اقتصادی

«تستا» برای اولین‌بار بین‌المللی شده/اختصاص ۲۸ غرفه به انجمن‌های علمی

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری امسال یکی از بزرگترین نمایشگاه های کشور در این زمینه است، تصریح کرد: – امسال برای اولین بار نمایشگاه تستا بین المللی شده است. و در این نمایشگاه کشورهای ونزوئلا، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان و عراق علایق تکنولوژیکی خود را مطرح کردند.

به گزارش دانا نیوز، دکتر پیمان صالحی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فناوری که امروز (شنبه 28 آذرماه) در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، با اشاره به شعار هفته پژوهش و فناوری 1401: پژوهش و فناوری؛ مروجان تولید دانش بنیان و اشتغالزا گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی دو نمایشگاه ایران ساختمان و تستا را به صورت همزمان برگزار می کنیم و این پیام همزمان است. و فناوری و معاونت علمی مشترک و ادغام

وی تصریح کرد: نمایشگاه امسال یکی از نمایشگاه های پژوهش و فناوری است که در کشور برگزار می شود. 7000 متر مربع پارک فناوری خواهد شد.

رئیس هفته ملی پژوهش و فناوری در خصوص روند انتخاب فناوری های برتر گفت: هر ساله بهترین فناوری ها از سامانه ایران تک هاب انتخاب و داوری می شود و 1775 طرح در نمایشگاه ارائه می شود. .

صالحی در خصوص نمایشگاه تستا توضیح داد: دفتر شورای عالی عطاف متولی برگزاری نمایشگاه تستا است. سازمان های مختلف در این نمایشگاه به ارائه علایق خود در استان پرداختند.

نمایشگاه تستا امسال برای اولین بار بین المللی شد: ونزوئلا، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان و عراق در این نمایشگاه شرکت کردند و نیازهای تکنولوژیکی خود را ارائه کردند.

صالحی در خصوص مشارکت انجمن های علمی در این نمایشگاه گفت: برای اولین بار 28 غرفه برای انجمن های علمی دانشجویی اختصاص داده ایم. اینها در مسابقات انجمن های ملی انتخاب شدند.

وی افزود: همچنین در مراسم منطقه ای هفته پژوهش و فناوری امسال دانشجویان را به همراه اولیای خود از دانشگاه ها بازدید کردیم. فردا هفته پژوهش و فناوری با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود. همچنین مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه در سال جاری جلسه یک روزه خواهند داشت.

به گفته معاون پژوهشی وزارت علوم، این جشنواره که از اندیشمندان و پژوهشگران جوان تجلیل می شود، چند سالی است که توسط بنیاد علمی نیکوکاری جمیلی برگزار می شود. این جشنواره 6 ماه داوری دارد و از برگزیدگان در هفته پژوهش و فناوری تجلیل می شود. همچنین روز پنجشنبه جشن تقدیر از پژوهشگران و فناوری های برگزیده برگزار می شود و امسال برای اولین بار در این جشنواره از برگزیدگان فناور تجلیل می شود.

وی افزود: امسال نگاه ویژه ای به مباحث متاورس، کوانتومی و هوش مصنوعی، اهمیت نگاه به آینده خواهیم داشت. غرفه ویژه علوم انسانی و علوم پایه وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا