اقتصادیبرترین های کسب و کار

نحوه خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال

همه چیز درباره عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO)

استارت‌آپ‌ها در خرید ارز دیجیتال برای تامین سرمایه اولیه‌ی پروژ‌ه‌های خود اقدام به عرضه اولیه ارز دیجیتال (Initial Coin Offering) می‌کنند. به این ترتیب که افراد مختلف مبالغی برای سرمایه‌گذاری در اختیار صاحبان پروژه قرار می‌دهند و در ازای آن توکن بلاک چین پروژه‌ی جدید را دریافت می‌کنند. این روش تا حدودی مشابه عرضه اولیه سهام (IPO) است. در ادامه به بررسی بیشتر این روش نوین جذب سرمایه در دنیای رمزارزها و آموزش ارز دیجیتال در مشهد خواهیم پرداخت.

تاریخچه عرضه اولیه کوین

عرضه اولیه از سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ آغاز شد. در آن سال‌ها پروژه‌های مختلف توانستند، از این روش جذب سرمایه کنند و فعالیت خود را در دنیای کریپتوکارنسی ادامه دهند. این روش در سال ۲۰۱۷ به اوج موفقیت رسید و طی این سال پروژه‌های مختلف توانستند در مجموع ۵.۶ میلیارد دلار سرمایه جذب کنند. این مبلغ در دو ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد دلار رسید.

پروژه‌ی اتریوم یکی از موفق‌ترین رویدادهای عرضه اولیه ارز دیجیتال است و توانسته به تنهایی ۵۰ میلیون دلار جذب سرمایه کند و بالغ بر ۱۸ میلیون دلار از این رویداد سود کسب کند.

در این سال‌ها تعداد زیادی از پروژه‌ها که رویداد عرضه اولیه کوین را برپا کردند؛ موفقیت آن‌چنانی کسب نکردند و نتوانستند انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده کنند. این عدم موفقیت سبب شد مال‌باختگان این پروژه‌ها به مراجع قانونی مراجعه و از صاحبان آن‌ها شکایت کنند. این روند پای نهادهای قانونی و نظارتی را تا حدودی به عرضه اولیه ارز دیجیتال باز کرد و سبب شد قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای اجرای این رویداد وضع شود.

پس از وضع این قوانین، دیگر پروژه‌ها قادر نبودند به آسانی سال‌های نخست اقدام به عرضه اولیه‌ توکن‌های خود کنند و می‌بایست قوانین و شرایطی را قبل از شروع رویداد رعایت کنند. اما می‌توان گفت هنوز هم این قوانین چندان موفق نبوده و نتوانسته از کلاهبرداری‌ها در این زمینه جلوگیری کند.

عرضه اولیه کوین چگونه انجام می‌شود؟

پروژه‌های جدید ارز دیجیتال برای شروع عرضه اولیه کوین (ICO)، اقدام به انتشار یک برگه سفید یا وایت پیپر (White Paper) می‌کنند. در این یادداشت نقشه‌ی کلی پروژه و اهداف اصلی آن را شرح می‌دهند. همچنین مشخص می‌کنند چه میزان سرمایه نیاز دارند، سهم صاحبان پروژه از توکن‌ها چه مقدار است، چه ارزهایی را از سرمایه‌گذاران می‌پذیرند و مدت زمان عرضه را در این نوشته اعلام می‌کنند.

در زمان عرضه، کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در پروژه را دارند؛ از طریق ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات که مورد پذیرش صاحبان پروژه است، اقدام به خرید توکن‌ها می‌کنند. این توکن‌های بلاک چینی اگر مورد پذیرش صرافی‌های بزرگی چون بایننس قرار بگیرند، می‌تواند یک سرمایه‌ی قابل پیشرفت برای افرادی باشد که در عرضه اولیه آن‌ها را خریداری کرده‌‌اند.

گاهی ممکن است پس از پایان عرضه اولیه ارز دیجیتال ، سرمایه‌ای که صاحبان استارت‌آپ پیش‌بینی کرده بودند؛ جمع‌آوری نشود. در این شرایط پروژه شکست خواهد خورد و صاحبان پروژه موظف هستند تمام مبالغ جمع‌آوری شده را به حساب سرمایه‌گذاران بازگردانند.

مزایای عرضه اولیه کوین

  • آنلاین بودن این رویداد سبب می‌شود سرمایه‌‌گذاران به آسانی در آن شرکت کنند و همچنین خرید و فروش توکن‌های دریافتی خود را به آسانی و در کم‌ترین زمان از راه دور انجام دهند.
  • توکن‌ها به‌راحتی و سریع تبدیل به پول نقد می‌شوند و نیازی نیست سرمایه‌گذاران نگران تبدیل آن‌ها به نقدینگی باشند.
  • شرکت در رویداد عرضه اولیه ارز دیجیتال به دلیل رشد روز‌افزون محبوبیت و جایگاه ارزهای دیجیتال در اقتصاد جهانی، بازده سریع و بالایی برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

معایب عرضه اولیه کوین

  • نوسانات بالای کریپتوکارنسی‌ها، ممکن است سرمایه‌ی سرمایه‌گذار را در مدتی بسیار کوتاه از بین ببرد.
  • تا به امروز در رویدادهای ICO کلاهبرداری‌های متعدی انجام شده است.
  • امکان به موفقیت نرسیدن پروژه و از دست رفتن سرمایه وجود دارد.

تفاوت‌های ICO با IPO

قبل‌تر اشاره کردیم که ICO روشی مشابه عرضه اولیه سهام یا IPO است. در رویداد IPO، شرکت‌های خصوصی هنگامی که تصمیم می‌گیرند در کسب‌وکار خود تحول ایجاد کنند و پیشرفت داشته باشند، اقدام به عمومی کردن شرکت می‌کنند. به این ترتیب که سهام شرکت را به فروش می‌گذارند و سرمایه‌گذارانی که سهام می‌خرند، به شرکای تجاری صاحبان شرکت تبدیل می‌شوند. شاید در نگاه اول ICO نوع آنلاین IPO به نظر بیاید و تفاوتی بین این دو رویداد وجود نداشته باشد. اما در واقع عرضه اولیه ارز دیجیتال با عرضه اولیه سهام تفاوت‌های اساسی دارد.

  • ICO به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
  • برای ICO نیاز به حداقل سرمایه برای ضمانت نیست.
  • ICO نیاز به اخذ مجوز خاصی ندارد.
  • نزدیک کردن توکن‌های ICO به پول نقد بسیار آسان‌تر از فروش سهام است.
  • در ICO سرمایه‌گذاران در پروژه شریک نمی‌شوند و فقط از سود توکن‌های بلاک چین آن بهره خواهند برد (سرمایه‌گذاران اجازه‌ی ارائه‌ی نظر در رابطه با مسائل مدیریتی را ندارند).
  • ریسک سرمایه‌گذاری در رویدادهای ICO به مراتب بالاتر از IPO است.
  • قانون‌گذاری در عرضه سهام قوی‌تر از عرضه کوین انجام شده‌ است و IPO قانونمندتر اجرا می‌شود.

توکن و سهام نیز تفاوت زیادی به لحاظ قانونی و حقوقی با یکدیگر دارند. توکن هیچ ارزش ذاتی و پشتوانه‌ای ندارد؛ اما برگ سهام با‌ توجه به قوانین از ضمانت حقوقی برخوردار است.

چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟

دستورالعمل مشخصی برای اطلاع از عرضه اولیه ارز دیجیتال وجود ندارد. افراد فعال در این حوزه، به صورت مداوم اخبار حوزه رمزارزها را از منابع مختلف دنبال می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید از طریق خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال، سود کسب کنید، باید سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مرتبط با ارزهای دیجیتال را به صورت منظم دنبال کنید. از آنجایی که عرضه‌های اولیه بین مردم هیجان ایجاد می‌کند، در مدت بسیار کوتاهی بسیاری از سایت‌ها به صورت اختصاصی روی آن تمرکز می‌کنند.

کلاهبرداری از طریق عرضه اولیه کوین

تا به اینجا چندین بار به کلاهبرداری‌ از طریق پروژه‌های ICO اشاره کردیم. اما با این تفاسیر آیا باید به‌طورکلی قید شرکت در رویدادهای عرضه اولیه کوین را زد؟

خیر؛ می‌توان با‌ توجه به نکاتی در همان آغاز کار پروژه را اعتبارسنجی کرد و با خیال آسوده به سرمایه‌گذاری در آن پرداخت.

در ابتدا باید بررسی کنیم که چه عواملی سبب شده که ICO بستر مناسبی برای کلاهبرداری باشد. این رویداد به طور کامل آنلاین است و همه می‌دانیم که سرقت و کلاهبرداری از طریق اینترنت بسیار آسان و سریع صورت می‌گیرد. هنوز بسیاری از کشورها قوانین خاصی در رابطه با عرضه اولیه ارز دیجیتال وضع نکردند و مراجع قانونی در برخی کشورها نظارتی بر این رویداد ندارند.

نوشتن یک White Paper جذاب و فریبنده کار سختی برای کلاهبرداران نیست. این یادداشت‌ها اولین انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این رویدادها هستند و با تهیه‌ی یک وایت پیپر حرفه‌ای به‌راحتی می‌توان افراد را فریب داد. سودهای کلان همیشه افراد را طعمه کلاهبرداران می‌کند. به دلیل رشد جایگاه ارزهای دیجیتال، این‌‌گونه تصور می‌شود که هر پروژه‌ای حتی گمنام می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور سود فراوانی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. این تصور دلیل دیگر موفقیت کلاهبرداران در این حوزه است.

تشخیص معتبر بودن ICO

اگر تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اید و تجربه‌ی آن‌چنان در این حوزه ندارید؛ باید از افراد خبره در کریپتوکارنسی برای بررسی اعتبار ICO کمک بگیرید. صاحبان پروژه باید به طور کامل شناسایی شده باشند. وجود یک سایت معتبر برای ارائه‌ی White Paper و سایر اطلاع‌رسانی‌ها، فعالیت مداوم و شفاف اعضای اصلی در شبکه‌های اجتماعی، حضور افراد مطرح در حوزه ارزهای دیجیتال در تیم استارت‌آپ و همچنین معرفی پروژه توسط افراد و کانال‌های معتبر، نکاتی است که باید به آن‌ها توجه کرد.

وایت پیپر پروژه را به طور دقیق مطالعه و بررسی کنید. این یادداشت باید به طور دقیق و جامع اهداف پروژه و نقشه‌ی راه را شرح دهد. هیچ ابهامی در وایت پیپر نباید برای شما وجود داشته باشد. اهداف ذکر شده در وایت پیپر باید واقعی و قابل لمس و درک باشد. اگر اهدافی غیر منطقی در وایت پیپر پروژه ارائه شده است، به‌هیچ‌عنوان نباید به آن پروژه اطمینان کنید.

وعده‌ی سودهای نجومی و غیرواقعی بدون شک نشان‌دهنده‌ی نامعتبر بودن پروژه است. تمامی پروژه‌‌های مالی و اقتصادی برای پیشرفت نیاز به زمان دارند. وعده‌ی یک شبه پول‌دار شدن همیشه دردسرساز بوده و هست. وجود سرمایه‌گذاران مطرح در حوزه ارزهای دیجیتال یک نکته‌ی مثبت برای هر پروژه است. افرادی که در دنیای کریپتو نام و نشانی دارند، بدون شک در پروژه‌های قابل اطمینان سرمایه‌گذاری خواهند کرد. همچنین می‌توان بررسی کرد که افراد فعال این حوزه به آن پروژه اشاره‌ای داشته‌اند و آن را تایید کرده‌‌اند یا خیر.

در سایت‌های معتبری که ICO‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند نام پروژه‌ی مورد نظر خود را جستجو کنید. ICOBench ،ICODorps ،ICOMarks برخی از این وب‌سایت‌ها هستند.  در آخر استارت‌آپ باید یک تالار گفتگو و یک فضای باز برای تبادل اطلاعات و نظرها داشته باشد تا سرمایه‌گذاران با نظرات افراد مختلف در رابطه با آن آشنا شوند.

روش‌های جایگزین ICO

به دلیل آنکه عرضه اولیه ارز دیجیتال بستری برای کلاهبرداری‌های مختلف بوده و قوانین جامعی در رابطه با آن وضع نشده، تا به امروز چندین و چند روش مختلف به‌عنوان جایگزین برای آن معرفی شده است؛ اما فقط تعداد محدودی از آن‌ها قابلیت اجرایی شدن داشتند.  دو مورد از مهم‌ترین روش‌های جایگزین برای ICO، عرضه اولیه ارز دیجیتال صرافی (IEO) و عرضه اولیه کوین اوراق بهادار (STO) هستند.

IEO

در رویداد عرضه اولیه کوین صرافی (Initial Exchange Offering)، یک صرافی معتبر ارز دیجیتال نماینده‌ی پروژه‌ی جدید برای اجرای رویداد می‌شود و قبل از آغاز عرضه تمام جوانب کار را بررسی می‌کند تا از درست و قانونی بودن پروژه اطمینان کسب کند. سپس عرضه را آغاز می‌کند و در ازای دریافت مبالغ مختلف از سرمایه‌گذاران به آن‌‌ها توکن‌های پروژه‌ای که نماینده‌ی آن بوده را عرضه می‌کند.

STO

در روش عرضه اولیه کوین اوراق بهادار (Security Token Offering)، عرضه توکن‌ها باید به‌عنوان اوراق بهادار و با گذر از مجاری قانونی ثبت شوند. این روش برای سرمایه‌گذاران امن و کم ریسک است. در این رویداد صاحبان پروژه به طور کامل احراز هویت می‌شوند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با خاطری آسوده، سرمایه‌ی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

روش‌های دیگری چون RICO که مخفف Reversible initial coin offering به معنای عرضه اولیه ارز دیجیتال برگشت‌پذیر است (امکان بازپس‌گیری سرمایه در هر مرحله وجود دارد) و IICO که مخفف Interactive Initial Coin Offering به معنای عرضه‌ اولیه‌ کوین تعاملی است (سرمایه‌گذاری برای هر فرد دارای سقف مشخص است)؛ نیز برای رویداد عرضه اولیه کوین تا حدودی شناخته شده و قابل اجرا در مقیاس بزرگ هستند.

چگونه عرضه اولیه ارز دیجیتال بخریم؟

هر پروژه‌ای که قرار است منابع مالی خود را از طریق عرضه اولیه تامین کند، مشخصات کمپین مانند مدت زمان کمپین، اهداف کمپین، مقدار پول موردنیاز و غیره را در یک وب سایت قرار می‌دهد. اولین مرحله برای خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال، ثبت نام در سایت است. در صورتی که نیاز به ثبت نام در وب سایت نباشد، بهتر است دقت و تحقیق بیشتری کنید، زیرا ممکن است با یک سایت کلاهبرداری مواجه باشید.

سپس برای خرید عرضه اولیه باید بیت کوین یا اتر دریافت کنید. از طریق این دو ارز دیجیتال است که می‌توانید عرضه اولیه ارز دیجیتال بخرید. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری به نوع پروژه ربط دارد و متغیر است. در نهایت تنها کاری که باید انجام دهید این است که ارز دیجیتال خود را به آدرس کمپین ارسال کنید. جهت جلوگیری از هرگونه خطا، هنگام ارسال ارز دیجیتال، آدرس کیف پول پروژه را چند بار بررسی کنید. زیرا در صورتی که ارز دیجیتال خود را به آدرس اشتباه انتقال دهید، امکان پس گرفتن آن برای شما وجود نخواهد داشت.

بعد از اتمام این مراحل، شما توکن‌های خریداری شده را در کیف پول خود دریافت خواهید کرد. در کمپین‌های مختلف زمان انتقال توکن به کیف پول کاربران، متفاوت است و ممکن است گاهی تا ماه‌ها طول بکشد.

Pre-ICO چیست؟

در آخر باید اشاره‌ای هم به Pre-ICO یا پیش‌فروش عرضه اولیه ارز دیجیتال اشاره کنیم. در این حالت استارت‌آپ‌ها برای به‌دست‌آوردن سرمایه‌ی موردنیاز برای تبلیغات و معرفی پروژه‌ی خود، تعدادی از توکن‌های بلاک چین‌شان را با قیمتی بسیار پایین به ‌فروش می‌رسانند. آن‌ها با این روش می‌توانند با کسب درآمد اولیه، پروژه را در سطح وسیع‌تری معرفی کنند و در ICO سرمایه بیشتری جمع‌آوری کنند.

در این رویداد تعداد توکن‌‌ها بسیار محدود است و در عرض چند ثانیه ممکن است موجودی آن‌ها به پایان برسد. پیش‌خرید عرضه اولیه کوین معمولاً سودهای کلان برای سرمایه‌گذاران در پی خواهد داشت. اگر توانایی و دانش شرکت در عرضه اولیه ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید در پیش‌فروش‌ها نیز برای کسب سود بیشتر شرکت کنید.

صفر تا صد عرضه اولیه ارز دیجیتال + گام به گام با خرید ICO برای ایرانی ها

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست و چرا باید درباره آن بدانیم؟ در یک مقاله بسیار جذاب، جامع و کامل قصد داریم به بررسی صفر تا صد عرضه اولیه ارز دیجیتال یا ICO پرداخته و تمام جزئیات آن از ریسک های سرمایه گذاری تا نحوه خرید رمز ارزهای تازه عرضه شده را به شما معرفی کنیم.

در انتهای این مقاله لذت مطالعه یک مقاله جذاب، کاربردی و تاثیرگذار بر روی روش های سرمایه گذاری شما در بازار رمز ارزها را خواهید چشید. اگر آب در دستتان هست، کنار بگذارید و همین اکنون این مقاله را تا انتها در کنار ما باشید. البته در سایر مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال نیز تمام سعی ما بر ارائه مقالات کامل و جامع بوده و تنها جذابیت های سرمایه گذاری بر روی عرضه اولیه رمز ارز ها است که  این مقاله را جذاب‌تر نموده است.

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست؟

برای شروع ابتدا برای آن دسته از عزیزانی که هیچ شناختی نسبت به عرضه اولیه ارز دیجیتال ندارند، لازم است تا یک توضیح شفاف و کامل درباره فرایند آن ارائه کنیم. عرضه اولیه رمز ارز یا  به اصطلاح انگلیسی ICO که مخفف عبارت Initial coin Offering  می باشد، به فرآیندی اطلاق می شود که در آن یک رمز ارز جدید که تا کنون در بازار وجود نداشته، معرفی، قیمت گذاری و در دسترس کاربران برای خرید قرار می گیرد.

اگر از کاربران و سرمایه گذاران بازار بورس ایران بوده باشید، با مفهوم کلی عرضه اولیه آشنا هستند. البته عرضه اولیه در بازار بورس ایران با استفاده از روش بوک بیلدینگ ارائه می شود که فرآیند کاملا متفاوتی نسبت به عرضه اولیه رمز ارز است.  اما جالب است بدانید که در ماه‌های اخیر اخباری منتشر شده که بازار بورس ایران نیز به دنبال استفاده از ترفندهای عرضه اولیه رمز ارز است.

از این تعریف برای عرضه اولیه رمز از می توانید به این نکات پی ببرید:

  • اول اینکه این فرآیند برای رمز ارز هایی صورت می پذیرد که تاکنون در بازار معرفی نشده‌اند. این مفهوم به این معنا است که کمترین میزان شناخت درباره کیفیت این ارزها توسط کاربران وجود دارد.
  • به عنوان دومین نکته باید بدانید که در عرضه اولیه رمز ارز هیچ قیمت قطعی وجود ندارد و هنوز رمز ارز مورد نظر قیمت گذاری دقیق نشده است. برخلاف بازار اصلی که قیمت یک ارز دیجیتال با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود، قیمت رمز ارزها در عرضه اولیه هیچ ارتباطی به عرضه و تقاضا نداشته و خود کارشناسان و تیم توسعه دهنده است که درباره قیمت تعیین شده تصمیم می گیرد. البته اصولی درباره این قیمت گذاری وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

فرایند عرضه اولیه ارز دیجیتال چگونه است؟

اما فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال چگونه صورت می پذیرد؟ این فرآیند اصول بسیار ثابتی دارد که هر کس برای اقدام برای آن بایستی این اصول را طی کرده و در نهایت در یک شرایط از قبل تعیین شده برای عرضه اولیه خود و یا توکن خود اقدام کند. هر چند در حال حاضر هیچ قانونی برای فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال تعیین نشده و اصلاً هیچ مرجع و سازمانی برای سازماندهی به این فرایند وجود ندارد، اما با این حال تیم های توسعه دهنده رمز ارزها برای اینکه بتواند ارز دیجیتال خود را به فروش برسانم و استقبال قابل توجهی را برای آن رقم بزنند، مجبور به اجرای قوانین نانوشته این فرایند هستند.

در این فرآیند توسعه دهنده بعد از پیاده‌سازی کامل رمز ارز خود در یک بلاک چین اختصاصی و یا در بلاکچین سایر ارزهای دیجیتال مانند بلاکچین اتریوم، باینناس کوین، کاردانو، کازماس و … بایستی رمز ارز خود را در سایت های معتبر و شناخته شده برای یک روز از قبل تعیین شده در دسترس کاربران قرار دهد. این فرایند البته رایگان نبوده و مراحل مختلف آن می تواند تا ۶۰ هزار دلار برای عرضه کننده رمز ارز هزینه در بین داشته باشد.

سایت های مربوط به معرفی فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال در تقویم خود مشخصات و شرایط عرضه اولیه را معرفی کرده و همچنین سایت ارز دیجیتال مورد نظر را نیز کاملا معرفی می نمایند. اما چرا باید این سایت ها ارز اولیه ارز دیجیتال فرد دیگری را معرفی کنند پاسخ کاملا مشخص است. پول. بله سایت های معتبر مانند کوین مارکت کپ در ازای دریافت مبلغی اخبار مربوط به عرضه اولیه رمز از هر شرکت و یا فردی را در سایت خود قرار داده و آن را به سمع و نظر کاربران خود می رسانند.

با توجه به اینکه هر چقدر سایت معرفی کننده فرآیند عرضه اولیه معتبرتر و دارای کاربران بیشتری باشد، امکان موفقیت عرضه اولیه و کسب سرمایه‌های بیشتر راحت تر و در دسترس تر خواهد بود، از این رو تیم های توسعه دهنده از چنین فرآیندی استقبال نیز می نمایند.

در نهایت یک تاریخ و ساعت مشخص اعلام شده و این تاریخ و ساعت در سایت های معتبر درج می شود. من و شما به عنوان یک خریدار می توانیم در تاریخ مشخص شده از طریق صرافی و یا شرکت تعیین شده از سوی تیم توسعه دهنده برای خرید رمز ارز مورد نظر اقدام کنیم. با توجه به شرایط و ویژگی ها خرید و فروش ارزهای دیجیتال در عرضه اولیه ممکن است در:

  • صرافی های متمرکز
  • صرافی های غیر متمرکز
  • خود شرکت توسعه دهنده ارز دیجیتال

در دسترس کاربران و خریداران محترم قرار گیرد. پس تکلیف مشخص است. اخبار را می بینیم، تاریخ و پلتفرم در دسترس برای خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر را می بینیم، قیمت از پیش تعیین شده را می بینیم و در نهایت در تاریخ و زمان مشخص شده برای خرید رمز مورد نظر اقدام می کنیم. این فرایند ساده است اما نیاز به دقت به نکات بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

چرا عرضه اولیه ارز دیجیتال؟

شاید از خود بپرسید که اصلاً چرا عرضه اولیه رمز است صورت می پذیرد و هدف از این عرضه اولیه چیست؟ اهداف و ایده های مختلفی در پشت یک عرضه اولیه ممکن است وجود داشته باشد. اما ۹۰ درصد این ایده ها و اهداف چیزی جز شعار نبوده و اصل قضیه پول است.

تیم های توسعه دهنده ارزهای دیجیتال برای اینکه بتوانند سرمایه اولیه لازم برای توسعه ارز دیجیتال خود را در اختیار داشته باشند، درصدی از توکن های آن را در این فرآیند به کاربران عرضه می کنند با هم خود کاربران به نان و نوایی برسند و هم خود نیز بتوانند با در اختیار داشتن سرمایه های میلیون دلاری و هزار میلیارد دلاری روند توسعه ارز دیجیتال را به راحتی و بدون دردسر در پیش بگیرند و حتی سرمایه قابل توجهی برای زندگی خود نیز فراهم آورند.

با این حساب به راحتی می‌توان درک کرد که اگر شما به عنوان یک فرد و یا تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال در بازار اقدام به عرضه اولیه رمز ارز خود کنید،  احتمالاً برای همیشه کوله بار خود را بر خواهید بست و دیگر نیازی به سرمایه‌ گذاری در این بازار نیز ندارید. هر چه سریعتر به دنبال آموزش نحوه توسعه و عرضه اولیه یک رمز ارز رفته و بی خود را درگیر این بازار پر تلاطم و پرتنش نکنید. البته این امکان برای همه ما فراهم نیست و همچنان باید به دنبال روش هایی با ریسک بالا برای کسب سود در بازار ارز دیجیتال باشیم.

عرضه اولیه ارز دیجیتال یک کلاهبرداری یا بهشت سرمایه گذاری؟

هدف اصلی عرضه اولیه رمز ارز را در بند قبل با هم تشریح کردیم. اما مطالب عنوان شده در بند قبل از همه چیز نیست. عرضه اولیه ارز دیجیتال با توجه به تعریف هایی که تا اینجای مقاله داشتیم و همچنین اهدافی که پشت آن وجود دارد، یک گزینه فوق العاده جذاب و عالی برای کلاهبرداری است.

من به عنوان یک فرد ناشناس اقدام به توسعه یک توکن خود کرده و با کمی تبلیغات و پرداخت مبالغی اقدام به معرفی آن در سایت‌ های معتبر می نمایم. در تاریخ و زمان مشخص شده کاربران تازه کار و از همه جا بی خبر برای خرید این اقدام به پرداخت هزینه های بسیار سنگین نموده و با این ایده که در آینده‌ای نه چندان دور باید منتظر سود های بسیار کلان باشند، سرمایه های گرانقدر خود را در اختیار بنده قرار می‌دهند.

با توجه به اینکه هیچ قانون بین المللی درباره پیگیری عرضه اولیه ها در بازار رمز ارزها وجود ندارد و هیچ مرجع و سازمانی نیز برای پیگیری این موارد تعریف نشده است، این می تواند بهترین فرصت برای یک تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال باشد تا مبالغ میلیون دلاری را با کمترین هزینه در اختیار داشته و به اصطلاح ما ایرانی ها فلنگ را ببندد. یک کلاهبرداری کاملاً قانونی و فوق العاده سوده که حتی از زدن بانک نیز می تواند سرمایه ها و سود های بیشتری را برای کلاهبرداران به دنبال داشته باشد. البته این دسته از کلاهبرداران باید سواد و دانش لازم برای توسعه یک ارز دیجیتال را حداقل داشته باشند.

کمی سخت شد. تا قبل از این مقاله همه چیز با هیجان بسیار بالا و امکان رسیدن به سود های میلیون دلاری برای کاربران پیش می رفت تا اینکه به این بند از مقاله رسیدیم. مسلماً شما به عنوان یک فرد آگاه باید بدانید که کسب سودهای کلان در بازه های زمانی کوتاه مدت هیچ وقت بدون ریسک نبوده و نخواهد بود.

چنین بازارهایی همیشه با ریسک های بسیار سنگین همراه بوده و کسب سود در آنها به این سادگی ها نیست. اگر اینگونه نبود که همه ما در حال حاضر با قرار دادن تمام سرمایه‌های خود در عرضه اولیه ارز دیجیتال میلیاردرهای زمانه خود بودیم. با این قیمت دلار در کشور ما هم چنین سودهایی می توانست تمام طول عمر ما را از نظر مالی بس باشد.

اما همه چیز آنقدرها هم بد نیست. تمام عرضه اولیه های صورت گرفته در بازار با هدف کلاهبرداری انجام نمی‌شود و پشت برخی از این ایده ها و پروژه ها جذابیت های بسیار زیادی است که با شناسایی آنها می توان یک روش عالی برای سرمایه گذاری به دست آورد. تمام هدف ما از درج این بند در این مقاله بیدار کردن و هوشیار کردن کاربران ایرانی برای حضور در عرضه اولیه ها بود. اما در ادامه این مقاله سعی داریم تا نکات و مسائل بسیار زیادی را برای کسب سودهای کلان از این بازار به شما ارائه کنیم. پس نگران نباشید و ادامه مقاله را با ما مرور کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا