ورزشی

افزایش میانگین سنی مربیان لیگ برتر/ بردیف مسن‌ترین و زارع جوان‌ترین

لیگ برتر نسبت به فصل گذشته شاهد افزایش تعداد مدیران خارجی بوده و میانگین سنی مدیران 22 سال است.

به گزارش دانا نیوز، بیست و دومین دوره لیگ برتر با تغییرات زیادی وارد شده است. مربیان خارجی معروف فوتبال ایران کجا هستند؟ مسن ترین و جوان ترین مدیران لیگ برتر نسبت به فصل گذشته تغییر کرده اند. حضور مربیانی که تجربه همکاری با تیم های مطرح اروپایی را در کارنامه خود دارند تب لیگ برتر را بالا می برد.

تفکر تراکتورسازی، انتخاب مربیان قدیمی و با تجربه

فیروز کریمی در 62 سالگی مسن ترین مربی لیگ بیستم لقب گرفت و حالا در تراکتور مسن ترین مربی لیگ برتر است. قربان بردیف سرمربی روس سابق تیم روستوف که هدایت تراکتورسازی در لیگ پیش رو را برعهده گرفت، نزدیک به 70 سال سن دارد و به عنوان مسن ترین مربی لیگ بیست و دوم شناخته می شود. در طول این سال‌ها، عنوان مسن‌ترین مربی لیگ بارها توسط سرمربیان تراکتورسازی کسب شده است.

از طرفی محرم نویدکیا با 38 سال سن جوان ترین مربی فصل گذشته است و عملکرد بدی با سپاهان نداشته و این تیم را در رده سوم لیگ برتر قرار داده است. نویدکیا در فصل جدید جای خود را به ژوزه مورایس مربی 56 ساله پرتغالی داد. سپاهان قصد دارد با کادری مجرب جایگاه خود را ارتقا دهد.

میانگین سنی مدیران لیگ برتر مسن ترین و امروز جوان ترین بود.

درخشش ملوان با جوانی

مازیار جوان ترین سرمربی امروز لیگ برتر است. بندر انزلی در 37 سالگی موفق شد پس از 6 سال، مارینرز را به لیگ برتر بازگرداند. ذهنیت جوانی در باشگاه ملوان با انتخاب مازیر امروز خاتمه نیافت و پیجمن نوری دیگر فوتبالیست سرشناس مازندرانی در 42 سالگی مدیرعامل این باشگاه شد. جوانان در باشگاه ملوان بیش از حد انتظار عمل کرده اند و اکنون می توانیم این تیم مازندرانی را در لیگ برتر ببینیم.

میانگین سنی مدیران لیگ برتر مسن ترین و امروز جوان ترین بود.

افزایش میانگین سنی مربیان لیگ برتر

در تیم استقلال، فرهاد مجیدی 45 ساله جای خود را به ریکاردو ساپتینو 49 ساله در صنعت نفت دادان، علیرضا منصوریان 47 ساله، رضا پرکاس 54 ساله و 44 ساله داد. رضا عنایتی در هوادر جای خود را به ساکت الهامی 51 ساله داد. این تغییرات باعث افزایش میانگین سنی مدیران لیگ برتری نسبت به فصل گذشته شده است.

میانگین سنی مربیان لیگ برتر در فصل گذشته 47.9 سال بوده و در لیگ آتی با 1.4 سال افزایش به 49.34 سال رسیده است. حضور مربیان با انگیزه بالا برای اثبات خود و تلفیق تجربه و جوانی، بیست و دومین دوره لیگ را هیجان انگیزتر خواهد کرد. باید دید کدام مربی می تواند موثرتر باشد و آیا جوانان می توانند از پس حرفه ای های با تجربه برآیند یا خیر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا