اقتصادیبرترین های کسب و کار

چجوری ارز دیجیتال بفروشیم؟

چگونه بیت کوین بفروشم؟ آموزش فروش بیت کوین

برای افراد تازه‌کاری که قصد دارند در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند و یا به‌عنوان هدیه و پاداش بیت کوین دریافت کرده‌اند، معمولاً این سؤال مطرح می‌شود که  اگر بیت کوین داشته باشم، چگونه می‌توانم آن‌ را بفروشم و به پول رایج (ریال یا دلار) تبدیل کنم. در این مقاله، به این سؤال به‌زبان ساده پاسخ می‌دهیم.

در اغلب مواقع، کسانی که بیت کوین خریداری کنند، خود به خود راه فروش آن را نیز یاد می‌گیرند، چون از همان جایی که بیت کوین خریدید، می‌توانید آن را به فروش هم برسانید. برای آشنایی با نحوه خرید بیت کوین، به مقاله «چگونه بیت کوین بخرم؟» مراجعه کنید.

با این حال، شاید از راه‌های مختلف دیگری مثل طراحی صرافی ارز دیجیتال، استخراج، فعالیت‌های اینترنتی یا هدیه، بیت کوین کسب کرده باشید و حالا می‌خواهید آن را بفروشید. در ادامه این مقاله، سه راه مختلف برای فروش بیت کوین را توضیح می‌دهیم.

فروش بیت کوین در ازای ریال

بهترین راه برای فروش بیت کوین مراجعه به یک سایت صرافی ارز دیجیتال است. فقط کافی است کلمه «فروش بیت کوین» را در گوگل جستجو کنید تا ده‌ها سایت صرافی برای شما به نمایش در بیاید. در این سایت‌ها، پس از ثبت‌نام و احراز هویت، به‌راحتی می‌توانید بیت کوین‌های خود را بفروشید و در کارت بانکی خود ریال دریافت کنید.

البته بیت کوین را می‌توان به افراد حقیقی هم فروخت؛ همان‌طور که دلار را می‌توان بدون مراجعه به صرافی، به یک فرد حقیقی فروخت. با این حال، توصیه نمی‌کنیم بیت کوین‌های خود را در گروه‌های تلگرامی یا واتس‌اپی یا به افرادی که نمی‌شناسید، بفروشید. اول از همه، تراکنش‌های بیت کوین برگشت‌ناپذیر هستند؛ یعنی اگر بیت کوین‌های خود را به فردی که نمی‌شناسید بدهید و او به شما پولی پرداخت نکند، پیگیری قانونی آن امکان‌پذیر است، اما بسیار مشکل خواهد بود و ممکن است هرگز نتوانید به پول‌ خود برسید. از طرف دیگر، حتی اگر اول خریدار ریال را واریز کند و بعد شما بیت کوین را به او بدهید، خریدار می‌تواند یک کلاهبردار فیشینگ باشد که اطلاعات کارت بانکی یک فرد را به‌دست آورده و با هدف پولشویی آن را تبدیل به بیت کوین می‌کند.

بنابراین، بهترین کار مراجعه به یک سایت صرافی معتبر است. معمولاً وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل همگی معتبر هستند و ممکن است فقط در قیمت و کیفیت خدمات متفاوت عمل کنند؛ مثلاً یک صرافی می‌تواند نسبت به سایرین نقدشوندگی بالاتری داشته یا از پشتیبانی بهتری برخوردار باشد. با این حال، به گوگل اتکا نکنید و حتماً قبل از ثبت‌نام در یک صرافی، از اعتبار آن مطمئن شوید. بررسی آدرس، شماره تلفن و سابقه فعالیت ازجمله مهمترین مواردی هستند که باید بررسی کنید.

برای اطمینان بیشتر از تعهد و کیفیت کار یک صرافی، پرس‌وجو بهترین رویکرد است. بخش پرسش و پاسخ سایت اکسچنج فکتوری(استک) یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در آن از اعتبار یک صرافی مطمئن شوید. کاربران استک قبلاً در مورد بهترین صرافی‌های ایرانی مطالب زیادی به انتشار رسانده‌اند.

تبدیل بیت کوین به ارزهای دیجیتال دیگر

اگر می‌خواهید بیت کوین‌های خود را به ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتر، تتر و … تبدیل کنید، بهترین کار مراجعه به یک صرافی بین‌المللی مانند بایننس (Binance.com) است. هرچند در برخی از وب‌سایت‌های ایرانی هم این امکان وجود دارد، اما در بیشتر آنها از تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌شود و اغلب نقدینگی‌شان پایین است. همچنین، اگر بخواهید دائم به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید، استفاده از یک صرافی بین‌المللی که طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و حجم معاملات بالایی دارد، اقدامی منطقی است.

به این نکته توجه داشته باشید که صرافی‌های بین‌المللی به‌دلیل تحریم‌ها به کاربران ساکن ایران اجازه فعالیت نمی‌دهند و ریسک مسدود شدن حساب در این صرافی‌ها وجود دارد. با این حال، اغلب کاربران ایرانی در حال حاضر از بایننس برای معامله ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در مقاله «آموزش صرافی بایننس» می‌توانید نحوه کار با این صرافی را یاد بگیرید.

تبدیل بیت کوین به دلار

اگر ساکن ایران هستید، توصیه نمی‌کنیم از این روش استفاده کنید، چون برای این کار نیاز به حساب‌های ارزی بین‌المللی دارید که به‌دلیل تحریم‌ها برای کاربران ساکن ایران ممکن نیست، یا حداقل بسیار دشوار است. اگر می‌خواهید بیت کوین‌های خود را از داخل ایران به دلار تبدیل کنید، تبدیل کردن آنها به تتر منطقی‌تر است. تتر یک ارز دیجیتال باثبات با قیمت ثابت همواره ۱ دلار است که می‌توانید آن را به راحتی روی کیف پول‌های موبایل یا کامپیوتر شخصی ذخیره کنید.

با این حال، اگر شرایط لازم را دارید، برای فروش بیت کوین و دریافت دلار یا یورو می‌توانید از دو سایت Coinbase.com یا Bitstamp.net استفاده کنید.

معمولاً در هر کشور یک روش از دیگر روش‌ها محبوب‌تر است. به‌عنوان مثال، در استرالیا، اغلب کاربران از وب‌سایت Coinspot برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. برای پیدا کردن روش مناسب فروش بیت کوین در کشور محل زندگی خود، فقط کافی است کلمه «Sell Bitcoin» را با نام کشور محل زندگی خود گوگل کنید؛ مثال: Sell Bitcoin in Australia.

آموزش فروش بیت کوین (چگونه بیت کوین های خود را بفروشیم؟)

ما سعی می کنیم در مقاله آموزش بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال BTC برای شما ارائه کنیم و به بررسی آموزش خرید و فروش بیت کوین بپردازیم و نحوه فروش BTC رو برای شما یاد بدیم تا بتونین به راحتی بیت کوین های خودتون رو بفروشین. بهتره قبل از اینکه نحوه فروش بیت کوین رو برای شما توضیح بدیم، مقدمه ای از بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم.

بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب ترین بازارهای مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، تونسته مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیره. همچنین شما نیز می تونین وارد این بازار بشین و با سرمایه گذاری و خرید رمز ارزها سود به دست بیارین، به شرط اینکه ابتدا آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا مشکلی واستون پیش نیاد.

جالب اینجاست که بدونین با وجود ارزهای دیجیتال مختلف تشخیص اینکه کدوم یک برای شما سود زیادی رو می رسونه، سخته. بیت کوین احتمالا مشهورترین ارز دیجیتال هست و حتی برای افرادی که در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اطلاعات کمی دارن، اسمی آشنا باشه. با این وجود گزینه های زیادی وجود دارن که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و لازم نیست معاملات خودتون رو به یه رمز ارز محدود کنین. بسته به نیاز خود می تونین با چندین ارز دیجیتال معامله انجام بدین. همچنین در اصل ارزهای دیجیتال همانند ارزهای سنتی فعالیت می کنند، با این تفاوت که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز و ارزهای سنتی متمرکز هستن.

احتمالا شما نیز اسم ارز دیجیتال بیت کوین رو شنیده باشین و خواستین که اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آموزش فروش بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال BTC برای شما ارائه کنیم و به بررسی آموزش خرید و فروش بیت کوین بپردازیم و نحوه فروش BTC رو برای شما یاد بدیم تا بتونین بیت کوین های خودتون رو بفروشین.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

گه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم ارز دیجیتال بیت کوین رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارز دیجیتال بیت کوین با نماد اختصاری BTC نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 386.96 میلیون دلار و سهم 41.31 درصدی از کل بازار در رتبه 1 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین بیت کوین اولین ارز دیجیتال هست که از زمان راه اندازی تاکنون مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده و همین محبوبیت نیز باعث شده تا کشورهای زیادی بیت کوین رو به عنوان ارز قانونی بپذیرن.

جالب اینجاست که بدونین ارز بیت کوین نوعی طرح منبع باز هست، به طوری که کاملا عمومی هست. همچنین مالکیت بیت کوین در اختیار هیچ فرد خاصی نیست و در اختیار همه سرمایه گذاران هست. این سیستم در عملیات خودش از فناوری همتا به همتا استفاده می کنه و توسط هیچ مرجع یا بانک متمرکزی کنترل نمیشه. این تبادل نوعی سیستم غیر متمرکز هست که در اون دو نفر این امکان رو دارن تا بدون نیاز به واسطه و شخص ثالث با هم معامله انجام بدن. همین سیستم امکان پرداخت و معاملات جهانی رو داره که هزینه های نسبتا کمی دارن. این موضوع نیز باعث میشه تا کشورها و دولت های زیادی بیت کوین رو به عنوان یه روش پرداخت قبول کنند و از اون برای معامله ها و مبادلات بین المللی خودشون استفاده کنند.

ارز بیت کوین با استفاده از فناوری استخراج میشه و نوعی ارز دیجیتال محدود هست که استخراج اون نیز محدودیت داره. همین موضوع نیز باعث میشه تا همانند طلا ارزشمند باشه. با این حال اگرچه بیت کوین سود خوبی برای سرمایه گذاران برسونه، ولی می تونه پر خطر نیز باشه. بنابراین بیت کوین باید نوعی سرمایه گذاری استراتژیک در نظر گرفته بشه و شما باید برای سرمایه گذاری بلند مدت آماده باشین.

نحوه خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین، دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید و فروش بیت کوین کنین. بنابراین باید ابتدا آموزش های لازم رو فرا بگیرین و نحوه خرید و فروش بیت کوین رو یاد بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آموزش فروش بیت کوین، نحوه خرید و فروش بیت کوین رو برای شما یاد بدیم. بهتره بدونین بیت کوین دارای نوسانات قیمتی زیادی هست و همین موضوع باعث میشه تا فرصت های کسب سود زیادی برای معامله گران و تریدرها فراهم بشه. شما نیز می تونین با خرید و فروش BTC، از نواسانات قیمتی بیت کوین سود به دست بیارین.

روش های زیادی برای خرید و فروش بیت کوین وجود داره که هر کدوم مزایا و ویژگی های خاص خودشون رو دارن و شما می تونین برای خرید و فروش BTC از روش های مختلفی استفاده کنین. البته باید سعی کنین تا از مطمئن ترین روش استفاده کنین. بهترین روش برای خرید و فروش بیت کوین استفاده از صرافی های ارز دیجیتال هست.

صرافی ارز دیجیتال نوعی بستر معاملاتی هست که به کاربران این امکان رو میده تا بدون هیچ مشکلی اقدام به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کنند و در صورت بروز مشکل با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار کنند. بنابراین شما نیز می تونین از طریق صرافی های ارز دیجیتال برای خرید و فروش بیت کوین استفاده کنین و نگران از دست رفتن سرمایه و پول خودتون نباشین و معامله مطمئن ترین داشته باشین.

برای این کار نیز می تونین از صرافی های مختلفی استفاده کنین. از جمله از این صرافی ها می تونیم به صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی اشاره کنیم. صرافی اکسچنج فکتوری یکی از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که شما می تونین با خیال راحت اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنین. همچنین صرافی اکسچنج فکتوری کمترین کارمزد رو نسبت به سایر صرافی های ایرانی از شما دریافت می کنه.

نحوه فروش بیت کوین چگونه است؟

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که نحوه فروش بیت کوین چگونه است و یا اگه اقدام به خرید بیت کوین کنیم، بعد از مدتی چجوری می تونیم بیت کوین های خودمون رو بفروشیم و یا به چه کسی می تونیم اون رو بفروشیم؟ بهتره بدونین شما همونجوری که تونستین بیت کوین بخرین، همونجوری نیز می تونین بیت کوین های خودتون رو بفروشین. همونطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، بهترین روش برای خرید و فروش بیت کوین استفاده از صرافی های ارز دیجیتال هست. بنابراین شما می تونین بیت کوین های خودتون رو از طریق صرافی های ارز دیجیتال بفروشین و اون ها رو به پول نقد تبدیل کنین.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین دارای نوسانات قیمتی زیادی هست و شاید بیت کوین های شما در ضرر یا سود باشه. بنابراین، برای فروش بیت کوین های خود دقت داشته باشین که اون ها رو در ضرر نفروشین و صبر کنین تا قیمتش رشد کنه و سپس اون ها رو بفروشین. همچنین شما می تونین برای فروش Bitcoin های خود از صرافی های ایرانی و خارجی استفاده کنین. زمانی که شما از صرافی های خارجی استفاده می کنین، فقط می تونین بیت کوین های خودتون رو به تتر یا سایر ارزهای دیجیتال دیگه تبدیل کنین، ولی زمانی که از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استفاده می کنین، می تونین بیت کوین های خودتون رو به پول نقد تبدیل کنین و به کارت بانکیتون واریز کنین. بنابراین، توصیه می کنیم تا از صرافی های ایرانی برای فروش بیت کوین استفاده کنین.

شما می تونین برای فروش BTC نیز از سایر روش های موجود استفاده کنین که یکی از این روش ها فروش بیت کوین به صورت حضوری هست. بهتره بدونین خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به صورت حضوری کار کاملا اشتباهی هست و ممکنه سرمایتون رو در این روش از دست بدین. همچنین خرید و فروش ارزهای دیجیتال در شبکه های اجتماعی نیز از جمله از روش های اشتباه برای خرید و فروش بیت کوین و سایر رمز ارزهاست.

انواع روش های فروش بیت کوین کدامند؟

همونطور که گفتیم، برای فروش Bitcoin روش های مختلفی وجود داره که شما می تونین از این روش ها استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آموزش فروش بیت کوین، برخی از انواع روش های فروش بیت کوین رو برای شما معرفی کنیم و اون ها رو برای شما توضیح بدیم، تا با این روش ها اشنا بشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای نحوه فروش بیت کوین بگیرین.

• فروش در صرافی های خارجی

یکی از انواع روش های فروش بیت کوین این هست که از صرافی های ارز دیجیتال خارجی استفاده کنین. بهتره بدونین اکثر این صرافی ها نیازی به احراز هویت ندارن، ولی به شدت روی IP کاربران ایرانی حسای هستن و کاربران ایرانی رو تحریم و کردن. بنابراین شما برای اینکه بتونین از این صرافی ها استفاده کنین، باید با IP ثابت وارد این صرافی ها بشین تا حساب شما مسدود نشه.

• فروش در صرافی های ایرانی

یکی دیگه از انواع روش های فروش بیت کوین، مراجعه به صرافی های ایرانی هست. برای این کار نیز باید ابتدا معتبرترین صرافی ایرانی رو انتخاب کنین تا سرمایتون از دست نره. صرافی اکسچنج فکتوری یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که می تونین ازش استفاده کنین.

• مبادله P2p

یکی دیگه از انواع روش های فروش بیت کوین مبادله همتا به همتا یا P2p هست. شما می تونین با پیدا کردن فرد مورد نظر در یکی از سایت های معتبر میزان بیت کوین خودتون رو برای فروش در سایت اعلام کنین و اگه شخص تمایل به خرید بیت کوین داشته باشه، می تونین معامله خودتون رو انجام بدین.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا