برترین های کسب و کارعمومی

کندانسور سردخانه چیست؟ | راهنمای جامع انتخاب کندانسور مناسب

انتخاب کندانسور سردخانه

به نقل از دانفوس؛ کندانسور یکی از مهمترین و ضروری ترین اجزای موجود در یک سیستم تبرید سردخانه ای می باشد. این محصول در دو مدل آب خنک و هوا خنک طراحی و تولید میشود. این قطعه در واقع حرارت جذب شده توسط اواپراتور را به نحو موثری از سیستم تبرید دفع می نماید. اهمیت نقش کندانسور سردخانه در سیستم سرمایشی به اندازه ای است که، اگر این قطعه به درستی انتخاب و نصب نگردد موجب بروز اختلال در عملکرد سیستم تبرید و آسیب رسیدن به سایر تجهیزات خواهد شد. به عنوان مثال اگر به هنگام انتخاب کندانسور سردخانه به نکاتی از قبیل ظرفیت گرمایی توجه نشود، این قطعه قادر نخواهد بود تا حرارت دریافتی از اواپراتور را به طور کامل دفع نماید.

در این شرایط سیستم تبرید نمیتواند دمای مورد نظر خود را تامین نماید. این امر سبب میشود تا سیستم سرمایشی سردخانه، کارآیی مناسبی نداشته باشد. از این رو انتخاب و نصب اصولی و دقیق کندانسور سردخانه و نیز تجهیزاتی مانند؛ اواپراتور، کمپرسور و … جهت دستیابی سیستم تبرید به بالاترین و بهینه ترین سطح عملکرد خود، بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در ادامه قصد داریم تا در قالب راهنمای انتخاب کندانسور سردخانه، نکاتی را جهت داشتن انتخابی هوشمندانه با شما به اشتراک بگذاریم. کارشناسان ما در گروه تولیدی صنایع برودتی وحید مرجع تخصصی فروش تجهیزات سردخانه در خدمت شما هستند تا تمام سوالات شما را پاسخ دهند.

کلیدی ترین نکات انتخاب کندانسور سردخانه

کندانسور سردخانه یکی از ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز سیستم های سرمایشی در سردخانه ها می باشد. از آنجایی که عملکرد بهینه ی سیستم تبرید تا حد قابل توجهی به کارکرد صحیح کندانسور بستگی دارد، باید در انتخاب مدل آن دقت زیادی به خرج داد. به منظور انتخاب هوشمندانه و دقیق مدل کندانسور سردخانه، ضروری است که در وهله ی اول پارامترهایی چون؛ دمای تقطیر، بار برودتی، نوع گاز مبرد، اختلاف میان دمای تقطیر مبرد نسبت به دمای محیط، ظرفیت برودتی اواپراتور، بار و اختلاف دمای کندانسور، توان مصرفی کمپرسور و ارتفاع از سطح دریا به دقت بررسی و مشخص گردند. در ادامه به منظور آشنایی بیشتر شما، به شرح اهمیت برخی از مهمترین این موارد خواهیم پرداخت.

برآورد بار برودتی سیستم تبرید

یکی از کلیدی ترین نکات و راهکارهای موثر در انتخاب کندانسور سردخانه، محاسبه ی بار برودتی سیستم تبرید سردخانه ها می باشد. در این روش هدف آن است که میزان دقیق حرارتی که بر اثر عمل فشرده سازی، از سوی کمپرسور به مبرد وارد میشود را اندازه گیری کرد. محاسبه ی این پارامتر کار چندان آسانی نیست. از این رو معمولاً میزان انرژی مصرف شده توسط کمپرسور را به عنوان شاخصه ی ارزیابی مقدار حرارت وارد شده به مبرد در نظر می گیرند. نتیجه ی برآورد شده از این طریق نسبت به مقدار واقعی آن کمی بیشتر است و اندکی با واقعیت فاصله دارد. اما نتایج حاصل جهت انتخاب دقیق تر مدل کندانسور سردخانه کارآمد و راهگشا می باشد.

محاسبه ی بار کندانسور

بار کندانسور در واقع میزان حرارتی است که در یک سیستم تبرید، باید توسط کندانسور سردخانه دفع گردد. محاسبه ی این پارامتر و تطبیق آن با مشخصات فنی انواع مختلف این محصول، در کاتالوگ یا نرم افزار شرکت ها به ما کمک میکند تا مدلی را انتخاب کنیم که ظرفیت گرمایی لازم جهت جذب و دفع حرارت تولید شده در سیستم را داشته باشد. اگر در انتخاب کندانسور سردخانه به این مورد توجهی نشود، ممکن است مدل انتخابی شما تحمل حرارت سیستم و توان دفع آن را نداشته باشد.

از این رو عدم دفع مناسب حرارت از سیستم تبرید نه تنها سبب آسیب رساندن به سایر تجهیزات سردخانه ای از جمله کمپرسور خواهد شد بلکه، باعث میشود تا سیستم سرمایشی سردخانه نتواند دمای بهینه خود را تأمین نماید. عملکرد صحیح کندانسور تا حد قابل توجهی به نحوه ی دفع حرارت وابسته است. از این رو، ضرورت دارد که به این پارامتر توجه ویژه ای شود. یکی از کلیدی ترین نکات در انتخاب کندانسور سردخانه، محاسبه ی بار برودتی سیستم تبرید سردخانه ها می باشد.

محاسبه ی اختلاف دمای کندانسور

اختلاف دمای کندانسور در واقع، تفاوت دمای سطح آن با دمای سیالی است که نقش خنک کنندگی را در سیستم تبرید بر عهده دارد. در تعین این تفاضل دمایی باید به شرایط اقلیمی منطقه و ارتفاع از سطح دریا نیز توجه ویژه ای داشت. به عنوان مثال در مناطق سردسیر بهتر است که از کندانسورهای تبخیری استفاده نمود. تعیین اختلاف دمای کندانسور سردخانه همچنین موجب میشود تا بتوان دمای مبرد را نیز اندازه گرفت. بنابراین بررسی داده های جامع حاصل از این آنالیز میتواند، کمک شایانی به انتخاب هوشمندانه کندانسور برای سیستم تبرید نماید.

پیامدهای انتخاب نامناسب کندانسور سردخانه

اگر به نکات موثر در انتخاب کندانسور سردخانه توجه نشود، میتواند هم از نظر فنی و نیز از نظر اقتصادی مشکل آفرین گردد. به عنوان مثال، اگر کندانسور انتخابی برای سردخانه در ابعاد نامناسب و کوچک انتخاب شود، میتواند سبب کاهش چشمگیر راندمان سیستم تبرید گردد. در این شرایط اصطلاحاً عمل کندانس به طور صحیح و بهینه انجام نمیشود. علاوه بر این کوچک بودن ابعاد این قطعه، سبب افزایش دمای گاز مبرد خروجی میگردد. این امر در طولانی مدت سبب تخریب سوپاپ دهش کمپرسور خواهد شد.

انتخاب کندانسور نامناسب همچنین موجب میشود تا در اثر افزایش دما، ویسکوزیته روغن افت پیدا کرده و روانکاری کمپرسور به خوبی صورت نگیرد. این موارد در مجموع آسیب های جدی به تجهیزات سردخانه ای وارد میکند و هزینه های قابل توجهی را به صنعت سردخانه تحمیل خواهد کرد. از این رو باید در انتخاب کندانسور سردخانه دقت زیادی به خرج داد تا از بروز مشکلات احتمالی در سیستم جلوگیری به عمل آید.

سردخانه چگونه کار می کند؟

محصولات شما را در دمای معینی که استانداردهای نگهداری اعلام می کنند نگه می دارد که این امر آنها را تازه نگه می دارد و باعث ماندگاری بیشتر آنها می شود. به عنوان مثال ، می گویند شما نیاز به میوه و سبزیجات تازه دارید. نگه داشتن آنها در دمای مناسب خطر آسیب را کاهش داده و عمر مفید آنها را افزایش می دهد. همین غذاهای ذخیره شده در یک محیط گرم سریعتر بیماری هارا می گیرند و آفات را جذب می کنند.

غذاهای قابل فساد که در دمای اشتباه نگهداری می شوند ، از بین می روند و منجر به تغییر رنگ ، بافت و طعم می شوند. خوردن مواد غذایی که در دمای مناسب نگهداری نشده اند ، احتمال ابتلا به مسمومیت غذایی را نیز افزایش می دهد. بدیهی است ، این چیزی نیست که شما بخواهید با محصولات خود ریسک کنید.

چه نوع مواردی را باید در یک انبار سرد نگه دارید؟(به مقاله کالاهای سردخانه ای وبلاگ سردخانه سر بزنید)

اگر شما فکر می کنید که فقط غذا است سخت در اشتباهید . در همه نوع مشاغل از انواع خدمات سردخانه استفاده می شود. بنابراین قبل از اینکه روی این مقاله کلیک کنید ، زیرا فکر می کنید برای شما مناسب نیست ، به برخی از این موارد دیگر که از انبارهای سردخانه سود می برند ، نگاهی بیندازید.

چگونه یک سردخانه می تواند به شما کمک کند؟

محصولات مختلف زیادی وجود دارد که برای ماندن در شرایط مناسب به سردخانه احتیاج دارند. این فقط برای گوشت ، میوه و سبزیجات نیست. و نمونه های فوق فقط یک لیست کوتاه از مواردی بود که باید در محیط هایی با دما کنترل شوند. یک سردخانه می تواند محصولات شما را در دمای مناسب ذخیره کند و حتی در طی سفرهای طولانی آنها را از این طریق نگه دارد. این بدان معناست که دیگر لازم نیست نگران چیزهایی از این دست باشید و می توانید توجه خود را به سمت اجرای شغل خود منعطف نمایید.

اگر راهی وجود دارد که خدمات سردخانه ما می تواند به شما کمک کند ، ما دوست داریم با شما صحبت کنیم. با ما تماس بگیرید و ما به شما کمک خواهیم کرد تا بفهمید که گزینه های ذخیره سازی(اجاره سردخانه  )کدام  برای شما بهتر است

جمع بندی

کندانسور یکی از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز در یک سیستم تبرید سردخانه ای به شمار می آید. این قطعه موظف است تا حرارت ناشی از فعالیت اواپراتور را از سیستم تبرید دفع نماید. اهمیت کندانسور سردخانه در سیستم تبرید به گونه ای است که اگر مدل و ظرفیت آن به درستی انتخاب نشود، میتواند در عملکرد سیستم سرمایشی اختلال ایجاد کند و به سایر تجهیزات نیز آسیب فنی وارد نماید. از این رو با توجه به اهمیت و ضرورت کارکرد بهینه ی سیستم تبرید که تا حد زیادی به عملکرد صحیح کندانسور بستگی دارد، باید در انتخاب مدل این محصول هوشمندانه عمل کرد.

به منظور انتخاب دقیق مدل کندانسور، ضرورت دارد که ابتدا مقدار پارامترهایی چون؛ بار برودتی، نوع گاز مبرد، ظرفیت برودتی اواپراتور، توان مصرفی کمپرسور، بار و اختلاف دمای کندانسور و … به دقت ارزیابی و تعیین گردند. به منظور برآورد و تفسیر داده های حاصل از بررسی این پارامترها، میتوانید از راهنمای انتخاب کندانسور سردخانه و نکات ذکر شده در این مقاله استفاده نمایید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا