند در این مناطق بین ردیف ها حرکت کنند و عملیات شخم زنی را انجام دهند.

تیلر گازوئیلی

تیلر گازوئیلی همانطور که از نامش پیداست با سوخت گازوئیل کار می‌کند. از تیلر گازوئیلی هم برای عملیات شخم زنی و هم سله کشی و شکستن لایه های سخت و کلوخه ای زمین استفاده می شود. استفاده از تیلر گازوئیلی در زمین های زراعی بزرگ متداول است.

اصلی ترین کاربردهای تیلربنزنی و گازوئیلی

  • عملیات خاک ورزی اولیه در باغ های پرتراکم
  • کشت وجین
  • علف کن با قابلیت حذف گیاهان و علف های هرز
  • نهرکنی
  • رفت و آمد آسان در زمین
  • قابلیت حمل و نقل و بار کشی های سبک
  • قابل استفاده در زمین های خیس و باتلاقی
  • و….

تیلر بنزینی بخریم یا گازوئیلی؟

با توجه به موارد بالا چالش خرید تیلر بنزینی و گازوئیلی موضوعی است که در ادامه مطلب به آن می پردازیم. اگر شک دارید که کدام یک از این تیلرها مناسب کار شما است همچنان با سایت راشامگ همراه باشید. مهمترین وجه تمایز تیلر بنزینی و گازوئیلی نوع سوخت و قدرت آن می‌باشد. هر تیلر بر اساس نوع سوخت آن کاربردهای متفاوتی دارد. بدین ترتیب که از تیلرهای بنزینی برای زمین های زراعی کوچک استفاده می‌شود؛ و برعکس تیلرهای گازوئیلی در زمین‌های کشاورزی بزرگ که مساحت زیادی دارند به کار گرفته می‌شود.

قدرت تیلر بنزینی و گازوئیلی

تیلر بنزینی و گازوئیلی از لحاظ توان و قدرت نیز با یکدیگر متفاوت هستند. موتور تیلر های گازوئیلی سنگین و قدرت آن بالاتر می باشد. در عوض موتور تیلر های بنزینی سبک و توان آنها پایین‌تر می باشد. بنابراین برای انتخاب مناسب تیلر بنزینی و گازوئیلی باید قدرت دستگاه را در نظر بگیرید و انتظارات خود را از یک تیلر مناسب ارزیابی کنید. شما باید بدانید یک تیلر قرار است از پس چه کارهایی در زمین کشاورزی شما برآید. همچنین تیلربنزینی قابلیت مانور بالاتری نسبت به تیلر گازوئیلی دارد. تیلرهای بنزینی اغلب تسمه ای هستند و در مناطق شمال کشور بیشتر استفاده می شود.

امکان نصب ادوات

امکان نصب ادوات مختلف مثل روتیواتور، سمپاش، مرزکش، تریلی، گاوآهن و … روی هر دو تیلر وجود دارد. این قابلیت تیلرها را به یک ابزار کارآمد برای زمین های سخت تبدیل کرده است. الحاقی تیغه های مخصوص شالیزار و تیغه مخصوص زمین های شنی که در تیلرهای پرتوان وجود دارد؛ روز به روز بر محبوبیت انواع تیلر بنزینی و گارزوئیلی در میان کشاورزان و باغدراران افزوده است.

قیمت تیلر بنزینی بیشتر است یا گازوئیلی؟

تیلرهای گازوئیلی نسبت به تیلربنزینی ارزان تر هستند. هرچند دسترسی به سوخت گازوئیل نسبت به بنزین محدود تر است؛ اما مصرف سوخت بهینه و هزینه های پایین تعمیر و نگهداری، تاثیر مثبتی بر بازار تیلر گازوئیلی داشته است. بنابراین تیلرهای گازوئیلی گزینه مناسبی برای زارعان و باغبانانی است که زمین‌های زراعی بزرگی دارند. اما اگر زمین زراعی شما ابعاد کوچکی دارد و یا تیلر را برای باغ های جمع و جور یا باغچه های شخصی تان می خواهید تیلر بنزینی برای شما مناسب‌ترین گزینه می باشد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا