استان ها

پاپ فرانسیس: اوکراین باید شجاعت بالا بردن «پرچم سفید» را داشته باشد

پاپ فرانسیس: اوکراین باید شجاعت بالا بردن «پرچم سفید» را داشته باشد

رهبر کاتولیک‌های جهان درباره رفتار مناسب سران کی‌یف در شرایط فعلی از عبارت «پرچم سفید» استفاده کرد و گفت: فکر می‌کنم «قوی‌ترین طرف» طرفی است که به شرایط و به مردم فکر می‌کند و شجاعت [نشان دادن] پرچم سفید را دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان  امروز (شنبه) در مصاحبه‌ای بر ضرورت برون‌رفت اوکراین از بحران تأکید و مواضع خود را در این زمینه اعلام کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان درباره رفتار مناسب سران کی‌یف در این برهه، از عبارت «پرچم سفید» استفاده کرد و افزود: «این برداشتی است که درست است.»

فرانسیس گفت: اما فکر می‌کنم «قوی‌ترین طرف» طرفی است که به شرایط و به مردم فکر می‌کند و شجاعت [نشان دادن] پرچم سفید را دارد و مذاکره می‌کند.

وی به موضوع میانجیگری هم اشاره و تصریح کرد: مذاکرات [صلح میان روسیه و اوکراین] باید با کمک قدرت‌های بین‌المللی انجام شود.

پاپ فرانسیس اظهار کرد: «واژه مذاکره، واژه شجاعانه‌ای است. وقتی می‌بینید که شکست خورده‌اید و اوضاع خوب پیش نمی‌رود، باید شجاعت مذاکره را داشته باشید.»

بر اساس گزارش رویترز، این اولین باری است که فرانسیس از عباراتی مانند «پرچم سفید» یا «شکست خورده» در بحث درباره جنگ اوکراین استفاده می‌کند، اگرچه او در گذشته در مورد لزوم انجام مذاکره صحبت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا