علمی و پزشکی

مراقبت از مو‌های فر و محصولات مناسب آن

آفتاب‌‌نیوز :

اگرچه مو‌های فر بسیار جذاب هستند و افراد زیادی در آرزوی داشتن موی فر به سر می‌برند، اما اگر با افرادی که مو‌های فری دارند صحبت کنید، بیشتر آن‌ها از مو‌های خود ناراضی هستند. آیا می‌دانید این نارضایتی از کجاست؟ با شناخت روش‌های مراقبت از مو‌های فر و محصولات مناسب آن می‌توان از زیبایی مو‌های فر بهره برد و این نارضایتی را به یک رضایت قلبی تبدیل کرد.

اما این روش‌ها چیست؟ آیا روتین ویژه‌ای برای مو‌های فر وجود دارد؟ چه محصولاتی برای مو‌های فر مناسب هستند؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

نکات مهم برای مراقبت از مو‌های فر

برای شناخت روش‌های مراقبت از مو‌های فر و محصولات مناسب آن، ابتدا باید نکاتی را در این باره بیاموزید که دانستن آن‌ها برای تمام افرادی که مو‌های فر دارند از واجبات است.

موی فر به علت بافت حساسی که دارد، بسیار آسیب پذیرتر از انواع دیگر مو است؛ بنابراین باید در مراقبت از آن‌ها و استفاده محصولات آرایشی و بهداشتی برایشان، سخت گیرانه‌تر عمل کرد. با توجه به نکات زیر می‌توانید مو‌هایی فر و بسیار زیبا داشته باشید:

۱. شست و شوی زیاد مو‌های فر ممنوع

رطوبت مو‌های فر نسبت به مو‌های صاف و لخت، کم‌تر است و همین موضوع سبب شکننده بودن مو‌های فر می‌شود. شست و شوی زیاد این گونه مو‌ها با شوینده‌های قوی سبب می‌شود تا خشکی مو‌های شما دو چندان شود؛ در نتیجه دچار وزی و موخوره شود.

برای جلوگیری از این موضوع توصیه می‌شود از شوینده‌های ملایم به همراه آب خنک یا ولرم برای شست و شوی مو‌های خود استفاده کنید و همچنین دفعات شست و شوی مو‌های خود را به هفته‌ای دوبار کاهش دهید.

۲. در انتخاب حوله بسیار دقت کنید

نس حوله‌ای که برای خشک کردن موهایتان استفاده می‌کنید، باید نخی باشد تا سبب شکسته شدن ساقه‌های مو‌های فر شما نشود. برای خشک کردن مو‌های خود با حوله، فقط کافی است به مدت چند دقیقه حوله را به دور مو‌های خود بپیچید تا آب اضافی مو‌ها گرفته شود. لمس بیش از حد مو‌ها با حوله سبب آسیب به تار‌های مو می‌شود.

۳. از شانه‌های مخصوص مو‌های فر استفاده کنید

شانه زدن درست مو‌های فر یکی از تأثیرگذارترین روش‌های مراقب از آنهاست. شانه زدن مو‌های فر از ریشه به سمت پایین، یک کار بسیار اشتباه است که باعث خرد شدن ساقه‌های مو خواهد شد. برای این کار مو‌های خود را از پایین‌ترین نقطه با یک شانه دندانه درشت شانه بزنید و سپس ۵ سانت ۵ سانت به سمت بالا حرکت کنید تا در آخر به ریشه مو‌های خود برسید.

۴. جنس بالشت شما نیز بر روی موهایتان تأثیر گذار است

زمان بسیار زیادی در طی یک شبانه روز، مو‌های ما در تماس با بالشت است؛ بنابراین یک عامل بسیار مهم که باید به آن توجه کرد، جنس روی بالشت است. برای آن که از وز شدن مو‌های خود جلوگیری کنید، بهتر است از پارچه‌های ساتن یا ابریشم استفاده کنید.

۵. حالت دهنده‌های مو را کم‌تر استفاده کنید

حالت دهنده‌های حرارتی مو مانند سشوار یا اتو مو، سبب از بین رفتن رطوبت مو‌های شما می‌شوند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید.

۶. رنگ موی باکیفیت

انتخاب یک رنگ موی با کیفیت نیز می‌تواند به حفظ سلامت مو‌های شما کمک کند. اگر قصد رنگ کردن مو‌های فر خود را دارید، هیچ گاه از یک محصول بیکیفیت استفاده نکنید و قبل از خرید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

بهترین محصولات برای مو‌های فر

محصولات مناسب مو‌های فر

برای آشنایی با روش‌های مراقبت از مو‌های فر و محصولات آن چندین محصول مناسب را در ادامه آورده‌ایم:

ماسک مو

ماسک موها، آبرسان‌های بسیار قوی هستند که می‌توانند کمک قابل توجهی به تقویت ساقه‌های مو داشته باشند. فرقی نمی‌کند از آبرسان با آبکشی استفاده می‌کنید یا بدون آبکشی بهره می‌برید هر دو نوع این محصولات می‌توانند یک محصول تقویت کننده مناسب باشند، اگر از یک برند معتبر مانند ریتون ماسک مو را تهیه کرده باشید. ماسک مو‌های ریتون در افزایش رطوبت مو‌های شما کمک قابل توجهی خواهند کرد.

روغن‌های گیاهی مو

استفاده از روغن‌های گیاهی مانند آرگان، نارگیل و زیتون بهترین روش برای حفظ رطوبت مو به شمار می‌روند. کیفیت روغن مو و اینکه محتویات سالم و مفیدی داشته باشد، تاثیر بسیاری بر نتیجه استفاده از آن خواهد داشت. در نتیجه حتما قبل از خرید تحقیقات لازم را انجام دهید.

شامپو مناسب

معمولاا همه شامپو‌ها مناسب استفاده برای مو‌های فر نبوده و سبب خشکی مو می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق حتماا از شامپو‌های ملایم یا بدون سولفات برای شستن مو‌های خود استفاده کنید.

سرم‌ها و کرم‌های مو

بهترین راه برای مراقب از مو‌های فر حفظ رطوبت آن‌ها است، برای این کار نیز باید از محصولاتی نظیر کرم‌ها و سرم‌ها استفاده کرد.

استفاد از حالت دهنده‌های موی فر

برای آن که مو‌های شما هرچه بیشتر بدرخشد و زیبایی خود را حفظ نماید، می‌توانید از حالت دهنده‌های موی فر استفاده کنید. این محصولات در طیف گسترده‌ای تولید می‌شوند و شما باید با توجه به مشخصات موهایتان بهترین ماسک حالت دهنده را انتخاب کنید.

روتین مو‌های فر شامل چه مراحلی است؟

رسیدگی به مو‌های فر

روتین مو‌های فر را می‌توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

  • قبل از حمام حتما از یک روغن گیاهی استفاده کنید.
  • مو‌های خود را با شامپوی مخصوص مو‌های فر شسته و سپس با آب ولرم یا خنک آبکشی کنید.
  • مو‌های خود را به نرم کننده‌های مخصوص مو‌های فر آغشته کرده و سپس آبکشی نمایید.
  • از یک ماسک موی داخل یا خارج از حمام بر روی مو‌های خود استفاده کنید تا رطوبت مو‌های شما را در بهترین حالت نگه دارد.

کلام پایانی

مراقبت از مو‌های فر و محصولات مناسب آن‌ها، دغدغه بسیاری از افراد جامعه است. زیرا مو‌های فر در معرض آسیب بیشتری قرار دارند و نیازمند مراقب بیشتری هستند.

استفاده از محصولات آبرسان مانند ماسک موها، سرم‌های تقویتی و دیگر محصولات آبرسان سبب حفظ زیبایی مو‌های فر خواهد شد. همچنین یک سری از عوامل دیگر مانند شست و شوی مو‌های فر با آب خنک، استفاده از حوله نخی و این گونه عوامل نقش بسیار پررنگی در حفظ رطوبت مو دارند.

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا