اقتصادیبرترین های کسب و کار

وام فوری بدون ضامن | شرایط و نحوه دریافت

جزئیات وام بدون ضامن، شرایط دریافت وام فوری با سفته چیست؟

یکی از راه‌ حل‌های پیشنهادی برای افزایش بودجه تامین نیاز‌های زندگی استفاده از وام فوری بدون ضامن است. معمولاً دریافت وام پیش‌نیازهایی دارد که شخص درخواست کننده باید این شرایط را داشته باشد و بتواند مدارک خاصی را ارائه کند. معرفی ضامن یکی از اصلی‌ترین و متداول‌ترین این شرایط است و دریافت وام بدون ضامن در بین تسهیلات بانکی چندان مرسوم نیست. به هر بانکی که مراجعه کنید ممکن است به شما تسهیلات مختلفی مثل وام با سند ملکی، وام خرید مسکن، خرید خودرو و… پیشنهاد شود. اما هر کدام از این تسهیلات، حتی وام‌های کوچک برای خرید قسطی کالا هم نیازمند ضامن است.

پس حداقل باید یک ضامن رسمی معرفی کنید که این ضامن هم باید شرایطی داشته باشد. مثلاً اینکه باید کارمند باشد و مدارک حقوقی ارائه کند یا باید جواز کسب داشته باشد و کارشناسی شود که کاسبی معتبر است. در کل افراد معرفی شده به‌عنوان ضامن، توسط کارشناسان بانک‌ها بررسی می‌شوند. به همین دلیل پیدا کردن یک ضامن مورد تأیید کار سختی است. بدون شک هرچه شروط تسهیلات کاهش پیدا کند، سرعت دریافت آن‌ها بیشتر و در نتیجه مفیدتر خواهند بود. به همین منظور در این مطلب به سراغ حذف ضامن از وام، یکی از اصلی‌ترین قوانین دریافت تسهیلات رفته‌ایم. در این مطلب قصد داریم از شرایط وام بدون ضامن و حتی بدون چک برایتان بگوییم و سپس شراط یک وام فوری با سفته را بررسی کنیم.

دریافت وام بانکی، مسیری سخت و طولانی

همان‌طور که گفتیم یکی از شرط‌های دریافت وام بانکی داشتن ضامن است اما با این حال عبارت وام بدون ضامن ممکن است در بسیاری از موسسات مالی و بانک‌ها استفاده شود. اما وقتی فرآیند دریافت وام شروع می‌شود، متوجه می‌شویم که هنوز یک شرط سخت برای ادامه کار وجود دارد؛ برای دریافت وام بدون ضامن از بانک باید سپرده بانکی داشته باشید و این سپرده هم تا آخرین روز تسویه وام در دسترس نخواهد بود.در حقیقت شما قصد داشتید با دریافت وام از بانک، بودجه خودتان را زیاد کنید. اما حالا باید بخشی از بودجه خود را به بانک بدهید تا بتوانید وام بگیرید‍!

از طرفی دیگر برخی بانک‌ها بلوکه کردن بخشی از مبلغ را هم به شرایط خود برای دریافت وام اضافه کرده‌اند. برای مثال شما مبلغ ۲۰ میلیون تومان درخواست داده‌اید؛ بانک به شما ۱۸ میلیون پرداخت می‌کند و ۲ میلیون از آن را تا انتهای دوره پرداخت اقساط بلوکه می‌کند. یعنی در این روش هم باز بودجه شما به حد مد نظرتان نمی‌رسد.

علاوه بر این شما باید چندین بار به صورت حضوری به شعبه بانک مراجعه کنید که این کار چند روز از وقت شما را خواهد گرفت. بنابراین در هیچ بانکی وام گرفتن به سادگی افتتاح یک حساب نخواهد بود. چون با یک بار مراجعه کار شما انجام نخواهد شد و شما مجبور هستید که برای پرسیدن سوالات خود یا ارائه مدارک مختلف، چند بار در روزهای مختلف به بانک بروید. اگر تجربه دریافت وام از بانک را دارید، احتمالاً سخت و طولانی بودن مراحل آن را به خوبی درک می‌کنید.

دیگر روش‌های خرید کالا به صورت قسطی

گفتیم که یک روش افزایش بودجه خرید، دریافت وام از بانک است. در کنار وام بانکی روش دیگری هم وجود دارد که برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها تسهیلاتی را برای خرید کالا به کارمندان خود ارائه می‌کنند. این تسهیلات هم به نوعی وام بدون ضامن محسوب می‌شوند. یعنی کسانی که در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند می‌توانند از این راه کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند. به این صورت که معمولاً یک کارت اعتباری به کارکنان داده می‌شود تا با آن خرید کنند.

مزیت این نوع تسهیلات، امکان دریافت وام بدون ضامن است. اما در این روش هم معایبی وجود دارد. سود زیادی که برای اقساط دریافت می‌شود، یکی از معایب این تسهیلات است. همچنین حق انتخاب و میزان تنوع کالا در این روش کم است. چون کارکنان فقط می‌توانند کالاهای خاصی را بخرند یا باید از فروشگاه و تعاونی مخصوص سازمان خرید کنند. درحالی که ممکن است به کالایی نیاز داشته باشند که در آن فروشگاه عرضه نشده است. به همین دلیل حق انتخاب محدودی خواهند داشت.

علاوه بر خرید از تعاونی‌های طرف قرارداد با سازمان‌ها، برای خرید اقساطی کالا می‌توانید به سراغ فروشگا‌ه‌هایی با امکان تسویه اقساطی بروید. در چنین حالتی باید از میان کالاهای موجود در فروشگاه انتخاب کنید. بنابراین با مشکل محدودیت تنوع کالا روبه‌رو خواهید شد. در ضمن معمولاً فروشگاه‌های اقساطی از مشتری حداقل یک فقره چک به‌عنوان ضمانت دریافت می‌کنند. اگر خریدار چک نداشته باشد، فراهم کردن این برگه بدون شک زمان‌بر خواهد بود.

در این مواقع امکان دریافت وام بدون ضامن و چک می‌تواند بسیار کاربردی باشد. چون اگر این موانع زمان‌بر از بین بروند، کاربر راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند با دریافت وام خرید کالا، آن‌چه نیاز دارد را تهیه کند. بنابراین خرید کالا در لحظه نیاز بسیار سودمند خواهد بود. به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم از خرید قسطی با پرداخت با سفته صحبت کنیم و از وام توانگر که با همکاری بانک آینده و به صورت کاملاً آنلاین داده می‌شود برایتان بگوییم.

دریافت وام فوری با سفته از توانگر

توانگر به عنوان یک سامانه مالی برای دریافت وام خرید کالا به‌منظور خرید اقساطی شناخته می‌شود. خدمتی که توانگر ارائه می‌دهد، ارائه وام بدون ضامن با همکاری بانک آینده است. توانگر با فروشگاه‌های معتبر بسیاری همکاری می‌کند. به دلیل تنوع بالای فهرست فروشگاه‌ها، مشتری می‌تواند هر نوع کالایی را که بخواهد، به‌صورت اقساطی خرید کند. شرایط ساده درخواست و دریافت وام از توانگر، دلیل انتخاب آن برای خرید اقساطی است.

ضمانت در توانگر ساده‌ترین بخش دریافت وام به‌حساب می‌آید. چون شما به‌عنوان متقاضی وام خرید کالا نیازی به ضامن نخواهید داشت. توانگر از شما فقط یک فقره سفته دریافت می‌کند. در نهایت یک کد تخفیف صدردرصدی به ارزش مبلغ وام درخواستی در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید به صورت اقساطی کالای مورد نیازتان از فروشگاه‌های طرف قرارداد با توانگر تهیه کنید.

مزیت دریافت وام بدون ضامن توانگر

یکی از مزیت‌های اصلی وام توانگر، عدم نیاز به ضامن و امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های مختلف است. علاوه بر این توانگر ویژگی‌های بسیاری دارد که با کمک آن‌ها شرایط خرید قسطی را برای متقاضیان راحت‌تر کرده است. در ادامه نگاهی به این مزایا خواهیم داشت.

  • کل فرآیند وام بدون ضامن توانگر، یعنی از درخواست تا دریافت آن آنلاین است. بنابراین متقاضی در روند درخواست خود به هیچ‌گونه مراجعه حضوری نیازی نخواهد داشت.
  • حذف تمام مراحل حضوری سبب شده تا دیگر از کاغذبازی‌های زمان‌بر خبری نباشد و همچنین متقاضی به‌جای حضور در خبابان‌های شلوغ شهر، در خانه یا محل کارش با دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت بتواند درخواست وام خود را ثبت کند.
  • همان‌طور که گفتیم، این وام بدون چک و ضامن و تنها با ارائه یک فقره سفته ارائه می‌شود. خرید سفته هم به صورت آنلاین از پلتفرم‌های امن بانکی انجام خواهد شد.
  • حتی برای امضای قرارداد هم به مراجعه حضوری نیازی نیست. با ثبت امضای دیجیتال در اپلیکیشن آینده‌ساین، به راحتی می‌توانید در یک محیط امن آنلاین، قرارداد را امضا کنید.
  • به دلیل آنلاین بودن کل مراحل وام، امکان ثبت‌نام برای همه ایرانیان در هرنقطه از کشور وجود دارد. بنابراین فقط کافیست که به اینترنت دسترسی داشته باشید تا بتوانید برای دریافت وام اقدام کنید.
  • به دلیل آن‌که وام توانگر با همکاری بانک آینده داده می‌شود، سود اعمال شده در اقساط ماهیانه همان سود مصوب ۱۸ درصد بانکی خواهد بود. کارمزد یا سود ساده توانگر برابر با ۵ درصد است که فقط در مبلغ پیش‌پرداخت تأثیر می‌گذارد.
  • وام توانگر مخصوص خرید کالاست. بنابراین با دریافت کد تخفیف از این سامانه می‌توانید به سراغ خرید اقساطی گوشی لپ‌تاپ، طلا، لوازم خانگی، پوشاک و… از فروشگاه‌های طرف قرارداد با توانگر بروید. اما اگر نگاهی به فهرست این فروشگاه‌ها بیندازید، متوجه خواهید شد که در بین آن‌ها مجموعه‌های فعال در زمینه ارائه خدمات هم وجود دارد. در واقع با کمک توانگر می‌توانید از انواع خدمات درمانی، آموزشی، زیبایی، بیمه و… هم به صورت قسطی بهره‌مند شوید.

چه کسانی جریمه دیرکرد نمی‌پردازند؟

بعد از سررسید موعد واریز قسط ماهانه، همه مشتریان توانگر ۵ روز برای پرداخت وجه فرصت دارند. بنابراین بابت تأخیر حداکثر ۵ روزه، جریمه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌شود. اما بعد از گذشت این مدت، به ازای هر هفته ۲۰ هزار تومان به مبلغ قسط جاری متقاضی اضافه خواهد شد. ناگفته نماند که افراد خوش‌حساب با نمره اعتبار بالا، در صورت تأخیر بیش از ۵ روز در پرداخت اقساط، مشول جریمه نمی‌شود. البته به شرط آن‌که نمره اعتبار آن‌ها بالای ۳۰۰ باشد. نمره اعتبار، معیاری برای سنجش مشتریان توانگر است که باتوجه تعهد فرد در پرداخت اقساط فعلی، سابقه دریافت وام از توانگر، گزارش اعتباری در سیستم بانکی و… ارزیابی می‌شود.

مراحل دریافت وام بدون ضامن از توانگر

برای دریافت وام فوری با سفته از توانگر باید چند مرحله را انجام دهید. ویژگی همه این مراحل این است که همگی به صورت آنلاین انجام می‌شود. در ادامه به تمام این مراحل اشاره خواهیم کرد.

  • پیش از ثبت‌نام وام باید وارد صفحه فهرست فروشندگان در سایت توانگر شوید تا در صورت موجود بودن کالا فروشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد باید وارد صفحه ثبت درخواست وام شوید تا مبلغ مورد نیاز و مدت زمان تسویه آن را انتخاب کنید.
  • بعد از ساخت اکانت یا وارد شدن به حساب کاربری، باید فایل مدارک مورد نیازتان را آپلود و مواردی مثل کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا فرآیند اعتبارسنجی شروع شود.
  • برای دریافت وام از توانگر داشتن یک حساب در بانک آینده الزامیست. اگر مشتری این بانک نیستید، به‌جای مراجعه حضوری می‌توانید با کمک اپلیکیشن کیلید به صورت کاملاً آنلاین حساب باز کنید.
  • همان‌طور که گفتیم، فرآیند دریافت وام بدون ضامن از توانگر کاملاً آنلاین است و حتی برای امضای قرارداد هم به مراجعه حضوری نیازی نیست. به همین دلیل باید با دانلود و نصب اپلیکیشن آینده‌ساین امضای دیجیتالی خود را در پلتفرم امن بانکی ثبت کنید.
  • تنها ضمانت وام توانگر یک فقره سفته است که برای خرید آن هم باید به صورت آنلاین اقدام کنید. از طریق سامانه سفته و برات الکترونیکی بانک آینده می‌توانید به صورت کاملاً امن این برگه ضمانت را تهیه کنید.
  • بعد از تکمیل ثبت‌نام و تأیید اعتبارسنجی، متقاضی باید مبلغ پیش‌پرداخت را واریز کنید تا کد تخفیف صدردرصدی به ارزش مبلغ وام به او تعلق گیرد.

درخواست وام فوری با سفته از توانگر

همان‌طور که گفتیم، کد خرید اقساطی به ارزش مبلغ وام درخواستی شما صادر می‌شود و باکمک آن می‌توانید از فروشگاه منتخب خود خرید کنید. تمام مراحل ثبت‌نام این وام، از ابتدا تا انتها به صورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. عدم نیاز به ضامن و چک و همچنین آنلاین بودن تمام مراحل، یکی از دلایل اصلی برای ثبت درخواست وام از توانگر محسوب می‌شود. بنابراین اگر شما هم متقاضی خرید اقساطی هستید و در عین حال قصد دارید که یک وام راحت و بی‌دردسر دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که وارد صفحه وام فوری با سفته شوید تا با کمک توانگر بتوانید کالا یا خدمات مورد نظرتان را بخرید و کل یا بخشی از هزینه آن را به صورت اقساط ماهیانه بپردازید.

سوالات متداول

۱ـ شرایط بازپرداخت وام بدون ضامن توانگر چیست؟

وام بدون ضامن توانگر مخصوص خرید کالاست که به دلیل همکاری بانک آینده در ارائه این وام، در اقساط بازپرداخت ماهیانه همان سود مصوب ۱۸ درصد اعمال می‌شود.

۲ـ چگونه می‌توان با وام توانگر کالاهای مورد نیاز را تهیه کرد؟

این وام فوری با سفته و بعد از تأیید اعتبارسنجی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. بعد از واریز پیش‌پرداخت یک کد تخفیف صددرصدی به ارزش مبلغ وام درخواستی به مشتری داده می‌شود. وام‌گیرنده باید در سایت فروشگاه منتخب، در زمان پرداخت وجه کالای مورد نظر خود از این کد استفاده کند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا