اقتصادی

از قطار تهران – کربلا چه خبر؟

مدیرکل بازرسی، مدیریت اجرا و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی درباره حرکت قطار ترکیبی تهران – کربلا توضیح داد: تردد این قطار هفته ای یکبار انجام می شود و در صورت ادامه محدودیت های مرزی. در روزهای آینده محدود به یک بار خواهد بود که شاید کمکی برای رفتن از عراق به کربلا بوده است.

به گزارش دانا نیوز، اولین قطار ترکیبی تهران – کربلااو از چهارشنبه ۱۸ شهریور شروع به کار کرد. به این ترتیب مقرر شد حرکت این قطار هفته ای یک بار به صورت کاروانی انجام شود. همچنین از آنجایی که خط ریلی شلمچه – بصره تکمیل نشده بود، مقرر شد این قطار از تهران حرکت کند و با سوار کردن مسافران با قطار وارد شلمچه شود. کربلا دوباره با قطار از بصره

با وجود این، از روز گذشته تعداد زائران در مرزهای ایران و عراق رو به افزایش بوده و در تردد زائران با مشکل مواجه شده و به زائران اربعین اعلام شده است تا اطلاع ثانوی به مرزهای عراق مراجعه نکنند. .

در همین راستا حسین موسان – مدیرکل بازرسی، مدیریت اجرا و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی – در گفت و گو با ESPN از وضعیت قطارهای ایران – کربلا در چارچوب محدودیت های مرزی خبر داد. در عنوان چهل مناسبت اما حد مجاز یک بار در هفته است و نباید فعالیت اضافی داشته باشد.

متعاقباً قرار است در سال های آینده 30 کیلومتر باقیمانده خط ریلی تکمیل شود و قرار است طی یک روز سفرهای زیادی برای جابجایی زائران انجام شود، اما اکنون این قطار به صورت مستمر حرکت نمی کند، بنابراین تنها یک روز با ادامه محدودیت های مرزی در روزهای آینده، حرکت این قطار با محدودیت هایی مواجه خواهد شد که ممکن است به عراق برای رفتن به کربلا کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا