عمومیبرترین های کسب و کار

نکات و اصول طراحی ویلای دوبلکس

امروزه درصد بالای مردم در شهرهای بزرگ و پرجمعیت سکونت  دارند و بیشتر آن ها در آپارتمان به خانه هایی با زیربنای کوچک زندگی می کنند که زندگی در این خانه ها گاها خسته کننده می شود. بیشتر شهرنشینان به دنبال جایی برای سفر یا زندگی دائمی خود در یک ویلای بزرگ و با امکانات هستند.

طراحی ویلا یا طراحی ویلای دوبلکس دغدغه اساسی مردم است چرا که این طراحی یک بار انجام می شود و قرار است سالها در این ویلا یا خانه آرامش داشته باشند و زندگی کنند به همین دلیل این امر یک چالش بزرگ است.

در ادامه ما یک سری اطلاعات برای طراحی ویلای دوبلکس در اختیارتان قرار می دهیم.

اصول طراحی ویلا دوبلکس  شامل چه مواردی است؟

اصول طراحی ویلای دوبلکس یه اصول ثابت است. در ادامه به برخی از این نکات و جزئیات می پردازیم. با رعایت این نکات شما یک طراحی فوق العاده خواهید داشت که لذت آن نصیب شما و اطرافیانتان می شود.

اهمیت به جهت ها

بهترین مکان برای طراحی و ساخت ویلای دوبلکس شمالی ترین قسمت زمین است که اصلی ترین نکته این امر ذخیره نور و انرژی است و روی طراحی داخلی و زیبایی آن نیز تاثیرگذار خواهد بود.

سایه بان

نور خورشید در وسط روز خوشایند نیست به همین دلیل در طراحی ویلا باید در مورد اندازه تاج و پوشش در پنجره های شمال و جنوب ویلا دقت کنید و بسته به نیاز از تاج پوشش بلندتر در جنوب استفاده کنید. یکی از مزیت های استفاده از این سایه بان در زمستان برای حفظ حداکثر انرژی در ویلا است.

اندازه فضا

اندازه فضا و ارتفاع سقف ویلا با آپارتمان فرق دارد. آپارتمان ها در دریافت نور محدودیت دارند در حالی که در ویلا اینطور نیست پس در هنگام طراحی به فضاها دقت کنید.

فضای داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا بسیار مهم است و قرار است طبق استانداردهای خانواده و سبک زندگی شما باشد تا در آن احساس راحتی کنید. در طراحی ویلا مراقب باشید چرا که قرار است روزهای تعطیل خود یا حتی محل زندگی تان باشد پس باید با روحیاتتان سازگار باشد.

اگر فردی مهمان نواز هستید بهتر است سالن اصلی ویلا بزرگ باشد یا می توانید بجای یک سالن خیلی بزرگ از چند سالن خیلی بزرگ در طراحی خود استفاده کنید.

دیوار شیشه ای

از دیوارهای شیشه ای در طراحی ویلای دوبلکس در مناطقی استفاده کنید که در معرض مستقیم نور خورشید است البته آب و هوایی که در آن ویلا ساخته می شود نیز در این زمینه موثر است.

 قرار گیری محل پله ها

از مهمترین نکته در طراحی  توجه به محل قرار گیری پله ها است. گاها پیش می آید که کارفرما مکان پله را در نقشه تغییر دهد پس بهتر است بهترین مکان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پله ها مانع رسیدن نور به فضای داخلی نشوند و باید در جایی باشد که فضای اصلی را اشغال نکند.

ارتفاع سقف

همانطور که توضیح دادیم ارتفاع سقف و دیوارها در آپارتمان و ویلا را نباید یکی دانست. ارتفاع سقف می تواند همه چیز را تحت شعاع قرار دهد به این صورت که طراحی داخلی ویلا در ارتفاع نامناسب سقف ارزشی ندارد و نمی توان نتیجه ایده آلی از آن داشت.

البته نباید بیش از اندازه ارتفاع سقف ویلای دوبلکس را بالا برد باید تا جایی که قانون اجاره می دهد آن را افزایش دهید.

نور پردازی صحیح

شکی در این نیست که همه ویلاهای مجلل زیباترین نورپردازی را دارند و این دقیقا همان چیزی است در اصول طراحی ویلا باید مورد توجه قرار گیرید.

یک طراح حرفه ای کاملا به این مسلط است که چه سبک نورپردازی باید در کدام قسمت ویلا استفاده کند.

طراحی داخلی ویلای دوبلکس باید چگونه باشد؟

ویلاهای شمال زیباترین ساختمان ها هستند و اصولی ترین قسمت طراحی آن ایجاد فضای زندگی بیشتر برای ساکنین است. ویلاهای مدرن فضای آزاد بیشتری دارند و سقف ویلا بیشتر است و زمانی که اثاثیه را در آن می چینید باز هم فضا را باز می بینید. در کل اگر طراحی اولیه به درستی انجام گیرد قطعا فضای کافی برای مرتب کردن لوازم جانبی و تزئینی هم خواهد بود.

بهترین مبلمان را با توجه به سلیقه و سبک ویلا می توانید داشته باشید و همه چیز طبق سلیقه شما خواهد بود. همیشه لازم نیست که از لوازم جانبی گران قیمت استفاده کنید تنها کاری که می بایست انجام دهید یافتن ایده های جدید است.

اصول طراحی نمای ویلای دوبلکس

در طراحی یک ساختمان اولین ارتباط فرد با نمای آن است به همین در طراحی از نظرات و سلایق کارفرما استفاده می شود سپس طرح را بر اساس این اطلاعات پیاده سازی می کنند.

در کل برای طراحی نمای ویلای دوبلکس باید به موارد زیر دقت کرد:

  • ارتفاع سقف برای هر دو طبقه از ویلا را در نظر بگیرید تا ارتفاع نامناسب سقف جذابیت را از نما نگیرید.
  • در طراحی پله ها در جایی طراحی کنید که مانع ورود نور به سالن نشود و فضای اصلی را نیز اشغال نکند و دسترسی مناسبی بین فضاها داشته باشید.
  • ویلاها درمقایسه با ساختمان ها ارتفاع کمتری دارند پس در طراحی نما از المان های عمودی استفاده کنید.
  • در نمای ساختمان مصالح را طوری استفاده نکنید که باعث شلوغی نما شود و توجه داشته باشید که بیشتر از دو متریال استفاده نکنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا