برترین های کسب و کاربین الملل

راهنمای تحصیل در بهترین مدارس کانادا و معرفی بهترین مدارس تورنتو

تورنتو یکی از شهرهای مهاجرپذیر و محبوب برای کار و تحصیل در کانادا است؛ به همین دلیل افراد زیادی این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. در ادامه بهترین مدارس تورنتو بررسی شده اما پیش از آن به معرفی سیستم آموزشی کانادا می‌پردازیم تا  افرادی که قصد دارند خود یا فرزندشان در کانادا تحصیل کنند با سیستم آموزشی این شهر و مدارسی که در آن وجود دارد آشنا شوند.

تحصیل در بهترین مدارس کانادا

سیستم آموزشی کانادا به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های دنیا شناخته می‌شود. کودکان مهاجر می‌توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی این کشور تحصیل کرده و از استاندارد آموزشی بالای تحصیل در بهترین مدارس کانادا استفاده کنند اما دانش آموزانی هم که اقامت این کشور را ندارند، می‌توانند با همکاری با مجموعه های با تجربه‌ از فرصت مهاجرت تحصیلی برخوردار شوند و به تنهایی یا همراه والدین خود برای ادامه تحصیل در بهترین دبیرستان‌های تورنتو راهی این کشور شوند.

تفاوت اصلی بین مدارس دولتی، خصوصی و بین‌المللی در شبانه‌روزی بودن آن‌ها است. و حتما که تحصیل در بهترین مدارس شبانه روزی کانادا یک فرصت استثنایی است مدارس خصوصی و بین‌المللی معمولا محل اقامت دارند و دانش‌آموزان می‌توانند بهترین استفاده را از فضای مدرسه داشته باشند. در این مدارس دوره‌های اضافه، باشگاه و تجهیزات ورزشی و امکانات مناسب دیگری وجود دارد.

با وجود اینکه استاندارد آموزشی در مدارس مشابه است اما مدارس بین‌المللی تاکید بیشتری روی آموزش کودکان دارند تا به یک شهروند جهانی تبدیل شوند. بدنه اصلی بیشتر این مدارس از دانش‌آموزان خارجی و بین‌المللی تشکیل شده و اینطور نیست که اکثریت را دانش‌آموزان کانادایی تشکیل داده باشند.

مدارس تورنتو از بهترین مدارس کانادا

برنامه آموزشی دیپلم بین‌لمللی (IB) در سراسر جهان به خوبی شناخته شده است و یکی از برنامه‌های رایج آموزشی در مدارس بین‌المللی است که در معرفی بهترین مدارس تورنتو به آن‌ها اشاره خواهد شد. در مدارس بین‌المللی کانادا این دوره آموزش داده می‌شود اما برنامه‌های درسی خود کشور کانادا نیز محبوبیت زیادی دارد. در واقع به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی کشور کانادا جای نگرانی وجود ندارد. رنکینگ مدارس تورنتو و رتبه خوب آنها در میان مدارس جهان به خوبی این ادعا را تایید می‌کند و باعث شده تورنتو به مقصد محبوب دانش آموزان برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شود.

یکی دیگر از نقاط قوت کانادا دوزبانه بودن آن است. زبان‌های رسمی این کشور شامل انگلیسی و فرانسوی است و از نظر قانونی و جایگاه وضعیت مشابهی دارند. در واقع انگلیسی بیشتر در شهرهایی مانند تورنتو صحبت می‌شود و بیشتر مدرسه‌های بین‌المللی در این شهر به زبان انگلیسی آموزش می‌دهند.

با وجود این توضیحات، در صورتی که تمایل دارید فرزند شما به زبان فرانسوی آموزش ببیند مدارس زیادی این گزینه را در نظر گرفته‌اند و این زبان در کنار زبان‌های دیگر به عنوان یک آموزش اضافی ارائه شده است. تورنتو شهری است که افراد مختلف از شهرهای جهان در آن حضور دارند و هر زبان یا فرهنگی که در نظر داشته باشید در آن وجود دارد.

در ادامه موضوع معرفی بهترین مدارس تورنتو به این نکته توجه کنید که مدارس بین‌المللی تورنتو در مناطق مختلف شهری و اطراف آن پراکنده شده‌اند. در صورتی که از حومه شمالی شهر به طرف مرکز آن حرکت کنید، بیشتر مدارس در فاصله محله‌های Thornhill تا North York و خیابان‌هایی مانند Avenue و Yonge و Mount Pleasant قرار دارند.

در صورتی که از مرکز شهر به سمت غرب یا شرق حرکت کنید نیز به همان اندازه می‌توانید مدارس بین‌المللی پیدا کنید. محله‌های برلینگتون (Burlington) و همیلتون (Hamilton) در غرب و محله ویتبی (Whitby) در شرق تورنتو هر کدام یک مدرسه بین‌المللی دارند که می‌توانید دور از ترافیک در آن‌جا اقامت کنید.

در ادامه 10 مورد از مدارس بین‌المللی تورنتو که از بهترین دبیرستان‌های تورنتو هستند، معرفی شده‌اند که تحصیل در آن‌ها به معنی تحصیل در بهترین مدارس کانادا است. لیست دبیرستان‌های تورنتو را هم چنان می‌توان ادامه داد؛ در نتیجه اگر درباره این مدارس و سایر مدارس تورنتو به اطلاعات دقیق‌ترین احتیاج داشتید از مشاوران با تجربه در امر مهاجرت تحصیلی کمک بگیرید.

معرفی بهترین مدارس تورنتو: 10 مدرسه برتر

از مجموع 30 مدرسه بین‌المللی در تورنتو موارد زیر انتخاب شده‌اند.

1- مدرسه بین‌المللی ژرمن در تورنتو (German International School Toronto)

این مدرسه خصوصی سیستم آموزش مشترک دارد که بهترین برنامه آموزشی را بر اساس ترکیب برنامه‌های دو کشور آلمان و کانادا ارائه می‌کند. در این مدرسه یک برنامه آموزشی منحصربه‌فرد به زبان‌های آلمانی، انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود. در این مدرسه سطح زبان دانش‌آموزان بالا است و حتی در مسابقات شعرنویسی فرانسوی کانادا نیز شرکت می‌کنند.

برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
آلمان، کانادا انگلیسی، آلمانی 4 تا 14 از 9605 تا 14775 دلار کانادا

2- مدرسه بین‌المللی والدن (Walden International School)

دومین گزینه در لیست معرفی بهترین مدارس تورنتو یک مدرسه با کیفیت است که آموزشی جهانی، خدمات و سلامت ستون‌های اصلی برنامه‌های آموزشی آن هستند. رویکرد این مدرسه طبیعت محور است و محیط یادگیری برای تقویت نوآوری و احترام به کره زمین طراحی شده است.

برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
دیپلم بین‌المللی (IB) انگلیسی 3 تا 14 از 16690 تا 20270 دلار کانادا

3- موسسه بین‌المللی TAIE (TAIE International Institute)

این مدرسه موقعیت مکانی عالی دارد و به صورت گام‌به‌گام به دانش‌آموزان برای حضور در دانشگاه آموزش می‌دهد. حضور در این مدرسه به صورت شبانه‌روزی ممکن است و امکانات کاملی برای حضور دانش‌آموزان دارد. هر کجا بهترین دبیرستان‌های تورنتو را جست و جو کنید، بی شک به این گزینه بر می‌خورید.

برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
کانادا، بین‌المللی انگلیسی 14 تا 18 26250 دلار کانادا

4- مدرسه بین‌المللی کیستون (Keystone International School)

چهارمین گزینه در لیست معرفی بهترین مدارس تورنتو یک مدرسه با کیفیت دیگر است که در سال 2012 تاسیس شده است. در این مدرسه براساس برنامه درسی انتاریو آموزش داده می‌شود و رویکردی تجربی و بر اساس پروژه دارد. در این مدرسه دانش‌آموزان کانادایی و بین‌المللی 7 تا 12 ساله آموزش داده شده و  برای ورود به دبیرستان آماده می‌شوند.

در این مدرسه دانش‌آموزان باید درباره آموزش‌های خود فکر کنند که شامل درک، تجزیه‌وتحلیل، فرمول‌بندی، بررسی و در نهایت پیشنهاد برای راه‌حل مسائل مختلف است. در این مدرسه از دانش‌آموزان انتظار می‌رود زیرک باشند و یادگیری خود را وارد دنیای واقعی کنند. دانش‌آموزان همچنین باید برنامه آموزشی خود را سازماندهی کنند تا تکالیف و پروژه‌ها به موقع آماده شوند.

در مدرسه کیستون برنامه آموزشی انتاریو ارائه می‌شود اما دانش‌آموزان باید بتوانند مهارت‌های خود را مدیریت کنند. در کنار دروس اصلی، دانش‌آموزان باید دروس اختیاری را براساس علاقه و استعداد خود انتخاب کنند. در این فرایند انتخاب دروس علاوه بر دانش‌آموز باید والدین، معلم‌ها و مشاورها نیز شرکت داشته باشند.

علاوه بر آموزش در مدرسه، آموزش آنلاین نیز در مدرسه کیستون ارائه می‌شود و 2 نوع آموزش از راه دور در نظر گرفته شده است. برخی دانش‌آموزان نیاز به آزادی بیشتری دارند و به همین دلیل برای آموزش آنلاین نیز تنوع برنامه در نظر گرفته شده است. با این توضیحات می‌توان مدرسه کیستون را یکی از گزینه‌های تحصیل در بهترین مدارس کانادا دانست. در فهرست بهترین مدارس آنلاین کانادا هم نام این مدرسه به چشم می‌خورد.

برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
کانادا انگلیسی 12 تا 18 16800 دلار کانادا

5- بلیت آکادمی برلینگتون (Blyth Academy Burlington)

این مدرسه به دلیل کلاس‌های درسی کوچک و رویکرد شخص محور شناخته شده است. در این مدرسه فضای دانش‌آموزی بین‌المللی و پویا وجود دارد و مدرسه نیز همیشه تلاش می‌کند به این فضا تنوع بدهد. در این مدرسه سال تحصیلی به 4 ترم تقسیم می‌شود.

برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
کانادا انگلیسی 10 تا 18 26940 دلار کانادا

6- کالج برونتی (Bronte College)

ششمین گزینه در لیست بهترین مدارس تورنتو کالج برونتی است که در منطقه میسیساگا (Mississauga) قرار دارد. این مدرسه در سال 1991 تاسیس شده است و تجربه زیادی در آموزش باکیفیت دارد و پایه 9 تا 12 در آن تدریس می‌شود.

دانش‌آموزان این مدرسه با مدرک دبیرستان انتاریو فارغ‌التحصیل می‌شوند که در همه جای جهان شناخته شده است. در این مدرسه برنامه دیپلم بین‌المللی و دوره AP (Advanced Placement) نیز ارائه می‌شود. تنوع دانش‌آموزان در کالج برونتی بالا است و در حال حاضر 400 دانش‌آموز از 30 کشور مختلف در آن تحصیل می‌کنند. مدرسه نیز تلاش می‌کند فضای آموزش همچنان کیفیت خود را حفظ کند و دانش‌آموزان در یک مدرسه بانشاط و پویا به تحصیل خود برسند.

برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
کانادا، IB و AP انگلیسی 14 تا 18 از 24260 تا 26000 دلار کانادا

7- مدرسه جی. ادیسون (J. Addison School)

حضور در این مدرسه فرصت مناسبی برای تحصیل در بهترین مدارس کانادا است. در این مدرسه محیط آموزشی کیفیت بالایی دارد و در آن هوش، خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان به وسیله یادگیری مشارکتی تقویت می‌شود. دانش‌آموزان تشویق می‌شوند تا خود را به چالش بکشند و برای رسیدن به پتانسیل کامل به خودشان انگیزه بدهند.

برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
کانادا، مونته سوری (montessori) انگلیسی 4 تا 18 از 15000 تا 21800 دلار کانادا

8- مدرسه ویلو وود (WillowWood School)

این مدرسه در سال 1980 و بر این اساس تاسیس شد که همه دانش‌آموزان حق دارند تا با شکوه و در یک محیط گرم و صمیمی آموزش ببینند. این موارد اساس اصلی مدرسه ویلو وود هستند و به همین دلیل در لیست بهترین مدارس تورنتو قرار داده شده است.

برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
کانادا انگلیسی 6 تا 18 از 19150 تا 24600 دلار کانادا

9- مدرسه خصوصی سنچوری (Century Private School)

برنامه آموزشی در این مدرسه بر اساس 3 موضوع است:

  • رهبری
  • توسعه شخصیت
  • خدمات اجتماعی
برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
بین‌المللی، مونته سوری انگلیسی 3 تا 18 از 22800 تا 27500 دلار کانادا

10- آکادمی سنت جود (آکادمی سنت جود)

آخرین گزینه یک مدرسه متفاوت و پیشرو است که در میسیساگا قرار دارد و برنامه آموزشی بین‌المللی آن مورد توجه افراد زیادی بوده است. برنامه سال‌های ابتدایی (تا پایه 6)، دوره میانی یا راهنمایی (پایه 7 تا 10) و برنامه دیپلم (پایه 11 و 12) کاملا معتبر و بر اساس یادگیری موثر است. به همین دلیل است که نرخ قبولی فارغ‌التحصیلان این مدرسه در دانشگاه بسیار بالا است.

دلیل موفقیت دانش‌آموزان وجود یک انجمن قدرتمند از والدین و معلم‌های پیشرو در IB است که در زمینه فیزیک، ادبیات، هنر و … تخصص دارند و به تک تک دانش‌آموزان اهمیت می‌دهند. این رویکرد فردی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تفکر انتقادی داشته باشند و خودشان به دنبال پرس‌وجو و حل مسئله باشند.

فارغ‌التحصیلان این مدرسه مهارت‌های زیادی آموزش می‌بینند که در دوره دانشگاه برای آن‌ها مفید است و با الهام از این مهارت‌ها می‌توانند نقش زیادی در دوران دانشگاهی خود داشته باشند.

برنامه آموزشی زبان مرکز سن هزینه سالیانه
IB انگلیسی 3 تا 18 از 10490 تا 15140 دلار کانادا

تحصیل در بهترین مدارس کانادا یک فرصت استثنایی است

کانادا کشوری است که شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل دارد و به همین دلیل در هر سال افراد زیادی به همراه خانواده خود برای ادامه تحصیل در کانادا وارد این کشور می‌شوند تا از مدارس باکیفیت آن استفاده کنند. با وجود اینکه مدارس دولتی در این کشور شرایط بسیار خوبی دارند اما نباید از کیفیت مدارس خصوصی و بین‌المللی آن مخصوصا در شهر تورنتو غافل شد. در این مطلب برای معرفی بهترین مدارس تورنتو یک لیست از 10 مدرسه برتر ارائه شد اما برای ثبت نام و دریافت پذیرش نیاز به اطلاعات دقیق‌تر و همراهی مشاوران زبده است که سال‌هاست در این زمینه تجربه و هزاران پرونده موفق دارند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا