ورزشی

لحظه به لحظه با روز هفتم بازی‌های آسیایی هانگژو/ تیم تپانچه ایران به دنبال برنز

به گزارش خبرنگار اعزامی دانا نیوز، روز هشتم مهرماه، هفتمین روز رسمی از بازی‌های آسیایی هانگژو است که گزارش مسابقات رشته‌های مختلف آن را می‌توانید لحظه به لحظه از اینجا پیگیری کنید:

اسکیت

۴:۵۷/ پایان کار ملی پوشان اسکیت بانوان در رقابت ۱۰ هزار متر

از صبح امر‌وز در ماده ۱۰۰۰۰ متر با حضور نهال مقدم رحمانی و سیده مهشید کیایی در بخش بانوان آغاز شد. ورزشکارانی از کشورهای کره جنوبی، هنگ کنگ، هند، تایلند و چین تایپه رقبای دو‌ ورزشکار ایرانی بودند. در حین رقابت و طی کردن مسافت ۱۰ هزار متر، نهال مقدم و سیده مهشید کیایی از ادامه مسابقه انصراف داده و قبل از رد شدن از خط ‌پایان به کار خود پایان دادند.

۵:۲۳/ مدیر تیم های ملی اسکیت رول مردان: اعزام پس از ۱۴ سال یعنی یک دستاور بزرگ برای ایران

محسن هنرجو در خصوص دومین حضور تیم ملی اسکیت سرعت ایران در بازی‌های آسیایی پس از گوانگجو در هانگژو عنوان داشت: بعد از ۱۳ سال خدا را شکر تیم ملی اسکیت سرعت دوباره به بازی های آسیایی برگشت و اعزام شد و این اتفاق دستاورد بزرگی برای خانواده اسکیت ایران بود. این اتفاق هم از بعد قهرمانی و هم از بعد همگانی باعث نخبه پروری می‌شود. دیده شدن این بچه ها کیفیت و جذب اسکیت بازان را بالا می برد.

وی درباره نتایج دو نماینده تیم زنان در اسکیت سرعت ده هزار متر (نهال مقدم رحیمی و سید مهشید کیانی) عنوان داشت: خدا را شکر بچه های ما عملکرد خوبی داشتند. نسبت به تمرینات واقعا خوب بودند.از نظر ما نتایج قابل قبولی بود. مسابقه اصلی ما در امدادی است که پس فردا برگزار می شود و امیدوارم در امدادی بهترین نتیجه را بگیریم.

هنرجو درباره بیرون رفتن نمایندگان ایران از مسابقه و قوانین اسکیت رول سرعت ده هزار متر در بازی های آسیایی خاطرنشان کرد: این رقابت پنجاه دور است که از دور چهل و سوم به بعد داوران زنگ به صدا در می آوردند و هر یک دور در میان نفر اول امتیاز می گیرد. در همین حین نفر آخر گروه حذف می شود. بستگی به تعداد نفرات مسابقات دارد. بچه های ما تا دور پانزدهم پیش آمدند اما چون فاصله پیدا کردند باید اقدام به ترک زمین می کردند.اما همان طور که اشاره کردم عملکردشان نسبت به ایران و ارتقا رکوردشان بهتر بود.

photo_2023-09-30_04-49-12

۵:۳۰/ پایان کار ملی پوشان اسکیت سرعت مردان در نبرد ۱۰ هزار متر

در مسابقات مسافت ۱۰ هزار متری، نمایندگان ایران نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت برسانند و قبل از رد شدن از خط ‌پایان به کار خود پایان دادند. نماینده کشور چین تایپه همانند بخش زنان به عنوان قهرمانی دست یافت.

۵:۳۸/ مقدم‌رحمانی: در ماده امدادی شانس کسب مدال داریم

نهال مقدم‌رحمانی ملی‌پوش اسکیت ایران بعد از نتیجه نگرفتن در رقابت 10 هزارمتر سرعت گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود. رقبای آسیایی ما همگی قهرمانی جهان هستند. ما همه تلاش‌مان را کردیم. انشاا… در مسابقه بعدی جبران می‌کنیم. مسابقات ما امتیازی- حذفی بود. نفرات اول امتیاز می‌گرفتند و نفراتی که آخر می‌ماندند، از دور مسابقات حذف می‌شدند. البته یک فرصت دیگر داریم و باید در مسابقات امدادی شرکت کنیم که در این ماده شانس بسیار زیادی برای کسب مدال داریم. مسابقه ما گروهی است و امید زیادی به مدال‌آوری در این رقابت داریم.

مقدم‌رحمانی در پاسخ به این‌که فدراسیون پیش‌بینی کسب چه مدالی در این ماده را دارد، گفت: انشاا… مدال طلا.

۵:۳۹/ کیایى: رقبای ما در سطح جهان هم جزو بهترین ها هستند

سیده مهشید کیایى، ملى پوش اسکیت بانوان ایران بعد از پایان رقابت ١٠ هزار متر گفت: بازى هاى آسیایى در رشته اسکیت سکى از مهمترین رویدادها در سطح جهان به شمار مى رود چون رقباى ما در سطح جهان هم حرف براى گفتن دارند. ورزشکاران چین تایپه و کره در جهان هم جزو سه تیم برتر هستند. هدف اصلى ما براى مسابقه امدادى است که در روز آخر برگزار مى شود. با توجه به اعزام هاى کم و مسابقات کمى که داشتیم، ما بیشترین کارى که مى توانستیم را در مسابقه انجام دادیم. از رییس فدراسیون و کمیته ملى المپیک خواهش می کنم که اعزام های ما را برای کسب تجربه افزایش دهند. جا دارد از حمایت هایی که فدراسیون‌ و کمیته ملی المپیک و مردم عزیز از ما داشتند، تشکر کنیم. امیدوارم بتوانیم سال به سال پیشرفت کنیم و جایگاه خودمان را بهبود ببخشیم.

وی افزود: نتیجه خوبی بود. کشورهای کره و چین تایپه در سال حداقل ۶ اعزام و‌ مسابقه دارند. رشته ۱۰ هزار متر جزو رشته های سخت است که هم استقامت می‌خواهد و هم سرعت. ما تمام تلاشمان را کردیم. در‌ روزهای آینده ورزشکاران ما در ماده های دیگر‌ مسابقه خواهند داشت. ما بعد از این رقابت ها هم مسابقات قهرمانی آسیا را در کشور چین خواهیم داشت.

۵:۵۰/ فرشتیان: بیش از این از دختران‌مان انتظار نداشتیم

سارا فرشتیان مربی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان بعد از ناکامی شاگردانش در ماده ۱۰ هزار متر گفت: رقابت امروز در ماده ۱۰ هزار متر حذفی برگزار شد و به نفرات اول صف امتیاز داده می‌شود و نفراتی که عقب می‌مانند از دور رقابت‌ها حذف می‌شوند. بازیکنان ما طی شرایطی که برایشان پیش‌بینی شده بود در مسابقه شرکت کردند و بیش از این از دختران‌مان ‌ انتظار نداشتیم؛ آن هم به دلیل اعزام‌های کمی است که دارند و البته این ماده جزو سخت‌ترین ماده‌های اسکیت سرعت است. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انشاا… بتوانیم در ماده امدادی نتایج خوبی کسب کنیم.

کوراش

۵:۰۰/ بریمانلو به مصاف نماینده ویتنام می‌رود

مجید وحید بریمانلو نماینده وزن منهای 66ذکیلوگرم کشورمان در گام نخست می بایست به مصاف لی چه از کشور ویتنام برود و در صورت برد با برنده دیدار چین تایپه و کویت مبارزه خواهد کرد.

طاهره اذرپیوند و دنیا آقایی در وزن منهای70،ملیکا امیدوند چالی و زهرا باقری در وزن منهای 87 زنان با سرمربیگری محبوبه خورشیدی و مجید وحید بریمانلو در وزن منهای66 و صادق آذرنگ در وزن منهای 90 با سرمربیگری الیاس علی اکبری پرافتخار ترین کوراش کشورمان در این دوره از بازیها حضور دارند.

قایقرانی

۵:۳۸/ صعود آقامیرزایی به فینال کایاک هزار متر مردان

مسابقات کانو و کایاک تک نفره و ۲ نفره ۵۰۰ و ۱۰۰۰ مردان بازی‌های آسیایی هانگژو از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در مجموعه ورزش‌های آبی آغاز شد که نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانشان رفتند. علی آقامیرزایی در‌ خط ۲ کایاک هزار متر تک نفره مردان با ورزشکارانی از تاجیکستان، هنگ‌کنگ، اندونزی، قزاقستان و سنگاپور به رقابت پرداخت که با زمان ۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و راهی فینال شد.

۵:۵۰/ رضایی به فینال کانوی هزار متر مردان رسید

محمدنبی رضایی در‌ خط ۶ کانوی هزار متر تک نفره مردان با ورزشکارانی از تاجیکستان، چین تایپه، اندونزی، قزاقستان و هند به رقابت پرداخت که با زمان ۴ دقیقه و ۲ ثانیه بعد از حریف تایپه‌ای به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

تیراندازی

۵:۱۵/ رقابت تیم تپانچه ایران و پاکستان برای کسب نشان برنز

در هفتمین روز از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی نمایندگان تیراندازی کشورمان در تپانچه ۱۰ متر میکس با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو در خط آتش قرار گرفتند. در پایان دور مقدماتی تیم ایران با امتیاز ۵۷۵ پس از هند و چین در رده سوم قرار گرفت. نمایندگان کشورمان از ساعتی دیگر برای کسب مدال برنز باید به مصاف پاکستان برود.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا