برترین های کسب و کارعمومی

آیا جکوزی باعث لاغری میشود؟

محتوای این مطلب پنهان

باید و نبایدهای استفاده از سونا و جکوزی

همانطور که در گذشته از چشمه های آب گرم به منظور آب درمانی استفاده می شد ، امروزه نیز از استخرهای سونا و وان جکوزی های عمومی یا خانگی بهره گرفته می شود. اگر دسترسی به منابع آب گرم طبیعی یا استخرهای شنای عمومی برایتان مشکل است یا به دلیل عمومی بودن آن نگران بروز بیماری های پوستی یا عفونی هستید ، استفاده از وان می تواند به مانند یک شبیه ساز عمل کند و همان فواید استفاده از منابع آبی طبیعی را داشته باشد.

جکوزی ، وانی است که در آن جت های خروج آب یا همان ماساژور ها وجود دارند. این جت ها به سریع خارج شدن آب، کمک می کنند. در متن ذیل بایدها و نبایدهای استفاده از جکوزی و سونا و را براساس یافته های متخصصان و پزشکان فعال در این مقوله بیان می نماییم.

بررسی فواید جکوزی و خرید زیردوشی سونا و پاسخ به سوالات متداول به هنگام استفاده از آن

ویژگی های مثبت و فواید خرید زیردوشی، جکوزی و سونا برای گروه های سنی مختلف به اثبات رسیده است. این تجهیزات علاوه بر مزایای زیادی که برای بدن دارند ، برای عده ای از افراد مضر بمی باشند و استفاده از آن قدغن شده است. تعدادی از سوالات رایجی که همواره قبل از استفاده از سونا یا جکوزی ممکن است در ذهنتان بیاید را مطرح نموده ایم تا با دانستن آن با خیالی آسوده از این تجهیزات بهره مند گردید.

آیا سونا و جکوزی باعث لاغری می شود؟

اگر صرفاً به دنبال لاغری با استفاده از سونا یا جکوزی هستید ، تصور غلطی از آن دارید! برخلاف نگرش عموم مردم ، سونا رفتن منظم باعث لاغری نمی شود. در حقیقت، سونا راه مناسبی برای آرامش بخشیدن بعد از تمرین های ورزشی محسوب می‌شود ، اما هیچ کمکی به کاهش وزن شما نمی‌کند. شاید به نظر اینگونه باشد که وقتی به سونا می‌روید، بیشتر عرق کرده و آب بدنتان کم شده در نتیجه لاغر می شوید ولی این را در نظر داشته باشید که به محض اینکه مجدداً آب بنوشید دوباره وزنتان به حالت اولیه برخواهد گشت.

از جمله فواید جکوزی و سونا می توان به افزایش گردش خون ، اکسیژن رسانی بهتر ، کمک به دفع سموم از بدن و آرامش اعصاب اشاره نمود. لذا با تمام این ویژگی های مثبت ، سونا و جکوزی معجزه‌ای برای کاهش وزن محسوب نمی‌شود و اگر هم کاهش وزن کمی پیدا کنید ، کاملاً موقتی است. پس اگر می‌خواهید به‌ صورت دائمی وزنتان را کم کنید، انتخاب یک برنامه ورزشی شخصی در کنار پیروی از یک رژیم غذایی اصولی ، راه‌حل این مشکل است.

آیا خانم های باردار مجاز به استفاده از وان جکوزی یا سونا می باشند؟

براساس گفته های پزشکان حاذق در این زمینه ، استفاده از سونا و جکوزی در دوران حاملگی مجاز نیست ، زیرا بالا رفتن حرارت بد‌ن ماد‌ر می‌تواند‌ به جنین آسیب برساند‌. به عبارتی دیگر استفاده از آن در سه ماهه اول بارداری احتمال نقص های جنینی را به همراه خواهد داشت و در سه ماه دوم و سوم موجب زایمان های زودرس و یا ایجاد عفونت در رحم مادر می شود.

آیا استفاده از سونا و جکوزی برای بیماران قلبی خطری را به همراه دارد؟

در پاسخ به این سوال باید جواب مثبت دهیم! همانگونه که جلوگیری از حملات قلبی در افراد سالم و کمک به سلامت قلب و عروق از فواید جکوزی و سونا می باشد ، استفاده از آن برای بیماران دارای مشکلات قلبی اصلاً توصیه نمی شود.
افزایش گرد‌ش خون به د‌نبال استفاد‌ه از سونا و جکوزی ، فشار اضافه‌ای روی سیستم قلبی عروقی وارد‌ می‌ سازد و افراد‌ی که نارسایی‌های قلبی د‌ارند‌ ، احتمال اینکه این شُک وارد شده بر دریچه قلب را نتوانند تحمل کنند ، زیاد است. بنابراین به این افراد توصیه می گردد که قبل از استفاده حتماً با پزشک خود مشورت نمایند و با صلاح دید ایشان از انواع دیگر آب درمانی بهره مند گردند.

موضوع دیگری که برای این افراد مطرح است استفاد‌ه از حوضچه آب سرد‌ بلافاصله بعد‌ از سونا و جکوزی می باشد. این کار برای بیمارانی که اُفت فشار خون یا مشکلات و گرفتگی‌های عروق کرونر یا بیماری‌های ماد‌رزاد‌ی قلبی همراه با انسد‌اد‌ عروق و مشکلات د‌ریچه‌ای قلب د‌ارند‌، می‌تواند‌ بسیار خطرناک باشد‌.

بیشتر بدانید : لازم به ذکر است در صورت استفاده افراد سالم از حوضچه آب سرد و به هنگام غوطه ور شدن در آن باید علاوه بر بدن ، سر نیز به صورت کامل در زیر آب قرار گیرد. اگر اینگونه عمل نکنید ، اختلاف دمایی که بین سر و بدن به وجود می آید قطعا مشکلاتی را برایتان به وجود خواهد آورد.

آیا استفاده از سونا تأثیری بر روی سلامت چشم ها دارد؟

اگر خشکی چشمان شما به حدی است که دارو مصرف می کنید و یا تحت نظر پزشک هستید ، استفاده از سونای خشک می تواند خشکی چشمتان را تشدید نماید. علت آن است که گرما موجب خشکی پوست و همچنین خشکی چشم ها می گردد. در این حالت استفاده از سونای بخار بهتر است زیرا رطوبت می تواند اثرات منفی گرما را بر روی چشم خنثی نماید و این عارضه کمتر به وجود آید.

توجه : در صورتی که از (طبی) استفاده می نمایید ، حتما قبل از استفاده از استخر ، سونای خشک یا بخار و یا جکوزی آن را از داخل چشمتان خارج نمایید.

آیا فرضیه ناباوری در مردانی که از سونا استفاده می نمایند ، درست است؟

این فرضیه هنوز به طور قطعی ثابت نشده است ولی براساس عقیده پزشکان ، در معرض گرمای زیاد بودن آن هم در ساعات طولانی مدت می تواند اثرات منفی بر روی اسپرم سازی مردان بگذارد و باروری را با مشکل مواجه سازد. البته اکثر پزشکان استفاده از سونا و جکوزی برای مردان را در حد اعتدال و به اندازه (تایم کوتاه) مضر ندانسته و ایرادی بر آن نمی گیرند و بر اثربخشی فواید جکوزی و سونا بر آنان نیز تأکید دارند.

آیا استفاده از سونا و جکوزی باعث بروز بیماری های پوستی می شود؟

هر مکانی که به استفاده عمومی تبدیل شود ، هر چقدر هم ضدعفونی شده باشد با رعایت نکردن بهداشت توسط یک یا چند نفر ممکن است سایر افراد نیز در معرض بیماری های پوستی قرار گیرند. استفاده از دمپایی قبل از ورود به سونا یا جکوزی از آن جهت توصیه می گردد که پا در معرض بیماری های پوستی از جمله زگیل کف پا یا سایر بیماری های قارچی قرار نگیرد.

 بعد از خروج از آب هم به هنگام دوش گرفتن لابلای انگشتان خود را با ماده ضدعفونی کننده نظیر صابون به خوبی بشویید. البته توصیه ما به کسانی که پوست حساسی دارند یا سیستم دفاعی بدنشان در برابر بیماری های عفونی ضعیف است، اینست که اگر امکان نصب جکوزی در حمام خانه خود را دارید ، از خانگی استفاده نمایید.

باید ها و نباید های استفاده از سونا و وان جکوزی

در هنگام استفاده از سونا و جکوزی این موارد را رعایت فرمایید تا از فواید جکوزی و آب درمانی بهتر بهره مند گردید:

  • قبل از ورود به سونا یا جکوزی بدن خود را با صابون و یا شامپو بدن به خوبی بشویید تا علاوه بر از بین رفتن آلودگی های سطح پوست ، منافذ آن نیز برای انجام عمل تعریق و دفع سموم عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.
  • بعد از خروج از سونا یا جکوزی دوش بگیرید و مجدداً از مایع شستشو استفاده نمایید تا سموم بر جای مانده بر روی سطح پوست پاکسازی گردند.
  • از خوردن نوشابه های گازدار قبل از سونا ، حتی الامکان جلوگیری نمایید.
  • دو تا سه ساعت قبل و بعد از سونا از سیگار کشیدن خودداری نمایید.
  • هرگز با معده پُر به استخر نروید.
  • قبل و بعد از سونا خصوصاً سونای خشک ، آب کافی بنوشید تا بدن دچار کم آبی نشود. بدین وسیله عمل تعریق هم بهتر انجام می پذیرد.
  • در سونای خشک در حالت خوابیده (صورت رو به سقف) قرار بگیرید، سکوت کنید و از دیگران هم بخواهید تا سکوت نمایند. گوش سپردن به یک موسیقی ملایم به منظور آرام سازی فکر و سیستم اعصاب سمپاتیک بسیار مفید است. بعد از اتمام سونا ، 10 الی 15 دقیقه دراز بکشید.
  • بهترین زمان برای سونا یا جکوزی ، شب قبل از خوابیدن یا صبح هنگام بیدار شدن از خواب است. در این 2 زمان، بدن در حالت آرامش قرار دارد و فعالیت سیستم اعصاب سمپاتیک در پایین ترین حد می باشد و فرد عرق بهتری کرده و سموم بیشتری از بدن دفع می شود. البته این را در نظر داشته باشید که شام خود را 2 تا 3 ساعت قبل از ورود به آب میل کرده باشید و هرگز بلافاصله بعد از صرف غذا به آب نزنید.

محصولات لوکس ساختمانی

همان اندازه که زیبایی در خرید لوازم و اهمیت دارد ، کیفیت متریال اولیه نیز مهم و اساسی می باشد. استفاده از محصولات بهداشتی با کیفیت می تواند سال ها شما را از تعمیر یا تعویض این لوازم ساختمانی بی نیاز نماید.

الهام از طبیعت در نگارگری ، ساخت به روزترین مدل های در معتبرترین کارخانه اسپانیایی ، ظهور بالاترین تکنولوژی ها در تولید خانگی ، نوآوری در ساخت برای خانه های لاکچری و مجلل توسط شرکت ایتالیایی ، با بهترین مواد اولیه از جمله خصوصیات تجهیزات بهداشتی و ژیمان می باشد.

بدون در نظر گرفتن اینکه چه اهدافی از کاهش وزن دارید، استراتژی‌های مفیدی وجود دارد که کمک می‌کند به این اهداف برسید. کاهش وزن تقریبا همیشه احتیاج به تغییرات چشمگیری در شیوه‌ی زندگی دارد، مانند تغییر در رژیم غذایی که ضروری است و همچنین ورزش کردن در باشگاه، دویدن یا حتی آموزش دیدن شنا برای شناخت راه‌های سوزاندن کالری و دفع کردن چربی‌های نامطلوب.

شما یک برنامه‌ی کاهش سریع وزن پیدا نمی‌کنید که هم نتیجه‌بخش باشد و هم این تغییر، پایدار باقی بماند بدون اینکه تلاش بیشتری از طرف شما انجام شود. اگر با روش‌های درست همراه شوید پیدا خواهید کرد. یک روش شگفت انگیز و لذت‌بخش که در رسیدن به هدف کاهش وزن به شما کمک می‌کند، شنا کردن در یک وان با کیفیت خوب است.

مزایای آب‌تنی کردن در یک وان گرم یا جکوزی خانگی

آب تنی کردن در یک وان گرم یا آب درمانی فوایدی برای سلامتی و تندرستی دارد. بنابراین آب درمانی در وان فقط به بهبود کیفیت زندگی کمک نمی‌کند بلکه می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. شواهد علمی جدید نشان می‌دهد که آب درمانی احساس سلامتی را پرورش می‌دهد، پشتیبان عملکرد ورزشی است. ممکن است عملکرد قلب و عروق را افزایش دهد و به راحتی باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. اگر از بیماری‌هایی مثل پوکی استخوان، دردهای عضلانی، گردش خون ضعیف، مشکلات خواب، سندروم کارپال تونل و بیماری‌های مزمن دیگر رنج می‌برید بهبودی را به راحتی با استفاده از یک وان آب گرم تجربه خواهید کرد.

استفاده از وان برای رسیدن به کاهش وزن

در صورت همراه شدن با عوامل مهم و موفقیت آمیز کاهش وزن، شامل رژیم‌های غذایی، ورزش‌های مکرر و تمرین سبک زندگی سالم، شنا کردن در وان و به طور کلی احساس بهتر، می‌توانید شانس خود را در رسیدن به هدف کاهش وزن افزایش دهید. مزایایی که می‌توانید از استفاده‌ی وان به دست آورید فقط کمک به کنترل وزن نیست بلکه سلامت کلی خود را افزایش می‌دهید. آب تنی در وان و جکوزی می‌تواند با روش‌های زیر به هدف کاهش وزن کمک کند:

  • یک ذهن هوشیار و بدن سالم را تقویت می‌کند که برای کاهش وزن مهم هستند.
  • بدن و ذهن شما را آرام می‌کند و استرس و خطرات ناشی از بی‌خوابی و بی‌قراری را کاهش می‌دهد.
  • به عضلات شما کمک می‌کند تا بعد از ورزش و حین ورزش بهبودی پیدا کنند.
  • احساس ناراحتی در عضلات و مفاصل و درد را به خصوص پس از انجام تمرینات ورزشی کاهش می‌دهد.
  • عضلات و مفاصل را تسکین می‌دهد تا به بهبود انعطاف‌پذیری کمک کند و توانایی شما را در حرکت آزاد افزایش می‌دهد.
  • شرایط سلامتی، از جمله دیابت، آرتروز و مولتیپل اسکلروزیس را که ممکن است مانع برنامه‌های کاهش وزن شما شود بهبود می‌بخشد.

حرکات کششی و تمرینات آسان در وان و جکوزی

 استراحت کردن و لذت بردن از جت‌های پرفشار آب که بدن خسته شما را می‌شوید آرامش بخش است، وقتی که شما آماده‌ی یک تمرین واقعی در داخل خانه هستید حتی مجبور نیستید از وان داغ خارج شوید.

 وان آب گرم مزایای منحصر به فردی در تناسب اندام فراهم می‌کند. آب گرم باعث افزایش جریان خون در بدن، از جمله عضلات می‌شود. به کاهش انقباض عضلات کمک می‌کند تا دامنه حرکتی و انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد. همچنین به جلوگیری از آسیب‌های جدید و توانبخشی آسیب‌های گذشته کمک می‌کند.

حرکات کششی

در حالی که در یا جکوزی داغ خود هستید این حرکات کششی را برای گرم کردن انجام دهید و ماهیچه‌ها، رباط‌ها و بندها را بکشید.

  • بدن خود را بپیچانید: با شانه‌های خود فرو روید. با دست چپ زانوی راست خود را بگیرید و به راست بپیچید. با دست راست، خود را به لبه‌ی وان و جکوزی نگه دارید و به سمت شانه‌ی راست خود نگاه کنید تا کشش را عمیق‌تر کنید. همین کار را در طرف دیگر تکرار کنید.
  • عضلات عقب ران را بکشید: برای گرفتن پای راست خود در زیر آب از هر دو دست استفاده کنید. پای خود را مستقیما در مقابل خود دراز کنید. به طور متناوب پایتان را خم و راست کنید اما زانوی خود را قفل نکنید. در طرف دیگر تکرار کنید.
  • کشش شانه جلو: با هر دو دست لبه جلوی جکوزی یا وان خود را بگیرید. ماهیچه‌های باسن خود را از کف جدا کنید و پایین بیاورید. سعی کنید آرنج‌های خود را نزدیک بدن قرار دهید و دوباره کمی جدا کنید.

ورزش

به دلیل خاصیت طبیعی شناوری و مقاومت در برابر آب، ورزش‌های آبی می‌توانند بدون فشار به مفاصل، تمرین خوبی برای کاهش وزن به شما بدهند. اگر می‌خواهید بیش از حد کاهش وزن عضلانی داشته باشید کافی است وزنه‌های ضدآب مچ دست و پا را به تمرین‌های زیر اضافه کنید.

  • روی بخش اصلی خود کار کنید: در حالی که زانوها را تا سینه بالا می‌آورید صندلی خود را با هر دو دست بگیرید. سپس هر دو پا را به طور کامل دراز کنید. پشت خود را صاف و شانه‌های خود را به سمت پایین نگه دارید. برای ورزش بازو هم همین کار را انجام دهید اما باسن خود را برداشته و بدن خود را شناور کنید.
  • پا زدن: درست همانند وقتی که دوچرخه سواری می‌کنید پاهای خود را داخل و خارج کنید. در روش دیگر، زانوها را با زاویه ی 90 درجه خم کنید و زانوها را به سمت سطح آب، بالا و پایین ببرید.
  • بالا بردن بازو: بازوهای خود را در زیر آب غوطه ور کنید و آن‌ها را مستقیما از اطراف خود دراز کنید. ابتدا دستان خود را به هم ببندید. سپس مثل اینکه سعی دارید پرواز کنید بازوهایتان را بالا و پایین ببرید.

نکاتی برای استفاده از وان و جکوزی

استفاده‌ی نادرست از وان یا در زمان اشتباه خطرات خود را به همراه دارد. بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدگی، باید با رعایت اصول صحیح اقدامات احتیاطی خود را انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

  • از آب گرم خود در محدوده‌ی دمای مناسب استفاده کنید. (بخوانید: )
  • در صورت تورم یا عفونت از رفتن به درون وان یا جکوزی خودداری کنید.
  • از ماندن بیش از حد طولانی در وان یا جکوزی داغ خودداری کنید.
  • به توصیه های پزشک برای استفاده از وان داغ در دوران بارداری عمل کنید. (بخوانید: )
  • هرگز از دستگاه‌های برقی و اسباب بازی در حالی که در وان داغ هستید استفاده نکنید. (بخوانید: )
  • در صورت احساس خستگی، سرگیجه یا نوشیدن الکل، در هنگام تنهایی از وان استفاده نکنید.
  • نظافت و ضدعفونی وان و جکوزی را به صورت دوره‌ای انجام دهید تا از عدم رسوب آب و سلامت جکوزی و وان خود مطمئن شوید.

ممکن است فقط با استفاده کردن از وان یا جکوزی، کاهش وزن قابل توجهی را مشاهده نکنید. با این وجود، مزایایی که برای سلامتی و تناسب اندام دارد به شما در رسیدن به کاهش وزن و بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند

مزایای استفاده از وان جکوزی

استفاده از خواص درمانی آب گرم یکی از قدیمی ترین روش هایی هست که مردم آن را به کار می گیرند. اگر سری به استخرهای عمومی بزنید، با افراد زیادی مواجه می شوید که تنها به خاطر استفاده از فواید درمانی آب گرم به آنجا آمده اند. برخی دیگر هم از منابع طبیعی موجود، مانند چشمه های آبگرم طبیعی استفاده می کنند.

دسترسی به استخرها و منابع آبگرم طبیعی شاید همیشه آسان نباشد؛ از این رو وان جکوزی ها امکان شبیه سازی آن را در خانه ایجاد کرده اند. وان جکوزی ها، تنها برای استحمام به کار نمی روند، بلکه خواص بسیار زیادی دارند که هر فردی را ترغیب به می کند. با فرس کالا همراه باشید تا با بهترین مزایای استفاده از وان جکوزی آشنا شوید:

تعریف وان جکوزی حمام

پیش از آنکه بخواهیم به مزایای استفاده از وان جکوزی بپردازیم، خوب است تعریف درستی از این محصول داشته باشیم. وان جکوزی یعنی چه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما در قالب یک محصول، هم از امکانات وان خانگی و هم جکوزی بهره مند می شوید. وان جکوزی، وانی است که در آن جت های خروج آب یا همان ماساژور ها وجود دارد. این جت ها به سریع خارج شدن آب، کمک می کنند.

فرق وان ساده با وان جکوزی دار؟

وان جکوزی ها دارای امکانات مختلفی هستند و مزایای بسیار بیشتری از یک وان معمولی را در اختیار شما می گذارند. وان های جکوزی دار دارای موتور و انواه ماساژور ها هستند و این ماساژورها به کاهش استرس و آرامش بیشتر فرد، کمک می کنند. همچنین این ماساژورها، در بهبود کیفیت خواب هم بسیار تاثیر گذارند. در کنار این امکانات ویژه، خواص فوق العاده دیگری هم دارند که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

فواید وان جکوزی برای سلامتی

·        وان جکوزی و کاهش درد عضلات

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از وان جکوزی، کمک آن به کاهش دردهای عضلانی است. حتما این تجربه را داشته اید که قرار گرفتن در آب گرم، بدن شما را آرام می کند. تنها صرف چند دقیقه در وان جکوزی تا حد بسیار زیادی، شما را از دردهای عضلانی دور می کند. هنگامی که شما در آب گرم وان قرار می گیرید، بدن هم شروع به گرم شدن می کند و سبب افزایش گردش خون می شود. افزایش جریان خون در بدن، در نهایت منجر به رقیق شدن رگ ها و پایین آمدن فشار خون می شود. همین کاهش فشار خون باعث می شود، جریان خون در نواحی مورد نیاز عضلات بیشتر حضور داشته باشد.

وان جکوزی به شما کمک می کند تا فشارها از بخشی از عضله های بدنتان برداشته شود و به آرام بیشتری برسید. همین کاهش درد، در نهایت منجر به کاهش استرس هم می شود. اگر ورزش می کنید یا در معرض دردهای عضلانی هستید، خرید یک وان جکوزی بهترین پیشنهاد ممکن برای شما است.

·        فواید وان جکوزی برای دیسک کمر

کمر درد و دیسک کمر، یکی از بزرگترین مشکلاتی است که اغلب مردم دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند. کمر درد مشکلی است که نه تنها از خود ناحیه کمر بلکه به دلایل مختلف دیگری مانند آسیب ها، پوکی استخوان، دیسک شکم و … به وجود می آید. اگر مراجعه ای به دکتر برای کمر درد و دیسک کمر داشته باشید، شما را ملزم به استفاده از داروها و آزمایش های مختلف می کنند. این در حالی است که وان جکوزی می تواند، تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش درد شما داشته باشد.

·        تاثیر سرما درمانی و گرما درمانی بر کمر درد

استفاده از سرما درمانی و گرما درمانی، دو روش موثر برای کمر درد و دیسک کمر است. این در حالی است که تاثیرات آب گرم بسیار بیشتر است. آب گرم آرامش را به عضلات شما بر می گرداند و به کاهش اسپاسم انها کمک زیادی می کند. همان طور که در مورد قبل گفتیم، استفاده از وان جکوزی گردش خون را در بدن شما بالا می برد و همین موضوع سبب می شود تا به بافت های آسیب دیده کمر و عضلاتتان کمک زیادی بشود.

اگر از درد در ناحیه کمرتان رنج می برید، خوب است بدانید که بیمارانی که با استفاده از خواص آبگرم درمان شده اند پیشرفت بسیار بهتری از خودشان نسبت به داروها نشان داده اند.

·        تاثیر وان جکوزی بر لاغری و کاهش وزن

یکی دیگر از پرطرفدارترین مزایای استفاده از وان جکوزی  ، کمک آن به لاغری است. البته لازم به ذکر است که افرادی از این مزیت بهره مند می شوند، که به طور مرتب از وان جکوزی استفاده کنند. قرار گرفتن بدن شما در آب گرم سبب می شود تا رگ های خونی تان، گشاد شود و آرامش را به پوست و ماهیچه هایتان هدیه بدهد. فشار خون را پایین می آورد و ضربان قلب شما را افزایش می دهد. این مانند شبیه سازی ورزش کردن است که در نهایت به لاغری شما کمک می کند.

·        تاثیر وان جکوزی به بهبود خواب

برای افرادی که دچار اختلال در خوابیدن هستند، استفاده از وان جکوزی یکی از بهترین انتخاب های پیش رو است. آرامشی که استفاده از آبگرم به شما می دهد، تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت خوابتان دارد. همچنین خوب است بدانید بدن حدود 2 ساعت قبل از اینکه بخواهید بخوابید، شروع بع سرد شدن می کند. برای آنکه بتوانید سریعتر و با کیفیت تر بخوابید، باید دمای بدن را در این مدت زمان بالا ببرید. اگر دو ساعت قبل خواب، تنها 20 دقیقه در آبگرم وان جکوزی بدنتان را خیس کنید، از نتیجه آن بر روی خوابتان شگفت زده خواهید شد!

·        تاثیر وان جکوزی و کاهش فشار خون

کاهش فشار خون یکی از مزایای استفاده از وان جکوزی است که ممکن است شامل همه نشود. 10 دقیقه استفاده از وان جکوزی می تواند کمک زیادی به کاهش فشار خون شما بکند، اما این موضوع دارای شرایطی است و برای همگان قابل استفاده نیست. برای افرادی که دارای فشار خون بسیار بالا هستند، استفاده از آبگرم پیشنهاد نمی شود. همچنین این افراد نباید از آب سرد و گرم به فاصله های زمانی کوتاه استفاده کنند.

چطور وان جکوزی خرید کنیم؟

تا اینجا تنهای برخی از مزایای استفاده از وان جکوزی را بررسی کردیم. از هر طرف که به این محصول نگاه کنید، دلیل خوبی برای خرید آن پیدا می شود. اگر قصد خرید وان جکوزی را دارید، می توانید از محصولات فروشگاه فرس کالا استفاده کنید. اما چرا ما را انتخاب کنید؟

محصولات فرس کالا با قیمتی مقرون به صرفه و تنوع بالا ارائه می شوند. همچنین این محصولات در انبار یا مغازه های فروش نیستند، بلکه وان جکوزی را مستقیما از کارخانه به خانه می برید. تنها کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.

چرا بعد از استفاده از جکوزی سر درد می شویم؟

برخی از افراد بعد از استفاده از جکوزی، دچار سر درد می شوند. این موضوع اصلا دلیلی برای صرف نظر از خرید وان جکوزی نیست. چرا که دلیل آن اختلاف دمای هوای بیرون و آب و کمبود آب بدنتان است. همچنین فشار خون بالا هم در این سردرد بی تاثیر نیست. با رعایت کردن می توانید آن را مهار کنید.

نکات ایمنی برای استفاده از وان جکوزی ها چه هستند؟

هرگز و تحت هیچ شرایطی اجازه استفاده کودکان از آب داغ را نباید بدهید. کودکان تنها می توانند بر روی لبه آن بشینند؛ در غیر این صورت خطراتی آنهارا تهدید می کند. در کنار وان جکوزی نباید وسایل برقی وجود داشته باشد. همچنین اگر از دارو استفاده می کنید، از عدک تعارض آن با جکوزی مطمئن شوید. نکات بهداشتی هم باید در استفاده از این محصول رعیت شوند. تنها با کمی جست و جو می توانید درباره جزئیات این نکات بیشتر مطلع شوید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا