اقتصادیبرترین های کسب و کار

نکات مهم قبل از خرید استخر بادی

دسته‌بندی استخرها از نظر ابعاد و اندازه

اولین نکته‌ای که باید برای خرید استخر بادی اینتکس در نظر داشته باشید، مربوط به ابعاد و اندازه استخرها است. هر چند که تصویر عمومی از استخرهای بادی، بیشتر مربوط به استخرهایی است که برای کودکان طراحی و ساخته می‌شوند؛ اما تولیدکنندگان مطرحی مانند اینتکس در طول سال‌های اخیر مدل‌های جدیدی از این استخرها با عمق بیشتر و مناسب بزرگسالان روانه بازار کرده است. با این توضیح انواع استخرهای بادی از نظر اندازه عبارت‌اند از:

استخرهای کم عمق مخصوص تفریح و سرگرمی کودکان ساخته می‌شود. به همین دلیل از طرح‌های فانتزی مختلفی روی آن‌ها استفاده می‌شود. کاراکترهای کارتونی برای طراحی این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا از رنگ‌های مختلفی نیز ساخته می‌شوند. در برخی از مدل‌های گران‌قیمت حتی سرسره‌های کوچکی نیز برای استخرهای بادی کم عمق در نظر گرفته می‌شود.جهت خرید چسب تعمیر استخر بادی لطفا کلیک کنید.

 استخرهای بادی عمیق برای آب‌تنی بزرگ‌سالان طراحی و ساخته می‌شود. معمولا طول، عرض و ارتفاع این دسته از استخرها بیشتر از استخرهای کم عمیق است. این دسته از استخرها نیز با سطح مقطع‌های مختلفی از جمله مربع، مستطیل و دایره‌ای ساخته می‌شوند. استخرهای بادی عمیق نیز صرفا برای آب‌تنی مناسب هستند و نمی‌توان برای شنا کردن‌های حرفه‌ای از آن‌ها استفاده کرد. برای این منظور بهتر است که به سراغ استخرهای پیش ساخته بروید.

نکات مهم در خرید استخر بادی

اگر قصد خرید استخر بادی دارید، باید توجه داشته باشید که چند ویژگی مهم را در انتخاب محصول نهایی در نظر بگیرید. این نکات اساسی و مهم عبارت‌اند از:

۱. جنس بدنه و استحکام آن

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید استخر بادی باید مد نظر قرار دهید، جنس آن است. در تولید استخرهای بادی معمولا از پلیمری به نام پلی وینیل کلراید استفاده می‌شود که در نام تجاری آن پی وی سی است. این ماده پلیمری دارای قیمت نسبتا مناسبی است. همچنین از ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی برخوردار است که عبارت‌اند از:

  • سمی نیست و هیچ خطری در تماس با آب برای افراد به وجود نمی‌آورد.
  • سطح نرم و انعطاف‌پذیری دارد و به همین دلیل ساییدگی بدن با سطح آن مشکل‌زا نمی‌شود.
  • پایداری خوبی دارد و به همین دلیل به راحتی سوراخ نمی‌شود.

مجموعه این خواص باعث می‌شود که پی وی سی به عنوان یک انتخاب مناسب برای ساخت استخر بادی باشد.

۲. گذراندن تستهای فنی

در خرید استخر بادی باید حتما توجه داشته باشید که تست‌های استاندارد و فنی را پشت سر گذاشته باشد. برخی برندهای مطرح از جمله اینتکس در این زمینه پیشگام هستند. تک تک اجزای مورد استفاده در استخرهای بادی اینتکس به مدت ۵ روز تحت حداکثر فشار کاری مورد آزمایش قرار می‌گیرند. تنها در صورتی که در این تست‌ها سربلند بیرون بیایند، برای عرضه روانه بازار می‌شوند. حتما این موضوع را در نظر داشته باشید تا بتوانید از کیفیت و طول عمر مفید محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنید.

۳. بررسی اصالت و ضمانت کالا

متاسفانه در حال حاضر محصولات متفرقه زیادی با نام برندهای معتبری مانند اینتکس در بازار استخرهای بادی به فروش می‌رسند. در همین راستا باید سعی کنید که خرید این محصول را از نمایندگی‌های اصلی برند تولید کننده خریداری کنید. این نمایندگی‌ها معمولا گارانتی مناسبی را نیز برای کالای عرضه شده در بازار در نظر می‌گیرند. به این ترتیب می‌توانید از اصالت محصول خریداری شده نیز اطمینان حاصل کنید.

۴. تهیه لوازم جانبی استخر بادی

یکی از موضوعاتی که باید در خرید استخر بادی در نظر بگیرید، خرید لوازم جانبی است. به عنوان مثال پمپ‌های مخصوصی برای باد کردن استخرها عرضه می‌شوند که توصیه می‌کنیم حتما در کنار خرید استخر، یکی از این پمپ‌ها را تهیه کنید. برند اینتکس در کنار استخرهای بادی، پمپ باد نیز عرضه می‌کند که به طور اختصاصی برای باد کردن این محصولات تولید شده است. بدون در اختیار داشتن این پمپ، برای هر بار پر و خالی کردن استخر کار دشواری پیش رو خواهید داشت.

ملاحظاتی درباره محل راه‌اندازی استخر بادی

بعد از خرید استخر بادی، در نظر داشته باشید که برای استفاده صحیح و بهینه از این محصول باید چند نکته را رعایت کنید. رعایت کردن این نکات باعث می‌شود که در استفاده از استخر با مشکل مواجه نشوید:

  • حتما استخر را در مکانی با سطح کاملا صاف و بدون شیب قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که در اطراف محل قرار دادن استخر، پستی و بلندی خاصی وجود نداشته باشد.
  • استخر را در کنار درختان قرار ندهید.
  •  هر گونه اشیا نوک تیز را از مجاورت استخر دور نگه دارید.
  • ترجیحا بعد از هر بار آب‌تنی، باد استخر را خالی کنید. نباید برای مدت طولانی زیر نور آفتاب باقی بماند.
  • در باد کردن استخر توجه داشته باشید که نباید بیش از حد آن را باد کنید.

راهنمای انتخاب استخر بادی + نکات مهم انتخاب و خرید استخر بادی

اگر قصد خرید استخر بادی را دارید باید زودتر تصمیم بگیرید چرا که تفریحات آبی همیشه بهترین لحظات شاد خانوداگی را به همراه دارند. این راهنمای خرید استخر بادی آنچه را که باید قبل از خرید بدانید به شما نشان می دهد. استخرهای بادی بر روی زمین قرار می گیرند و معمولا از جنس پلی وینیل کلرید (PVC) یا کامپوزیت لاستیکی مقاوم ساخته می شوند که دارای لایه هایی بادوام و پایداری بالایی هستند. این استخرها به اشکال مختلف بیضی، دایره، مربع و … وجود دارند و بر لبه آنها حلقه های باد شده برای راحتی و ایمنی بیشتر کودکان طراحی شده است.

مزایای استخرهای بادی

اگر استخرهای قدیمی را با استخر بادی جدید مقایسه کنید، مزایای ویژه ای را در مورد استخرهای بادی پیدا می کنید. معمول ترین و همچنین ویژگی مناسب استخرهای بادی، نصب سریع آنهاست. برای تنظیم کل فرآیند، فقط 10 تا 45 دقیقه وقت صرف می کنید. زمان دقیق تنظیم استخر بادی بستگی به اندازه و سایز استخر جهت باد شدن و گنجایش آن جهت آب شدن دارد. ویژگی بعدی جابه جایی راحت و آزادانه استخر بادی است و اینکه در هر مکانی قابل جابه جایی و بر روی سطحی صاف قابل قراردادن و استفاده کردن است.

همچنین پس از گذراندن ساعات مفرح شنا و آب بازی به آسانی می توان آن را خالی کرده و جمع کنید. طیف وسیعی از طراحی های متنوع و رنگ های شاد به کار رفته در این استخرها همیشه مورد علاقه کودکان بوده و آنها را در هر سنی به سمت خود جذب می کند. همچنین عمق متناسب با سن این استخرها ایمنی  اطمینان والدین را نیز تامین می کند. جنس PVC استخرهای بادی برای تمیز کردن بسیار آسان بوده و با یک شستشوی ساده محوطه داخلی استخر کاملا تمیز می شود که همین از مزیت های کم هزینه بودن آن است. اما این استخرها اگر با نگهداری و مراقبت ویژه استفاده شوند عمری حدود دو تا سه سال دارند زیرا ممکن است پاره یا سوراخ شوند و آسیب دیدگی آنها گاهی قابل جبران و تعمیر نیست.

نکات مهم در انتخاب استخرهای بادی که باید بدانید

برای خرید استخر بادی ایده آل به طراحی و اندازه متناسب با مکانی که می خواهید آن را قرار دهید، هزینه استخر متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید و اینکه لوازم جانبی مورد نیاز را دارید و یا می بایست تهیه کنید، توجه داشته باشید.

  • استخرهای بادی از قطر 90 تا 6 متر در بازار موجود هستند که شما ابتدا اندازه دلخواه را بر اساس مکان مورد نظر، بررسی کنید.
  • درست است که استخرهای بادی از جنس مقاوم وینیل و PVC و گاها چندلایه تولید شده اند ولی همیشه مراقب شاخه های کوچک و سنگریزه ها در زیر آنها باشید زیرا هر چیز نوک تیزی می تواند آنها را آسیب زده و نهایتا در اثر فشار سوراخ کند.
  • دارابودن اتاقک های هوایی مجزا و متعدد در استخرهای بادی ممکن است به حداقل رساندن نشت های اجتناب ناپذیر کمک کند. همچنین در صورت سوراخ شدن قسمتی و تعمیر شدن باد کردن قسمت های دیگر راحت تر بوده و به یک قسمت فشار وارد نمی کند.
  • یک استخر حجیم مدت زمان طولانی تری برای باد شدن و پر کردن آن از آب وقت می برد. بنابراین اگر برای کودکان کوچکتر قصد خرید دارید میزان تحمل و صبر آنها را هم در نظر داشته باشید.
  • همچنین استخر بادی را متناسب با سن کودک انتخاب کنید تا خطرات احتمالی را از او دور نمایید. ولی اگر قصد خرید استخر بادی برای کل اعضای خانواده را دارید مسلما سایز بزرگتر و عمیق تر بهترین گزینه خواهد بود.
  • استخرهای بادی دارای تنوع و طرح های زیاد هستند، مدل های لوکس با اشکال مختلف نیز در بین آنها پیدا خواهید کرد. برای خرید استخر کودک خود طرح های خلاقانه جهت سرگرمی بیشتر آنها تهیه کنید.
  • استتخرهای بادی طراحی شده انواع مختلفی از گزینه های سرخود مانند سرسره، فواره و حتی اسباب بازی های بادی و عروسک دارند. در کنار انتخاب رنگ و طرح جذاب به لوازم جانبی و موارد دیگر مفرح آن نیز اهمیت دهید.
  • بهتر است برای استخر بادی خود پمپ فیلتر دار در نظر داشته باشید. این پمپ ها آب استخر را تمیز کرده و محیط را برای شنای شما بهداشتی می کنند. این ویژگی ایمنی را در هنگام خرید استخر و اشتفاده کردن حتما باید در نظر داشته باشید.
  • اگر از استخرهای بزرگ خانوادگی می خواهید خرید کنید بهتر است نردبان مخصوص هم داشته باشد زیرا راحتی بیشتری را برای لحظات شنا کردن شما فراهم می کند. امکان دسترسی به داخل و خارج استخر امکانپذیرتر می کند. همچنین اگر یک شبکه توری در کف استخر خود نیز داشته باشید می توانید زباله های درون استخر را هم بدون دردسر بیرون بکشید.

خرید استخر بادی روشی ارزان برای سرگرمی کودکان در روزهای گرم است. رفتن به استخر عمومی به طور مداوم می تواند گران باشد و همه افراد دارای استخر خصوصی باهزینه های گزاف نیستند. استخر بادی در اندازه و ابعاد مختلف عرضه می شود و شما می توانید فقط یکی را خریداری کرده، در خانه نگه دارید، باد کنید و هر وقت لازم باشد آن را از آب پر کنید و اجازه دهید تا بچه ها از روز خود لذت ببرند. همچنین این استخرها در فصل سرما به عنوان استخر توپ هم برای کودکان لذت بخش و سرگرم کننده است.

کلام پایانی

در این مقاله به بحث و بررسی درباره خرید استخر بادی پرداختیم. اگر به دنبال یک تفریح و سرگرمی خانوادگی و جذاب برای تعطیلات آخر هفته در ویلای خود هستید، استخرهای بادی به عنوان یک گزینه عالی به شمار می‌روند. برند اینتکس به عنوان بهترین و محبوب‌ترین برند تولیدکننده محصولات بادی از جمله استخرهای بادی در سطح دنیا به شمار می‌رود. با خرید محصولات این برند، شادی و نشاط را برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیاورید.

به نقل از : نمایندگی اینتکس

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا